  • 1. Data: 2009-02-09 20:07:10
    Temat: zmiana oprocentowania BPH-Pekao ? mam pytanie ...
    Od: "mirek" <m...@o...pl>

    mam kredyt we frankach wzięty w BPH,
    dostawałem co pół roku informację o zmianie oprocentowania,
    rozumiem że marża została ta sama 2,3% ale LIBOR się zmieniał,
    i tak dostawałem w poczcie zmianę oprocentowania:
    22.01.2006 : 3,45 % w stosunku rocznym (BPH)
    22.07.2006 : 4,01 % w stosunku rocznym (BPH)
    20.01.2007 : 4,56 % w stosunku rocznym (BPH)
    21.07.2007 : 5,16 % w stosunku rocznym (BPH)
    22.01.2008 : 5,06 % w stosunku rocznym (PEKAO)

    ale nie mogę znaleźć info o zmianie - lub bank mnie nie poinformował
    o zmianach :
    z 07.2008 i 01.2009 ?

    czy ktoś przypadkiem je zna ?

  • 2. Data: 2009-02-09 20:43:16
    Temat: Re: zmiana oprocentowania BPH-Pekao ? mam pytanie ...
    Od: "mirek" <m...@o...pl>

    przepraszam, że dodaję pytanie ale jak to się w końcu liczy?
    bo myślałem, że bank bierze półroczny LIBOR (data na zawiadomieniu ) dodaje
    marże - w moim przypadku 2,3% i wychodzi oprocentowanie roczne a mi sie nie
    chce zgodzić, bo powiedzmy, że weżmiemy z powyższego posta:
    a wchodząc na stronkę
    http://www.bankier.pl/fo/kredyty/components/elw/inde
    x.html?zakladka=libor
    gdzie wybieram "dane na dzień" i wpisuję daty z zawiadomień wychodzi:

    22.01.2006 : 3,45 % w stosunku rocznym (BPH) - libor 6m CHF - 1.16% + 2.30%
    = 3.46% (20.01.2006)
    22.07.2006 : 4,01 % w stosunku rocznym (BPH) - 1.70% + 2.30% = 4.00%
    (21.07.2006)
    20.01.2007 : 4,56 % w stosunku rocznym (BPH) - 2.27% + 2.30% = 4.57%
    (20.01.2007)
    21.07.2007 : 5,16 % w stosunku rocznym (BPH) - 2.85% + 2.30% = 5.15%
    (21.07.2007)
    22.01.2008 : 5,06 % w stosunku rocznym (PEKAO) - 2.69% + 2.30% = 4.99%
    (22.01.2008)

    w BPH niby się zgadza (różnica plus albo minus 0,01%)
    ale po przejściu do Pekao się trochę rozjechało 0,07% ... ?

  • 3. Data: 2009-02-09 20:44:14
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > ale nie mogę znaleźć info o zmianie - lub bank mnie nie poinformował
    > o zmianach :
    > z 07.2008 i 01.2009 ?

    A otrzymujesz comiesięczne zawqiadomienie o racie? Tam masz napisane
    oprocentowanie.
    Pekao nie informuje o zmianie % tak jak to robiło BPH

    --
    Darek

  • 4. Data: 2009-02-09 21:29:08
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Informuje.

    Ale Libor biorą chyba "ręcznie" i może być wzięty dzień wczesniej lub dzień później
    niż zapisane w umowie.

    W internecie są strony z historyznymi danymi Libor, m.in. na stronach serwisu
    ekonomicznego gazety "Rzeczpospolita":
    www.rzeczpospolita.pl/ekonomia/libor.html
    (Jesli tabelka jest pusta, to zapewne dzień swiateczny lub przed godziną 11 am.,
    trzeba wtedy ręcznie wpisać datę ostatniego poprzedzającego dnia roboczego).
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-02-10 08:44:40
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    mirek pisze:
    > mam kredyt we frankach wzięty w BPH,
    > dostawałem co pół roku informację o zmianie oprocentowania,
    > rozumiem że marża została ta sama 2,3% ale LIBOR się zmieniał,
    > i tak dostawałem w poczcie zmianę oprocentowania:

    [...]

    sprawdz w umowie. Ja tez sie ostatnio zdziwilem (az pisemne zapytanie
    poszlo ale narazie bez odpowiedzi). IMHO to jest liczone jakos tak:
    LIBOR 6M za przedostatni dzien roboczy od dnia uruchomienia kredytu.
    Wiec jesli kredyt zostal uruchomiony (zalozmy)20.01.2006 (22.01.2006 to
    niedziela, wiec cos pomyliles ;) ) to libor bedzie z 18.01.2006 i potem
    analognicznie co 6m-cy.

