  • 1. Data: 2004-02-25 22:34:07
    Temat: wypl. got.w kasach supermarketow
    Od: zabbo <z...@B...wp.pl>

    W Szwecji, czesc znajomych wyplaca (bez prowizji tak jak bezgotowkowa
    platnosc) gotowke przy zakupach w supermarketach w kasie. Korzysc
    oczywista.
    Jest jednak problem.
    Probowalem VE, VC i Maestro BZWBK i nie dalo rady.
    Koles wyplacal VE Inteligo bez problemu.

    Moze ktos wie dlaczego?

    Tylko nie bijcie jesli bylo na grupie ;-)))

    --
    pozdrawiam,
    zabbo

  • 2. Data: 2004-02-26 00:28:37
    Temat: Re: wypl. got.w kasach supermarketow
    Od: zabbo <z...@B...wp.pl>

    Thu, 26 Feb 2004 01:30:21 +0100, na pl.biznes.banki, MiKo napisal(a):

    > koncu kasa to nie bankomat. Natomiast za grnaica widzialem ze ludize
    > prosili kasjerke zeby dopisala np $20 do rachunku, a te dodane $20
    > wydala jako reszte. Mysle ze u nas w supermarketach tez by zadzialalo (w

    Dokladnie o tym myslalem (moze niezbyt jasno napisalem), w kazdym razie z
    jakiegos powodu z moimi kartami byl problem. Nie bardzo chce mi sie wierzyc
    ze to kwestia banku. Tym bardziej ze kikloma rodzajami kart probowalem,
    choc w przypadku VC to bez sensu bo jest prowizja za bezgotowkowe operacje.

    --
    pozdrawiam,
    zabbo

  • 3. Data: 2004-02-26 00:30:21
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    zabbo wrote:
> [...]
    > Jest jednak problem.
    > Probowalem VE, VC i Maestro BZWBK i nie dalo rady.
    > Koles wyplacal VE Inteligo bez problemu.

    Nie bardzo wiem jak sie wyplaca "z kasy" pieniadze za pomoca karty - w
    koncu kasa to nie bankomat. Natomiast za grnaica widzialem ze ludize
    prosili kasjerke zeby dopisala np $20 do rachunku, a te dodane $20
    wydala jako reszte. Mysle ze u nas w supermarketach tez by zadzialalo (w
    mniejszych sklepach wlascicielom moze bardziej zalezec na gotowce w kasie).

    Miko

  • 4. Data: 2004-02-26 01:07:22
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Uzytkownik "MiKo" <m...@n...wp.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > wydala jako reszte. Mysle ze u nas w supermarketach tez by zadzialalo (w
    > mniejszych sklepach wlascicielom moze bardziej zalezec na gotowce w

    Zupelnie nieoplacalne dla sklepu. Placi on prowizje procentowa od kwoty
    sprzedazy.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 5. Data: 2004-02-26 01:10:54
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Uzytkownik "zabbo" <z...@B...wp.pl> napisal w wiadomosci

    > W Szwecji, czesc znajomych wyplaca (bez prowizji tak jak bezgotowkowa
    > platnosc) gotowke przy zakupach w supermarketach w kasie.

    _tak_ jak_ bezgotówkowa, ale jednak _gotówkowa_. Widocznie bank nie liczy
    sobie za to oplaty.

    > Korzysc
    > oczywista.
    > Jest jednak problem.
    > Probowalem VE, VC i Maestro BZWBK i nie dalo rady.

    Hmmm...

    > Koles wyplacal VE Inteligo bez problemu.

    I pewnie z oplata zgodna z TOiP za wyplate _gotówki_ karta w POSie. Jedynie
    wyplaty w POSach w PKO BP sa za darmo.

    Chyba, ze faktycznie sklep wbija to jako transakcja bezgotówkowa, ale
    zupelnie nie rozumiem, dlaczego chcialby on doplacac do interesu.

    > Moze ktos wie dlaczego?

