  • 1. Data: 2003-10-30 16:09:09
    Temat: znowu bank w Chicago :)
    Od: "Dawid" <g...@p...fm>

    Chcę wpłacić 260zł na to konto:

    Brice Clendening
    routing #= 071001180
    acc #= 110000056

    2720 111th Street
    Naperville, IL 60564
    Republic Bank of Chicago

    Do jakiego banku (we Wrocławiu :) mam się udać, aby
    prowizja była jak najmniejsza?

    Od Banku Zachodniego otrzymałem taką odpowiedź:

    >Zgodnie z obowiązującą
    >Taryfą
    >opłat i prowizji wysłanie przelewu zagranicę wiąże się z następującymi
    >opłatami:
    >- prowizja 0,2% (min. 25 zł., max. 200 zł.)
    >-koszty swift 10 zł.
    >- dodatkowa zryczałotowana opłata, jeżeli koszt banków pośredniczących
    >pokrywa
    >zleceniodawca 30USD.

    Czyli tak 260zł+25zł+10zł+30USD?? (nie rozumiem o co chodzi z tą dodaktową
    opłatą).Wychodzilo by na to, że całkowita prowizja będzie 160zł ?????????
    mam nadzieję, że coś tu nie tak zrozumiałem.....
    To tak a propos tego jak to wygląda w bzwbk.

    Ale moje główne pytanie, to: Gdzie to zrobić, aby bylo najtaniej (i
    stostunkowo szybko).

    Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc.
    pozdrawiam
    Dawid

  • 2. Data: 2003-10-30 17:17:48
    Temat: Re: znowu bank w Chicago :)
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Czyli tak 260zł+25zł+10zł+30USD?? (nie rozumiem o co chodzi z tą dodaktową
    > opłatą).Wychodzilo by na to, że całkowita prowizja będzie 160zł ?????????

    Nie.

    10 zl + 0,2% sumy jaka wplacasz

    jesli te 0,2% wyjdzie mniej niz 25 zl - to 25 zl, jesli wiecej - to tyle ile
    wyjdzie, ale nie wiecej niz 200 zl :)

    +30$ - jesli ty nie zaplacisz tych 30$ to odbiorca moze dostac wyslana
    kwote - prowizje

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2003-10-30 17:27:19
    Od: "Dawid" <g...@p...fm>

    > +30$ - jesli ty nie zaplacisz tych 30$ to odbiorca moze dostac wyslana
    > kwote - prowizje

    przepraszam, ale tego zdania nie rozumiem :|

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-10-30 17:41:28
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bnrhkq$2sv$...@k...task.gda.pl,
    Dawid <g...@p...fm>:

    > przepraszam, ale tego zdania nie rozumiem :|

    jesli ty nie zaplacisz tych 30$ to odbiorca moze dostac
    wyslana kwote MINUS prowizje

    lepiej? :)

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-10-30 17:46:24
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > przepraszam, ale tego zdania nie rozumiem :|

    Jeśli Ty nie zapłacisz tych 30 USD to odbiorca przelewu zapłaci, ale nie
    koniecznie 30 USD, może 1 USD, a może 31 USD. Więc jeśli nie musisz to
    nie płać tych 30 USD.

  • 6. Data: 2003-10-30 17:47:45
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Do jakiego banku (we Wrocławiu :) mam się udać, aby
    > prowizja była jak najmniejsza?

    Kiedyś na pbb było, że PeKaO SA bierze mało.

  • 7. Data: 2003-10-30 21:17:01
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > przepraszam, ale tego zdania nie rozumiem :|

    1. Mozesz zaplacic 30$ - a odbiorca dostanie dokladnie taka kwote jaka
    wyslales
    2. Mozesz nie zaplacic - ale wtedy bank pobierze prowizje od odbiorcy...
    Czyli jak wyslales np. 100$ to moze dostac 99$ albo np. 60$....

    Tak wiec musisz zdecydowac - albo sie umawiasz z odbiorca ze on ponosi koszt
    prowizji, albo ty ja zaplacisz.... Jesli komus wysylasz np. zaplate za jakas
    aukcje, dajmy na to te 100$ - a otrzyma np. 60$ - to raczej nie bedzie
    zadowolony...

    W sumie najlepiej wyslac przelew z banku gdzie masz konto... Np. w Fortisie
    wysylajac przelew miedzynarodowy - jesli zgodzisz sie zaplacic prowizje, to
    zostanie zdjeta z podanego konta w takiej kwocie jaka wyjdzie - a nie
    ryczaltowo...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 8. Data: 2003-10-31 10:45:04
    Od: "darsoon" <d...@p...onet.pl>

    > Chcę wpłacić 260zł na to konto:
    >
    > Brice Clendening
    > routing #= 071001180
    > acc #= 110000056
    >
    > 2720 111th Street
    > Naperville, IL 60564
    > Republic Bank of Chicago
    >
    > Do jakiego banku (we Wrocławiu :) mam się udać, aby
    > prowizja była jak najmniejsza?

    Polecam US Transfer w PKO BP SA. Koszt to 50 PLN. Jest to zryczałtowana
    opłata. Odbiorca powinien więc otrzymać pełna kwotę przelewu. Jest jednak
    "małe ale" ... niektóre banki w USA mają to do siebie, że mimo klauzuli
    kosztowej OUR w komunikacie SWIFT (oznacza, że koszty pokrywa zleceniodawca)
    i tak pobieraja od odbiorcy opłatę. Na to niestety banki zlecające płatność
    nie mają wpływu.

    Pieniądze powinny dotrzeć do beneficjenta w ciągu 4-6 dni. Zależy to od
    ilości banków pośredniczących. Republic Bank of Chicago nie jest
    korespondentem PKO BP więc na pewno będzie conajmniej 1 bank pośredniczący.

  • 9. Data: 2003-10-31 16:06:58
    Od: k...@W...onet.pl

    napisz do mnie joecool(@)tenbit.pl to wyniesie cie max 20zl.