  • 11. Data: 2007-04-06 09:29:44
    Temat: Re: wybor kredytu - czy mozna tak ?ór
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

    > ale to zostalo juz praktycznie ujednolicone, LIBOR lub WIBOR 3/6M +
    > marża, kredytobiorce interesuje przede wszystkim jak najnizszy poziom marzy

    Taaa oprocentowanie zmienia sie wg LIBOR 3M + marza aktualizowane co
    miesiac. Na podstawie stawki w ostatniu dniu miesiaca.

    To jednak co innego niz LIBOR 3M +marza na podstawie sredniej stawki
    z ostatnich 30 dni aktualizowane raz w roku.

    > szukajac banku na wstepie odrzucilem te, ktore zmuaszaly mnie do ubezp.
    > od utraty wartosci i utraty pracy - to zwykle naciagactwo

    Ktore i tak niewiele daje.

    > ubezp. na zycie mozna ewentualnie zaakceptowac

    Ktore jest malo korzystne niz ubezpieczenie na zycie gdzie indziej.

    > w dalszej kolejnosci prowizja od ewentualnej wczesniejszej splaty (do
    > kiedy i w jakiej wysokosci)

    Przy wartosci kredytow i ich oprocentowania splata przed terminem to
    jest kiepski pomysl aczkolwiek warto to miec w opcji by bylo bez oplat.

    > jezeli kredyt w walucie to mozna rowniez zwrocic uwage na spread, dobrze
    > jak wynosi ok. 8 gr (CHF) chociaz w niektorych bankach jest i 14 gr

    Czyli po jakim kursie sie odbywa (bo banki moga na tym wyciagnac nawet i
    1 % na racie wiecej)

    > dalej: zapisy umowy kredytowej czy np. bank ma prawo przewalutowac
    > kredyt wtedy kiedy uzna to za stosowne? w Fortisie tak jest

    No to jest jawne niemal oszustwo.

    > parametrow jest tak wiele, ze ja jeszcze banku dla siebie nie znalazlem,
    > a szukam od miesiaca ;-))

    Bylo wziasc w pierwszym z brzegu :) i sie nei stresowac

  • 12. Data: 2007-04-06 09:45:34
    Temat: Re: wybor kredytu - czy mozna tak ?
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tak i nie, bo jeżeli przykładowo w jednym banku masz w pakiecie ubezpieczenie na
    życie na 600 tys. zł warte samo w
    sobie, a w drugim nie masz to proste porównanie nie jest łatwe.
    No chyba, że odejmiesz te 0,02% składki miesięcznie.
    JaC

  • 13. Data: 2007-04-06 09:46:45
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Przykładowo Santander podaje już przy pierwszym wejściu.
    JaC

    > ubiegam sie o kredyt hipoteczny w kwocie >80kzl i zaden bank (dostalem 8-10 ofert)
    nie podal mi tego parametru, bo nie
    musial

  • 14. Data: 2007-04-06 09:48:02
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Czy GE Money nie liczy jakoś inaczej ?
    JaC

  • 15. Data: 2007-04-06 09:49:38
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Gdzie ubezpieczysz się na życie za składkę niższą niż 0,02% miesięcznie od sumy
    ubezpieczenia?
    JaC

  • 16. Data: 2007-04-06 10:46:07
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    666 wrote:
> [...]
    > sobie, a w drugim nie masz to proste porównanie nie jest łatwe.
    > No chyba, że odejmiesz te 0,02% składki miesięcznie.

    A: Bo zaburza naturalną kolejność czytania
    Q: Dlaczego?
    A: Odpowiadanie nad cytatem
    Q: Co jest najbardziej denerwujące w postach

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 17. Data: 2007-04-06 10:54:53
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 06 Apr 2007 12:46:07 +0200,
    osoba podpisana: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>
    napisała:
    [...]
    > A: Bo zaburza naturalną kolejność czytania
    > Q: Dlaczego?
    > A: Odpowiadanie nad cytatem
    > Q: Co jest najbardziej denerwujące w postach

    Daj spokój. To coś uparło się, że netykieta nie dla niego. A tylko
    niektórzy wcyiągają mi go z KF.

    KJ

    The only thing worse than X Windows: (X Windows) - X

  • 18. Data: 2007-04-06 13:29:08
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Kamil Jońca wrote:

    > Daj spokój. To coś uparło się, że netykieta nie dla niego. A tylko
    > niektórzy wcyiągają mi go z KF.

    A to bardzo przepraszam :)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 19. Data: 2007-04-06 16:56:41
    Od: jokey <j...@t...pl>

    Dnia 5 Apr 2007 15:01:26 -0700, Przemek napisał(a):

    Czesc !

    > Tak jak pisałem powyżej - miarodajnym kluczem do porównania może być
    > wysokość raty. Pod warunkiem jednak, że do kwoty pożyczki wliczysz
    > wszystkie koszty jakie musisz ponieść żeby ją uzyskać.

    ja zrobilem takie zestawienie:

    http://wakacje.tnt.pl/kredyt.jpg

    nie uzyskam tylko zestawienia dla rownycz/malejacych rat bo polbank ma
    tylko rowne a fortis tylko malejace.

    z tego mojego zestawienia wg mnie wynika, ze wygrywa pierwsza propozycja i
    tak sie zastanawiam czy to juz wszystko, czy jeszcze gdzies jest haczyk ;)
    ?

    --
    Pozdrawiam !

    jokey

    GG67208

  • 20. Data: 2007-04-10 08:30:45
    Od: "Przemek" <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 18:56, jokey <j...@t...pl> wrote:

> [...]
    > tak sie zastanawiam czy to juz wszystko, czy jeszcze gdzies jest haczyk ;)

    Nie wiem dla jakiej kwoty i jakiego okresu kredytowania robiłeś to
    zestawienie. Ale zastanawia mnie fakt - dlaczego przy takim samym
    poziomie marży w Fortisie i Polbanku suma odsetek dla kredytu z
    malejącymi ratami (Fortis) jest sporo wyższa niż w kredycie z ratami
    stałymi (Polbank). Relacja powinna być odwrotna. Różnica w stopie
    bazowej (W3M a W6M) jest zbyt mała (średnio 0,1 pp) żeby to
    wytłumaczyć.
    Wg mnie albo popełniłeś błąd w obliczeniach, albo Fortis dolicza
    jakieś kwoty do raty lub sumy kredytu.

    Przemysław Torbus

    Doradca Kredytowy
    email: p...@t...pl