  • 1. Data: 2004-06-14 08:13:59
    Temat: wplaty z USA , firma
    Od: "TH" <t...@t...th>

    Mam pytanie do Szanownych Grupowiczów:
    Potrzebuję miec mozliwosc przyjmowania dosc duzej ilosci niewielkich sum
    pieniedzy (zazwyczaj do 80 USD) z USA w taki sposob aby wszelkie prowizje
    bankowe i oplaty byly jak najnizsze (a jak sie dowiedzialem kilka tematow
    nizej na przykladzie mojego konta w Inteligo to sytuacja nie wyglada
    optymistycznie).

    Zamierzam otworzyc firme, ktorej docelowym klientem beda osoby z zagranicy
    (tzn. glownie USA, poza tym m.in. Niemcy ,Francja, Wielka Brytania). Do tego
    potrzebuje mozliwosci otrzymywania od nich wplat gotowkowych w sposob jak
    najtanszy.
    Obecnie posiadam konto indywidualne w Inteligo (ale to konto prywatne,nie
    firmowe wiec nie bede z niego korzystac, jednak myslalem nad zalozenie
    firmowego ale jak sa takie oplaty to pomysl chyba odpada...).

    Mam w zwiazku z tym pare pytan:
    1. Czy osoba tylko z polskich obywatelstwem moze zalozyc konto w banku
    amerykanskim ? Niestety w najblizszym czasie odpada mozliwosc wyjazdu do
    Stanow (pracuję) wiec chyba tylko mozliwe jest jakos zdalnie (przez internet
    moze tak jak z inteligo?) albo da sie moze posrednio ? (przez osobe ktora
    juz jest w USA).
    2. Czy widzicie jakas inna mozliwosc taniego przekazu pieniedzy (wplata,
    przelew... dowolne) z USA do Polski ? Biorac pod uwage wszelkie banki oraz
    wszystkie dostepne uslugi.

    Tanie tzn. do 10 USD maksymalnie kosztow (wliczajac przyblizone prowizje
    posrednikow, wszelkie SWIFTy i inne). Oczywiscie odpada uruchomienie jakis
    uslug ktore na starcie mnie wyniosa x*1000 USD...

    Pozdrawiam,
    TH

  • 2. Data: 2004-06-14 15:11:40
    Temat: Re: wplaty z USA , firma
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    TH wrote:

> [...]

    > firmowe wiec nie bede z niego korzystac, jednak myslalem nad zalozenie
    > firmowego ale jak sa takie oplaty to pomysl chyba odpada...).
    wire transfer w żadnym bamku nie wyjdzie taniej.

    najtaniej wyjdzie, gdy przyślą ci czek.
    Wówczas zrealizujesz go w banku w którym masz konto za jakieś 20 zł i
    miesiąc czekania.

> [...]
    > moze tak jak z inteligo?) albo da sie moze posrednio ? (przez osobe ktora
    Nie da się założyć konta nie będąc fizycznie w oddziale.

    > 2. Czy widzicie jakas inna mozliwosc taniego przekazu pieniedzy (wplata,
    > przelew... dowolne) z USA do Polski ? Biorac pod uwage wszelkie banki oraz
    > wszystkie dostepne uslugi.
    poszukaj w internecie jakichś firm pośredniczących.
    www.moneybookers.com
    www.bidpay.com
    www.paypal.com

    było już parę razy na grupie przy okazji pytania jak zapłacić w stanach,
    jak dostać kasę ze stanów itp itd.
    znajdziesz wówczas więcej adresów
    jakieś pecunix, czy jakoś tak podobnie

  • 3. Data: 2004-06-14 16:18:36
    Od: "TH" <t...@t...th>

    > Nie da się założyć konta nie będąc fizycznie w oddziale.

    W Polsce sie da (w Inteligo zalozylem a nie bylem fizycznie w ich
    oddziale)...
    No ale moze w USA jest inaczej...

    Ok,dziękuje za pomoc
    pozdrawiam

    TH

  • 4. Data: 2004-06-14 16:26:08
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    TH wrote:

    > No ale moze w USA jest inaczej...

    Wyobraź sobie Polskę 10 lat temu i poiwedz sobie, że to jest USA.
    Teraz już nie będzie dla ciebie dziwne, że nie da się założyć konta bez
    bycia w oddziale.

  • 5. Data: 2004-06-14 16:36:16
    Od: "Paweł" <n...@n...pl>

    > Wyobraź sobie Polskę 10 lat temu i poiwedz sobie, że to jest USA.
    > Teraz już nie będzie dla ciebie dziwne, że nie da się założyć konta bez
    > bycia w oddziale.

    to nie do końca trafny przykład - wyobraź sobie poprostu że chcesz otworzyć
    konto Inteligo lub w mbanku mieszkając na stałe w USA i mając amerykańskie
    obywatelstwo - obawiam sie że to nie możliwe

    natomiast w samych USA dla obywatela USA mieszkającego w USA otwarcie
    rachunku w banku przez pocztę sprowadza się tylko do ... wybrania jaki to ma
    być rachunek bo takich zdalnych jest trochę do wyboru

    a panu TH radziłbym albo rozglądnąć sie za możliwością przyjmowania
    płatnosci kartami kredytowymi albo może jakaś kombinacja z paypal ? - nie
    jest to łatwe ale na upartego da sie zrobić, plus jest taki że paypal jest
    chyba najbardziej rozpowszechniony

  • 6. Data: 2004-06-14 16:52:39
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cakj55$e8l$1@inews.gazeta.pl>, t...@t...th says...

    Hmm..... nie wiem jak jest praktycznie .... ale polecam link

    http://www.wellsfargo.com/inatl/consumer_services/pe
    rsonal_banking.jhtml

    "Are you a U.S. citizen living abroad (expatriate) or preparing to live
    abroad? Or a foreign national moving to or living outside of the United
    States? You can take full advantage of the value and stability of the
    U.S. dollar (USD) products and services offered by Wells Fargo:

    If you're living abroad, and you have a Social Security Number (SSN) or
    Individual Tax Identification Number (ITIN), you can open an account
    from your home country and have your USD funds reside with Wells Fargo
    in the U.S.

  • 7. Data: 2004-06-14 17:05:09
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <M...@n...dallas.sbcglobal.ne
    t>,
    c...@e...dyndns.org says...
> [...]
    > Individual Tax Identification Number (ITIN), you can open an account
    > from your home country and have your USD funds reside with Wells Fargo

    Wniosek ...... ze trzeba byloby uzyskac TIN (mozna to zalatwic droga
    pocztowa) ....a potem mozna otworzyc rachunek

    AP