  • 21. Data: 2005-02-26 15:36:22
    Temat: Re: wycofanie przelewu - OT
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    blad wrote:

    > blad :-)
    > wlascicielem rachunku KK jest bank a nie uzytkownik karty

    blad^2 ;-)
    Zależy od banku. W PKO BP konto karty jest prowadzone dla banku. W BPH dla
    posiadacza karty.
    Tako rzeczą infolinie ;-)

    Bogdan B.

  • 22. Data: 2005-02-26 16:31:55
    Temat: Re: wycofanie przelewu
    Od: "Sylwester" <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > no to niech beneficjent przeleje kasę z powrotem.

    Okazuje się, że po interwencji, która raczej była zwykłym
    zapytaniem, bank umożliwi przelanie tej kwoty z kk na zwykłe
    konto.

    Czyli da się, a alarm był przedwczesny. Pogratulować nalezy
    tylko pracownikom Citi banku jednomyślności i zgodności
    zdań.

    pozdrawiam
    S.

  • 23. Data: 2005-02-26 16:40:11
    Od: "Sylwester" <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl>

    Kamil Jonca wrote:

    > Doczytałem. I co z tego ?

    Wyobraź sobie sytuację w której przychodzą dwie osoby
    do banku. Jedna mówi: przelałem tej oto pani, temu oto panu
    pieniądze; ten pan, ta pani, nie życzy sobie z różnych
    względów obecności pieniędzy na jego/jej koncie. Obie osoby
    zgadzają się ze sobą i proszą o anulowanie takiej transakcji.

    Czy to nienormalne, że wymagałoby się od banku pozytywnej
    reakcji na taką prośbę?

    Problem jest hipotetyczny, bo bank, jak pisałem gdzie indziej
    zgodził się jednak przerzucić pieniądze na właściwe konto.

    pozdrawiam,
    S.

  • 24. Data: 2005-02-26 17:54:34
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2005 17:40:11 +0100,
    osoba podpisana: Sylwester <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl>
    napisała:
    [....]

    > Czy to nienormalne, że wymagałoby się od banku pozytywnej
    > reakcji na taką prośbę?

    Nie rozumiesz. Mogą prosić (tak jak to zrobiłeś), bank może spełnić,
    (tak jak się tu stało). Ale _nie_ma_takiego_obowiązku_.
    I nawet gdyby _nie_ spełnił, to trudno byłoby mieć do niego pretensje.
    I tyle.
    KJ

    If fifty million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.
    -- Bertrand Russell

  • 25. Data: 2005-02-27 08:10:12
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Sylwester wrote:

> [...]
    > zgadzają się ze sobą i proszą o anulowanie takiej transakcji.
    >
    > Czy to nienormalne, że wymagałoby się od banku pozytywnej

    tu by wystarczyla sama obecność osoby B i wypełnienie polecenia przelewu

    trainer

  • 26. Data: 2005-02-27 09:40:04
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Bogdan B. napisał(a):

    > blad^2 ;-)
    > Zależy od banku. W PKO BP konto karty jest prowadzone dla banku. W BPH dla
    > posiadacza karty.
    > Tako rzeczą infolinie ;-)

    A jako rzeczą umowy? :-)

    A co za tym idzie - jeżli konto KK prowadzone jest dla banku - bank
    informuje, że należy przelewać na odbiorcę "bank", czy "klient" (dane
    wpisane do przelewu)?

    Bo mnie dalej dziwi opinia całego ING który środki na karty pre-paid
    każe przelewać "na klienta", jednak konto formalnie do niego nie należy.
    W umowie o kartę jest tylko wspomniane, że do zasilania służy rachunek o
    numerze xxxx.

