    From: "TH" <t...@t...th>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: wplaty z USA , firma
    Date: Mon, 14 Jun 2004 10:13:59 +0200

    Mam pytanie do Szanownych Grupowiczów:
    Potrzebuję miec mozliwosc przyjmowania dosc duzej ilosci niewielkich sum
    pieniedzy (zazwyczaj do 80 USD) z USA w taki sposob aby wszelkie prowizje
    bankowe i oplaty byly jak najnizsze (a jak sie dowiedzialem kilka tematow
    nizej na przykladzie mojego konta w Inteligo to sytuacja nie wyglada
    optymistycznie).

    Zamierzam otworzyc firme, ktorej docelowym klientem beda osoby z zagranicy
    (tzn. glownie USA, poza tym m.in. Niemcy ,Francja, Wielka Brytania). Do tego
    potrzebuje mozliwosci otrzymywania od nich wplat gotowkowych w sposob jak
    najtanszy.
    Obecnie posiadam konto indywidualne w Inteligo (ale to konto prywatne,nie
    firmowe wiec nie bede z niego korzystac, jednak myslalem nad zalozenie
    firmowego ale jak sa takie oplaty to pomysl chyba odpada...).

    Mam w zwiazku z tym pare pytan:
    1. Czy osoba tylko z polskich obywatelstwem moze zalozyc konto w banku
    amerykanskim ? Niestety w najblizszym czasie odpada mozliwosc wyjazdu do
    Stanow (pracuję) wiec chyba tylko mozliwe jest jakos zdalnie (przez internet
    moze tak jak z inteligo?) albo da sie moze posrednio ? (przez osobe ktora
    juz jest w USA).
    2. Czy widzicie jakas inna mozliwosc taniego przekazu pieniedzy (wplata,
    przelew... dowolne) z USA do Polski ? Biorac pod uwage wszelkie banki oraz
    wszystkie dostepne uslugi.

    Tanie tzn. do 10 USD maksymalnie kosztow (wliczajac przyblizone prowizje
    posrednikow, wszelkie SWIFTy i inne). Oczywiscie odpada uruchomienie jakis
    uslug ktore na starcie mnie wyniosa x*1000 USD...

    Pozdrawiam,
    TH