  • 1. Data: 2006-03-04 17:10:37
    Temat: zdolność kredytowa
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

    WITAJCIE!!!
    Zarabiamy z mężem 5000 zł netto miesięcznie, mamy troje dzieci, pracujemy na
    umowach na czas nieokreślony, nasze wydatki całkowite obecnie na utrzymanie
    mieszkania, samochodu i życie oceniamy na ok 2800 zł miesięcznie. Zamierzamy
    kupić nieruchomość na której zakup potrzebujemy 250 ty. zł. kredytu.
    Które banki udzielą nam kredytu, w których Waszym zdaniem otrzymamy zdolność
    kredytową. Kredyt zamierzamy zaciągnąc na 20 lub 25 lat w PLN.
    Może w internecie znajdują się jakieś kalkulatory określające zdolność
    kredytową?

    Proszę o pomoc w tej kwestii zanim zaczniemy odwiedzać banki.

    Pozdrawiam

    Ewa

  • 2. Data: 2006-03-04 21:27:29
    Temat: Re: zdolno?a kredytowa
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > kredytową. Kredyt zamierzamy zaciągnąc na 20 lub 25 lat w PLN.
    > Może w internecie znajdują się jakieś kalkulatory określające zdolność

    Takie kalkulatory są na stronach www banków.

    Zdolnosc zalezec bedzie jeszcze od Waszej lokalizacji i udzialu wlasnego w
    inwestycji.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-04 21:35:47
    Temat: Re: zdolność kredytowa
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

    Nasz wkład to 30 tys. zł.
    Jakie czynniki poza zarobkami wpływają na zdolność kredytową.
    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2006-03-04 22:02:41
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Nasz wkład to 30 tys. zł.
    > Jakie czynniki poza zarobkami wpływają na zdolność kredytową.

    No oprócz wspomnianych stałych obciążen takze wiek, ilosc osob na utrzymaniu
    (tutaj ciekawie, bo im wiecej dzieci tym wieksza wiarygodnosc, a tym
    mniejsza zdolnosc kredytowa), lokalizacja nieruchomosci - jakie miasto,
    posiadanie polis na życie itp.

    Troche inaczej bedzie jesli zamierzacie np. kupic dom, a mieszkanie aktualne
    sprzedac.

    Tak policzylem sobie szybko, że przy dobrych wiatrach na 25 lat m-czna rata
    wynioslaby ok.1.500 PLN. 2.800+1.500 = 4.300. Zostaje 700 PLN z dochodów, co
    daje 140 PLN na osobe. Troszeczke skromnie.
    Pytanie co ujete jest w 2.800: czy tylko oplaty stale, czy tez wszystko np.
    jedzenie i kieszonkowe dla dzieci tez.

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 5. Data: 2006-03-04 23:51:45
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > daje 140 PLN na osobe. Troszeczke skromnie.
    > Pytanie co ujete jest w 2.800: czy tylko oplaty stale, czy tez wszystko np.

    2800 zł to średnie nasze utrzymanie: jedzenie, kieszonkowe i ołaty stałe.
    Myślimy, że uda nam się je utrzymać na podobnym poziomie. Faktycznie będziemy
    sprzedawać nasze obecne mieszkanie i prawie wszystkie pieniądze przeznaczyć na
    nadpłacenie kredytu (ok. 80 - 90 tys. zł). Pewnie nie uda się sprzedać przed
    zaciągnięciem kredytu, więc będziemy czekać z tą nadpłatą odpowiedni czas aby
    nie płacić prowizji bankowi. Zobaczyumy jak długo się uda.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 6. Data: 2006-03-06 10:40:54
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "Ewa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > utrzymanie
    > mieszkania, samochodu i życie oceniamy na ok 2800 zł miesięcznie.

    tak na pierwszy rzut oka nie macie zdolnosci kredytowej
    chyba ze kazde z Was ma po te 5000 zl netto miesiecznie, bo jesli razem
    5000.... to raczej odpada
    mi w *** banku wyliczyli ze przy 4000 zl netto i jednym dziecku
    oraz braku innych kredytow nie mamy zdolnosci kredytowej

    PiotR

  • 7. Data: 2006-03-07 00:34:25
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "PiotR" <p...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > mi w *** banku wyliczyli ze przy 4000 zl netto i jednym dziecku
    > oraz braku innych kredytow nie mamy zdolnosci kredytowej

    E daj spokoj, to Ci moze w BRE albo w Providencie liczyli, a nie w
    jakims sensownym banku... :-)

    marekz

  • 8. Data: 2006-03-07 08:30:29
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    > E daj spokoj, to Ci moze w BRE albo w Providencie liczyli, a nie w jakims
    > sensownym banku... :-)
    >
    > marekz
    chcialem kredyt splacicz szybko 50.000 w ciagu 2 lat czyli z rata 2200 zl
    wtedy stwierdzili ze nie mam zdolnosci kredytowej
    mialbym ja gdybym kredyt splacal przez 4 lata - lecz mi na tak dlugo nie
    odpowiadalo
    aha, kredyt na 50.000 w zabezpieczeniu hipoteka na 200.000 - tez im nie
    pasowalo
    zmienilem bank

  • 9. Data: 2006-03-07 23:00:11
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > kredytową?
    >
    > Proszę o pomoc w tej kwestii zanim zaczniemy odwiedzać banki.

    Witajcie ponownie
    Byłam wczoraj w BZ WBK i po rozmowie stwierdzono, że posiadamy zdolność
    kredytową. Rozmowa była bardzo rzeczowa i konkretna. Obsługa na dobrym
    poziomie. Zobaczymy co dalej.
    Jesli macie jakieś opnie o tym banku, to proszę podzielcie się.

    Pozdrawiam
    wszystkich
    Ewa

  • 10. Data: 2006-03-08 16:44:19
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > mi w *** banku wyliczyli ze przy 4000 zl netto i jednym dziecku
    > oraz braku innych kredytow nie mamy zdolnosci kredytowej

    Było by śmieszne gdyby nie było żałosne. Potrzebowałem 40 tys. Bank w którym od
    16 lat mam konto przy dochodzie 5,8 k zł / miesiąc i 1 osobie na utrzymaniu bez
    innych obciążeń, " wycenił " mnie na 12 k. Jak się sprężę to te 12 k w 4-5
    miesięcy odłożę bez potrzeby płacenia pośrednikowi. Dla kogo są kredyty ? Jak
    widać na załączonym " obrazku " dla tych którzy ich nie potrzebują.