  • 1. Data: 2006-03-03 21:41:31
    Temat: kredyt w multi?
    Od: A|fer <s...@c...pl>

    Proszę o radę

    Mam zamiar wziąć kredyt na mieszkanie

    - cena mieszkania 63 tys.
    - mozliwy wklad wlasny 15 tys.
    - okres spłaty 20 lat, ale myśle to spłacić po ok. 10 latach
    - zdolność kredytowa jest

    Do tej pory myślałem o kredycie w multibanku (CHF, oprocentowanie 3.4%,
    raty stałe, 2% prowizji, brak opłaty za wczesniejszą spłatę). Ale
    czytająć grupę trochę się waham....

    Co radzicie?

  • 2. Data: 2006-03-03 22:04:44
    Temat: Re: kredyt w multi?
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    >
    > Do tej pory myślałem o kredycie w multibanku (CHF, oprocentowanie 3.4%,
    > raty stałe, 2% prowizji, brak opłaty za wczesniejszą spłatę). Ale

    Well, jesli masz zamiar splacic kredyt po 10 latach, to przemysl raczej PLN.
    Dodatkowo jesli wezmiesz w Multibanku w PLN skorzystasz z tzw. bilansowania
    i de facto odsetki zaplacone bedą mniejsze niż by to wynikało z harmonogramu
    i st.%.
    Dodatkowo jesli masz jakies plany sie zadluzac itp., to bedziesz mogl w
    Multi skorzystac z innych produktów kredytowych w cenie hipotecznego.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-03 22:23:52
    Od: A|fer <s...@c...pl>

    Bartek napisał(a):

> [...]
    > Dodatkowo jesli masz jakies plany sie zadluzac itp., to bedziesz mogl w
    > Multi skorzystac z innych produktów kredytowych w cenie hipotecznego.

    Multi trochę mnie zraził co do PLN. Wyliczyli mi raty o 200 zl większe w
    przypadku PLN (okres 20 lat). Odsetek więcej niż kredytu... Nie robiłem
    symulacji jak to by wyglądało w przypadku wcześniejszej spłaty.
    Chciałbym to spłacić szybciej, są ta to jakieś czanse, ale z drugiej
    strony zamierzam starać się o większe mieszkanie za 3-5 lat. W tym
    przypadku kto wie, może wynajmę to malutkie, które teraz kupuję i będzię
    się samo spłacało. A dla siebie postaram sie wziać kredyt na większe.

    Co wtedy?

  • 4. Data: 2006-03-03 22:31:25
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > przypadku kto wie, może wynajmę to malutkie, które teraz kupuję i będzię
    > się samo spłacało. A dla siebie postaram sie wziać kredyt na większe.

    A tak z ciekawosci, w CHF policzyli Ci ze spreadem czy bez?

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 5. Data: 2006-03-03 22:43:09
    Od: A|fer <s...@c...pl>

    Bartek napisał(a):

    > A tak z ciekawosci, w CHF policzyli Ci ze spreadem czy bez?

    Szczerze mówiąc nie wiem, nie pytałem o to..
    Rata była na poziomie 340 PLN.

  • 6. Data: 2006-03-04 09:00:26
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Szczerze mówiąc nie wiem, nie pytałem o to..
    > Rata była na poziomie 340 PLN.

    Napisz moze jakie warunki w PLN i CHF dla porownania, to policzymy jak by to
    bylo z uwzglednienem spreadu.

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 7. Data: 2006-03-04 09:40:17
    Od: A|fer <s...@c...pl>

    W dniu 2006-03-04 10:00, Bartek napisał::

    > Napisz moze jakie warunki w PLN i CHF dla porownania, to policzymy jak
    > by to bylo z uwzglednienem spreadu.

    Kwota kredytu 60 tys.
    240 rat
    raty stałe

    CHF
    oprocentowanie 3,40%
    rata 344,90
    odstetki łącznie 22 776,14

    PLN
    oprocentowanie 9,25%
    rata 549,52
    odstetki łącznie 71 884,82

  • 8. Data: 2006-03-04 09:58:56
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Kwota kredytu 60 tys.
    > 240 rat
    > raty stałe
    >
    > CHF
    > oprocentowanie 3,40%
    > rata 344,90
    > odstetki łącznie 22 776,14
    >
    > PLN
    > oprocentowanie 9,25%
    > rata 549,52
    > odstetki łącznie 71 884,82

    Oki, w CHF rata wyniesie 357,52 PLN z uwzglęnieniem spreadu (3,66%) i
    zalozeniu stalego kursu wymiany.

    Ale wierzyc mi sie nie chce, ze zaproponowali Ci takie oprocentowanie w PLN!
    Przyrównując do WIBOR 4,1% daje to 5,15% marzy, co jest paranoją dla tego
    rodzaju kredytów.
    Dziwne zwlaszcza, ze marza dla CHF wyszlaby ok.2%.

    Czy aby ktos sie w Multi nie machnął?

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 9. Data: 2006-03-05 08:41:27
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Użytkownik "A|fer" <s...@c...pl> napisał w wiadomości

    > PLN
    > oprocentowanie 9,25%

    ???
    Chyba idz do innego banku. 6% w PLN to juz zadna laska banku.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 10. Data: 2006-03-05 11:57:55
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...ocm> napisał w wiadomości

    > ???
    > Chyba idz do innego banku. 6% w PLN to juz zadna laska banku.

    W Multi jest dosc wysoka wartosc dodana do tego produktu. Darmowa
    przez rok KK (po roku mozna sobie przeniesc gdzie indziej na trwale
    darmowa, jak nie beda chcieli zrezygnowac z oplaty), darmowe wszystkie
    przelewy, darmowe prowadzenie ror-u, darmowe wplaty gotowkowe i
    wplatomaty, no i to ich bilansowanie oraz brak jakichkolwiek oplat
    stalych (typu jakies pieprzenie sie z polisami na zycie). A w miare
    zmniejszania sie zadluzenia, oplaty stale zaczynaja odgrywac role
    dominujaca (patrz Pekao oraz ich produkt z bilansowaniem Eurokonto
    Hipoteczne). Takze patrzenie tylko przez pryzmat cyferek z
    oprocentowania jest zbyt waskie.

    Ogolnie wyobrazam sobie sytuacje, ze ta oferta na 9,25 jest lepsza od
    innej oferty na 6,00. Oczywiscie zalezy to od sposobu uzywania
    rachunku i ilosci srodkow jakimi sie dysponuje i bedzie dysponowac w
    najblizszym czasie. No i faktycznie roznica nominalnie jest
    powalajaca. Nie przypuszczalem takze, ze teraz jeszcze Multi proponuje
    taka stope procentowa nowym klientom (gorne ograniczenie ich pasma od
    2004 roku). A jeszcze bardziej mnie ciekawi, czy ktos to bierze na
    takich warunkach.

    Zakladajac, ze splacasz ten kredyt szybko, w sensie intensywnego
    uzywania mechanizmu bilansujacego, pozniej przez wiele lat mozesz nie
    placic im zadnych odsetek a nadal miec darmowy ror i darmowe wszystkie
    przelewy. A w razie potrzeby kredyt mozesz sobie uruchomic ponownie
    bez zadnej prowizji i lazenia ze swistkami.

    marekz