  • 1. Data: 2012-08-08 23:54:19
    Temat: zgubiona karta z PayPass
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Ostatnio zrobiłem minus na koncie w alior debetówką z PayPass na koncie z
    brakiem możliwości debetu.
    zapominając ze mam zero na koncie zapłaciłem 20pln w MCDonalds.
    Poszło bo bez weryfikacji.

    Toretyczna sytuacja:
    - gubię PayPass i go blokuje, ale karta ważna jeszcze rok
    - ktoś znajduje i biega z nim po MCd empik i innych
    - pewnie bank bedzie co chwile do mnie pukał po kasę

    Bank może zablokować w tej sytuacji PayPass ?

  • 2. Data: 2012-08-09 00:13:39
    Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-08-08 23:54, m...@W...gazeta.pl pisze:

    > zapominając ze mam zero na koncie zapłaciłem 20pln w MCDonalds.
    > Poszło bo bez weryfikacji.

    Te płatności są szybkie właśnie dlatego że działają offline,
    bez weryfikacji.

    > Toretyczna sytuacja:
    > - gubię PayPass i go blokuje, ale karta ważna jeszcze rok
    > - ktoś znajduje i biega z nim po MCd empik i innych

    Tak.

    > - pewnie bank bedzie co chwile do mnie pukał po kasę

    Pewnie by chciał, ale warunki Twojej odpowiedzialności
    są ograniczone umową, jeśli zastrzegłeś kartę od razu
    to te transakcje nie będą Twoim zmartwieniem.

    > Bank może zablokować w tej sytuacji PayPass ?

    Tak, ale nie natychmiast.

  • 3. Data: 2012-08-09 13:01:30
    Od: " " <m...@g...pl>

    MarcinF <m...@i...pl> napisał(a):

    > Tak, ale nie natychmiast.

    w jakis sposób ?

  • 4. Data: 2012-08-09 13:38:46
    Od: " Konfabulator" <w...@g...pl>

    <m...@g...pl> napisał(a):

    > w jakis sposób ?

    W taki, że w końcu limit offline się wyczerpie, a wtedy chip i antena odmówią
    współpracy po
    kontakcie z bankiem, a akceptant otrzyma polecenie zatrzymania karty.

  • 5. Data: 2012-08-09 17:08:15
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

> [...]
    > - pewnie bank bedzie co chwile do mnie pukał po kasę
    >
    > Bank może zablokować w tej sytuacji PayPass ?

    Nie ma tak rozowo, w kazdej chwili mozesz ablokowac karte karty maja
    limit i w zaleznosci od banku jest to 50 albo 150zl i zakupy mozesz
    zrobic raz dziennie. W WBK np karta sprawdza dostepne srodki i na minus
    nie zejdziesz.

  • 6. Data: 2012-08-09 17:59:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Aha.... wrote:
    > W WBK np karta sprawdza dostepne srodki i na minus nie zejdziesz.

    blednie zalozyles, ze dostepne srodki faktycznie pokazuja dostepna kase.

  • 7. Data: 2012-08-09 18:48:31
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-08-09 17:59, witek pisze:

    > blednie zalozyles, ze dostepne srodki faktycznie pokazuja dostepna kase.

    Nic nie załadalem pisze jak jest ! Paypass WBK sprawdza dostepne srodki
    na karcie PKO BP nie ale PKO mozna zrobic zakupy raz dziennie.

  • 8. Data: 2012-08-09 18:51:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 09 Aug 2012 17:08:15 +0200, "Aha...." <n...@s...com>
    wrote:
    > zrobic raz dziennie. W WBK np karta sprawdza dostepne srodki i na
    minus
    > nie zejdziesz.

    Zauważyłem że karty bezstykowe prepaid wydane z BRE zawsze onlinowo
    weryfikują stan konta i nie da się zrobić debetu. Natomiast karty
    wydane do konta działają offline. Domyślam się że wszystkie karty
    prepaid bezstykowe weryfikują online?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2012-08-09 19:32:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
    > i nie da się zrobić debetu.

    da sie.

    1. dopisz napiwek do poprzedniej transakcji, ktory jeszcze nie zostal
    rozliczony.
    2. zaplac za hotel i wyprowadz sie dzien pozniej.
    3. kup cos za granica. rozliczenie pojdzie po innym kursie niz blokada.
    4 duzo innych mozliwosci.

  • 10. Data: 2012-08-09 21:55:28
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-08-09 13:01, m...@g...pl pisze:

    > w jakis sposób ?

    Przez umieszczenie karty na liście kart zastrzeżonych,
    którą pobierają okresowo terminale płatnicze.