  • Data: 2021-03-21 23:11:29
    Temat: Re: zmiana LOGINU w profilu zaufanym
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Ile razy to w praktyce robiłeś?

    Wiele razy. Ale, tak jak napisałem, nie polecam ręcznego grzebania
    w bazach bez dobrego uzasadnienia.

    > Pytam, bo akurat administruję takimi
    > systemami służbowo i czasem chętnie bym zmienił czyjś login. Bo są
    > złożone z imeinia i nazwiska, a koleżanka przykładowo za maż wyszła.
    > Chetnien bym wcielił Twój pomysł w życie, ale w znanych mi wypadkach
    > takie "zabawy" powodują to, że trzeba nowe konto zakładać.

    Nie powodują. To zresztą nie jest żaden "mój pomysł", tylko rzecz
    całkiem normalna "od zawsze".

    > Jedyne wyjście pośrednie, to utworzenie nowego konta. Przydzielenie
    > nowemu kontu uprawnień do starego. Teraz użytkownik widzi swoje stare
    > dane. Ale to tylko, o ile admin ma dostęp do danych. W niektórych
    > systemach Polityka Bezpieczeństwa nakłada obowiązek zabrania tych
    > uprawnień i tu już nie znam sposobu obejścia tego.

    To bardziej kwestia formalna niż techniczna. W typowych przypadkach nie
    ma skutecznej możliwości zabrania adminowi dostępu do bazy. Chyba że
    mówimy o adminie tylko w kontekście np. aplikacji, a nie adminie samej
    bazy danych, maszyn itd.
    --
    Krzysztof Hałasa