  • 11. Data: 2002-05-29 16:35:10
    Temat: Re: za granicą Visa droższa od Europay'a
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    gornik <g...@g...w.pl> pisze:

    > > > Zgadza się (w Europie zachodniej)
    > > Konkretniej w strefie euro ;-)
    > To właśnie autor miał na myśli :-)

    A jak jest z tą różnicą opłacalności np. w Danii?

  • 12. Data: 2002-05-30 09:52:34
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad2lno$6pb$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    zeszow.tpsa.pl...
> [...]

    Przeliczenia te dotycza rozliczen miedzy bankami i organizacjami
    obslugujacymi karty. Czy dotycza obciazenia rachunku uzytkownika karty to
    juz inna bajka.

    OK

    Nie obiecywal tylko stosuje i ma to zapisane w regulaminach.
    Nazywa sie PKO BP SA i jest najwiekszym naszym bankiem detalicznym.
    I nie jest jedynym bankiem, ktory tak postepuje.
    Dokladniej zasada jest taka, ze jesli transakcja odbyla sie w walucie w
    ktorej bank prowadzi rachunki walutowe (USD, EUR, CHF... i co tam jeszcze)
    to bank przelicza bezposrednio z tej waluty na PLN. Jesli waluta transakcji
    byla inna to bank przelicza z waluty rozliczeniowej (USD dla VISA i EUR dla
    EC/Maestro)

    > Jeśli w Euro to VISA Int. przelicza na dolary i obciąża Twój bank,
    > który już nie ma nic do gadania. Tak mnie kiedyś poinformowano w Citku.
    > A było to dawno.

    Bank nic "nie gada" do Visa Int. bo tak sie z nia umowil. Natomiast z
    klientem rozlicza sie tak jak sie _z_nim_ umowil. I tu Visa Int. nie ma nic
    do gadania.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 13. Data: 2002-05-30 09:58:10
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik PiotR K <p...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad2f3n$brm$...@n...tpi.pl...
    > kursy
    > >
    > w zeszlym roku robilem testy na Wegrzech w Sopronie
    > w tym samym bankomacie ta sama kwote wyplacalem
    > visa electron BSK i maestro BSK
    > (kwota byla taka by prowizja za wyplate z bankomatu byla taka sama)
    > roznica kursowa ok 1%
    > oczywiscie na korzysc maestro :)

    Ciekawe, dlaczego oczywiscie?
    Przeciez dla OBU transakcji nastepowalo podwojne przewalutowanie:
    HUF-USD-PLN dla Visa
    HUF-EUR-PLN dla Maestro
    Mnie w przypadku tej samej karty dwie transakcje z tego samego dnia
    rozliczono po kursach rozniacych sie o prawie 3%.
    Skad wiesz, w jakich terminach obie karty byly rozliczane?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 14. Data: 2002-05-30 13:06:24
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Bank nic "nie gada" do Visa Int. bo tak sie z nia umowil.

    Wątpie aby VISA negocjowała warunki z każdym ankiem osobno.

    > Natomiast z
    > klientem rozlicza sie tak jak sie _z_nim_ umowil. I tu Visa Int. nie ma
    nic
    > do gadania.

    Fakt, jeśli masz konto w dolarach i do tego VISE (daje tak ktoś?) to moze
    być najkorzystniej.

    BaLab