  • 27. Data: 2005-02-27 11:09:46
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > A jako rzeczą umowy? :-)

    W BPH par 1 umowy:
    Bank otworzył Posiadaczowi na warunkach określonych w dalszych
    postanowieniach Umowy rachunek kredytowy numer: xxxx, zwany dalej
    "Rachunkiem karty".
    W PKO BP w umowie pisze o zobowiązaniu banku do wydania posiadaczowi karty.
    Ani w umowie ani w regulaminie nie widzę nic o tym na czyją rzecz prowadzony
    jest rachunek.

    > A co za tym idzie - jeżli konto KK prowadzone jest dla banku - bank
    > informuje, że należy przelewać na odbiorcę "bank", czy "klient" (dane
    > wpisane do przelewu)?

    No tako właśnie rzeczą infolinie:
    w BPH odbiorcą jest posiadacz karty
    w PKO BP odbiorcą jest bank

> [...]
    > każe przelewać "na klienta", jednak konto formalnie do niego nie
    > należy. W umowie o kartę jest tylko wspomniane, że do zasilania służy

    Tzn. w jakiej umowie? Do przedpłaconego Maestro mam "umowę nr xxxx o
    korzystanie z karty Maestro ING BS SA".
    W pkt 1: bank wydaje kartę dla posiadacza rachunku będącego użytkownikiem
    karty.
    A sam rachunek karty jest widoczny w ING online jak inne rachunki
    posiadacza.

    Bogdan B.

  • 28. Data: 2005-02-27 11:40:13
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Bogdan B. napisał(a):

> [...]
    > Ani w umowie ani w regulaminie nie widzę nic o tym na czyją rzecz prowadzony

    Czyli jeżeli nie ma umowy na prowadzenie rachunku dla posiadacza KK =>
    rachunek ten nie jest rachunkiem klienta.

    Bank przecież nie musi nigdzie informować, że sam sobie prowadzi
    rachunek. :-)

    Więc to jest raczej jasne. :-)

    > No tako właśnie rzeczą infolinie:
    > w BPH odbiorcą jest posiadacz karty
    > w PKO BP odbiorcą jest bank

    Infolinie gadają prawdę? Nie może być. ;-)

    > Tzn. w jakiej umowie? Do przedpłaconego Maestro mam "umowę nr xxxx o
    > korzystanie z karty Maestro ING BS SA".

    No o tej umowie mówię.

    > W pkt 1: bank wydaje kartę dla posiadacza rachunku będącego użytkownikiem
    > karty.

    Hmmm... Może zmienili... nie mam już mojej starej umowy, nowej zresztą
    też nie widziałem. :-)

  • 29. Data: 2005-03-01 13:12:50
    Od: Artur Czeczko <a...@c...mrowisko.one.pl>

    trainer wrote:

    > Jeżeli można by tak łatwo wycofać przelew po zaksięgowaniu w dobro
    > odbiorcy, to mi to wygląda na pole do szwindli - kupujesz samochód,
    > dealer widzi już kasę na koncie, więc auto wydaje, a kasa znika za parę
    > godzin razem z kupującym i samochodem?

    Ojejku, było tysiące razy na grupie, nie rozumiem, o co całe
    zamieszanie.
    Na pewno nie powinno się dać wycofać przelewu _bez_zgody_
    odbiorcy przelewu. Gdzie tu pole do szwindli?
    Nadawca przelewu idzie do banku i mówi, że przez pomyłkę
    puścił przelew na niewłaściwe konto. Odbiorca przelewu
    potwierdza, że to była pomyłka. Dlaczego bank nie miałby
    wycofać przelewu?

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 30. Data: 2005-03-01 13:33:50
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Artur Czeczko napisał(a):

    > puścił przelew na niewłaściwe konto. Odbiorca przelewu
    > potwierdza, że to była pomyłka. Dlaczego bank nie miałby
    > wycofać przelewu?

    Ale do tekiej operacji wcale nie trzeba jakiś wyrafinowanych procedur.
    Wystarczy zrobić przelew w odwrotnym kierunku i po sprawie. I nawet nie
    jest do tego wymagana obecność pierwotnego nadawcy przelewu.

    Pozdrawiam!