  • 1. Data: 2005-01-10 18:23:16
    Temat: zabrakło mi franków...
    Od: "nurich" <n...@t...pl>

    Witam,
    piszę z nadzieją, że bardziej doświadczeni i obeznani w temacie wyrażą swoją
    opinię na pewien temat, który stanowi dla mnie ogromny problem! Otóż bank
    PKO BP przyznał mi kredyt hipoteczny pokrywający 100% wartości mieszkania we
    frankach szwajcarskich. Umowa z bankiem podpisana w listopadzie, wszystkie
    koszty kredytu opłacone. Wypłata do dewelopera następowała a trzech
    transzach. I tu powstała moja tragedia! Ponieważ kurs franka spadł w
    stosunku do listopada, zabraknie mi teraz około 2000 CHF. Jak myślicie czy
    bank zgodzi sie w takiej sytuacji podnieść kwote kredytu? To 100% wartości
    mieszkania, więc obawiam się, że będzie problem braku zabezpieczenia, ale z
    drugiej strony ....... Prosze pomóżcie. Jak negocjować z bankeim? Czy to
    wogóle możliwe?

  • 2. Data: 2005-01-10 19:29:25
    Temat: Re: zabrakło mi franków...
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:cruhdv$h45$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): nurich z adresu <n...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > więc obawiam się, że będzie problem braku zabezpieczenia, ale z
    > drugiej strony ....... Prosze pomóżcie. Jak negocjować z bankeim? Czy

    idź i powiedz w banku jaka jest sytuacja - nie powinni robić problemu, bo
    zdolność kredytową dla PLN ci przecież liczyli

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2005-01-10 20:31:33
    Od: "Milutka" <e...@s...neostrada.pl>

    W umowie jest zapis dotyczący poniesienia przez Kredytobiorce różnicy kursu
    waluty, to raz.
    Jednak istnieje możliwość podniesienia kwoty kredytu, robi sie aneks do
    umowy, klient płaci 150zł i tyle. Bank liczy zdolność kredytową przy nowej
    kwocie. Dodatkowo w umowie zawieranej po X.04r. powinien byc zapis ze za
    podniesie kwoty kredytu klient nie ponosi opłat.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2005-01-10 20:47:40
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "nurich" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zabezpieczenia, ale z drugiej strony ....... Prosze pomóżcie. Jak
    > negocjować z bankeim? Czy to wogóle możliwe?

    W tych bankach to jakies dupcie wolowe chyba pracuja.S przedaliby Tobie
    kontrakt terminowy (wystawilbys krotka pozycje na Chf/Pln) w dniu ustalenia
    wysokosci kredytu i zarowno ty bys sie cieszyl, jak i bank, bo zarobilby
    dodatkowo na tym kontrakcie terminowym. Skoro banki nie chca na tym
    zarabiac, to wprzyszlosci, gdy bedziesz przewalutowywac kredyt, albo bedzie
    zaciagac nowy i bedziesz sie bal podobnej historii, to zglos sie do mnie na
    priv

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 5. Data: 2005-01-11 11:03:36
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > kwocie. Dodatkowo w umowie zawieranej po X.04r. powinien byc zapis ze za
    > podniesie kwoty kredytu klient nie ponosi opłat.

    czy "powinien" oznacza, że jest jakiś odgórny przepis (ustawa) czy to może
    jakaś specyfika PKOBP (choć wątpię)

    > Pozdrawiam
    > Ewa

    pzdr
    mwi

  • 6. Data: 2005-01-11 11:04:09
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > czy "powinien" oznacza, że jest jakiś odgórny przepis (ustawa) czy to
    > może jakaś specyfika PKOBP (choć wątpię)

    Jaka ustawa :-) ? Ludziom to się w głowach pomieszało :-) Na wszystko musi
    byc "ustawa" :-)

  • 7. Data: 2005-01-11 15:41:24
    Od: "Milutka" <e...@s...neostrada.pl>

    > czy "powinien" oznacza, że jest jakiś odgórny przepis (ustawa) czy to może
    > jakaś specyfika PKOBP (choć wątpię)

    W PKO BP trwała promocja od października do końca grudnia 2004r. wszyscy,
    ktorzy wzięli kredyt mieli w umowie nastepujący zapis: za podwyższenie kwoty
    kredytu, za nadpłaty, wczesniejsze spłaty, przewalutowania, Bank nie pobiera
    prowizji.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 8. Data: 2005-01-11 20:03:47
    Od: Dawidek <d...@z...w.mailu.com>

    nurich napisał(a):
> [...]
    > drugiej strony ....... Prosze pomóżcie. Jak negocjować z bankeim? Czy to

    IMHO jeśli kredytowałeś 100% wartości to dupa kwas. Spróbować można ale
    szanse powodzenia oceniam na mizerne :( Bank wbrew logice /spadek
    wartości kredytu w stosunku do tej samej ceny mieszkania/ raczej odmówi
    ze względów proceduralnych.
    Możesz, jeśli ci nie pójdą negocjacje, spróbować siakiś szybki kredyt
    gotówkowy w końcu mowa o 6k pln :)

    --
    Pzdr
    Dawidek

  • 9. Data: 2005-01-11 21:32:39
    Od: "Zbyszek" <z...@n...spam>

    > W tych bankach to jakies dupcie wolowe chyba pracuja.S przedaliby Tobie
    > kontrakt terminowy (wystawilbys krotka pozycje na Chf/Pln) w dniu
    > ustalenia

    twoje oceny sa cokolwiek pochopne. Banki raczej nie babraja sie w takich
    instrumentach poniżej 100 tys USD

  • 10. Data: 2005-01-12 07:55:40
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > twoje oceny sa cokolwiek pochopne. Banki raczej nie babraja sie w takich
    > instrumentach poniżej 100 tys USD

    Gardza kwotami rzedu 25-50 tys Usd, Eur lub Chf?
    Widac jeszcze spore rezerwy na zarobek maja :)

    Malin