    Data podpisania umowy nie ma znaczenia ;).

    PEKAO nie udostepnia informacji o wysokosci LIBOR swoim pracownikom (ani
    w systemie), korzystaja z money.pl i rzeczpospolitej ;)

    Mnie rowniez wysokosc % nie pasuje i wydaje mi sie ze bank sobie zmienil
    dzien na ktory pobiera wartosc LIBOR do naliczenia i dlatego poszlo
    pisemne zapytanie do banku. Teraz sobie spokojnie czekam na odpowiedz ;)

    Bank sobie tez sam zmienil dzien splaty raty z 15 na 16 wiec wcale by
    mnie nie zdziwilo jakby inne daty tez pomieszal. Na poprawienie daty
    splaty nawet reklamacji nie musialem pisac - wstarczylo zwrocenie uwagi :)

    --
    Tomasz

  • 6. Data: 2009-02-10 08:55:48
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Tomasz" <toudi!@geckon!!!.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > co 6m-cy.
    >
    > Data podpisania umowy nie ma znaczenia ;).

    A u mnie na obu umowach z PEKAO SA jest info, że WIBOR (a więc pewnie z
    LIBORem może być podobnie) jest brany pod uwagę z dnia poprzedzającego
    ostatni dzień roboczy okresu rozliczeniowego. I nie ma znaczenia, kiedy była
    podpisywana umowa (bo jedna podpisana na początku m-sca a druga w połowie).

    > PEKAO nie udostepnia informacji o wysokosci LIBOR swoim pracownikom (ani w
    > systemie), korzystaja z money.pl i rzeczpospolitej ;)

    To prawda. Jeszcze z bankiera.pl ;-)

  • 7. Data: 2009-02-10 09:33:30
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wskazane przez Was serwisy podają Libor z kilkudniowym opóźnieniem, bo tak ponoć
    biuro BSA wymaga.
    Na bieżąco na pewno podaje Reuters, i co ciekawe wygląda na to, że strona serwisu
    ekonomicznego Rzeczpospolitej też.

  • 8. Data: 2009-02-10 09:37:36
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Oczywiście BBA:
    www.bba.org.uk/bba/jsp/polopoly.jsp?d=141&a=627

    -----

  • 9. Data: 2009-02-10 09:42:05
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    666 pisze:
> [...]
    biuro BSA wymaga.
    > Na bieżąco na pewno podaje Reuters, i co ciekawe wygląda na to, że strona serwisu

    ja to wiem ;) a poniewaz mi sie przestalo zgadzac to poszedlem grzecznie
    do banku z prosba o wskazanie gdzie na stronie banku moge sobie ten
    wskaznik odczytac (zeby nie reklamowac bledu w odczycie danych ;) ). No
    i mnie Pani zabila - w banku nie ma, ona szuka na money i
    rzeczpospolitej!... 8-O no to poprosilem o podanie 'oficjalnej'
    wartosci dla parametrow mojego kredytu - i zonk... inny % wychodzi niz
    ja mam podane na pismie z banku ;) no to napisalem grzeczna prosbe o
    wyjasnienie w jaki sposob jest naliczane moje oprocentowanie...

    Krotka analiza danych przy pomocy Pani z banku wykazala ze chyba wzieli
    wartosc ze zlego dnia - ztcp 1dzien pozniej niz wynika z umowy ;)

    Teraz sobie spokojnie czekam na odpowiedz ;) , ale juz wiem ze Pani
    analizuje dane od poczatku kredytu :D

    --
    Tomasz

  • 10. Data: 2009-02-10 10:56:52
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A masz wpisaną w umowie godzinę zegarową na ten Libor?

    Bo przecież do 11.00 jest wczorajszy, od 11.00 jest dzisiejszy, i to chyba czasu
    londyńskiego?

    Były dni, gdy Libor się zmieniał skokowo o wiele punktów procentowych, i miało to
    wpływ na oprocentowanie kredytu przez całe pół roku!

    -----