    Cholera wie... Moze BZWBK nie pozwala na wyplaty gotówki w POS ? Chociaz
    nie... bez sensu. :)

  • 6. Data: 2004-02-26 07:34:22
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Feb 2004 02:07:22 +0100, "Wojciech Nawara"
    <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info> napisał(a):

    >Uzytkownik "MiKo" <m...@n...wp.pl> napisal w wiadomosci

    >kasie).
    >
    >Zupelnie nieoplacalne dla sklepu. Placi on prowizje procentowa od kwoty
    >sprzedazy.

    Chyba zartujesz... Korzysc dla sklepu oczywista, taki klient kupuje w
    sklepie towar, sklep ma obrot z takiego klienta, i w dalszym efekcie
    zysk. Az dziw bierze, ze mozna wyglosic teorie o nieoplacalnosci.
    Liczy sie po prostu zdobycie i utrzymanie klienta a nie strata na
    prowizji od $20.

    Zreszta co bede teoretyzowal, podam Ci przyklad inny, rzekomej wedlug
    ciebie straty sklepu.

    Jak wiesz, wiekszosc (jesli nie wszystkie) marketow wydaje swoje karty
    platnicze. Mam taka w Auchanie, zatem bede o nim pisal. Regularnie
    Auchan daje rozne zachety do zakupow wlasnie u nich, rozne w roznym
    czasie ale zawsze ktoras aktywna:
    - odlozona platnosc;
    - cztery raty;
    - 12 rat;
    - 6 rat;
    - zakup powyzej okreslonej kwoty - dopisywane zlotowki na konto
    klienta.

    Oczywiscie nie musze dodawac, ze wszystko to co powyzej, odbywa sie
    bez prowizji, i bez odsetek. Czyli dostajesz darmowy kredyt. Ja juz
    dawno nie place nic w kasie (zarowno gotowka jak i bankowymi kartami
    platniczymi), wykorzystuje maksymalnie darmowe kredyty. A czymze
    innym w efekcie jest dopisanie do rachunku tych wspomnianych $20 jak
    nie wlasnie zacheta do kupowania w ich sklepie? :-)

    Wedlug Ciebie sklep na mnie traci, bo placi prowizje od moich zakupow
    a w dodatku ktos chyba oplaca ten moj kredyt, nie??? Zatem bez
    zbytniego teoretyzowania, sklep zawsze zyskuje gdy sprzedaje. A
    sprzedaje gdy ma klienta zmuszonego do zakupu w tym sklepie zacheta
    w postaci wyplaty drobnej gotowki bez prowizji bankowej.

    --
    Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
    do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}

  • 7. Data: 2004-02-26 07:53:54
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-02-26 02:07, Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > Zupelnie nieoplacalne dla sklepu. Placi on prowizje procentowa od kwoty
    > sprzedazy.

    Trzymanie gotówki w kasie też kosztuje i to całkiem nie mało...

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 8. Data: 2004-02-26 07:56:12
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-02-26 02:10, Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > Chyba, ze faktycznie sklep wbija to jako transakcja bezgotówkowa, ale
    > zupelnie nie rozumiem, dlaczego chcialby on doplacac do interesu.

    Trzymanie gotówki w kasie kosztuje (ryzyko itp), jej pakowanie,
    liczenie, transport/konwojowanie (płaci się chyba % od kwoty) to też
    spore pieniądze, może taniej wychodzi ta prowizja?

  • 9. Data: 2004-02-26 08:07:55
    Od: "Jacek P." <p...@p...pl>

    > kasie).
    >
    > Zupelnie nieoplacalne dla sklepu. Placi on prowizje procentowa od kwoty
    > sprzedazy.

    A myslisz, ze nie placi za przewozenie pieniedzy i wplate ich do banku - to
    tez calkiem sporo kosztuje i jest to wkalkulowane w ceny w sklepie. A poza
    tym duze sklepy (sieci) na pewno maja wynegocjowane b. niskie prowizje za
    takie wyplaty.

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 10. Data: 2004-02-26 08:17:20
    Od: "mk" <m...@p...rzeszow.pl>

> [...]
    > W Szwecji, czesc znajomych wyplaca (bez prowizji tak jak bezgotowkowa
    > platnosc) gotowke przy zakupach w supermarketach w kasie. Korzysc
    Ciekawostka (?)
    W Turcji (Alanya) wyplacaja gotowke (z VE, VC) w kantorach (jednak jest
    duza prowizja).