  • Data: 2002-01-06 15:29:55
    Temat: Re: wplata na konto firmowe
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:1dig3uopghqr0b63j3rk3krhe642d5fgoo@4ax.com...
    > Zalozmy, ze ktos ma konto firmowe z prowizja za
    wplaty gotowkowe albo
    > po prostu konto wirtualne.

    Załóżmy że chodzi o osobę prowadzącą DG i mającą
    KPiR.
    Nie musisz utargu wpłacać na konto firmowe, możesz
    kasę nosic w kieszeni a w przypadku konieczności
    opłaty podatku do US czy składe ZUS wplacić na
    konto firmowe z którego wykonasz juz właściwy
    przelew. Poniżej o obowiązkach :)

    /////§13 ust 1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:
    1) dokonywania lub przyjmowania płatności za
    pośrednictwem rachunku
    bankowego tego przedsiębiorcy w każdym przypadku,
    gdy stroną transakcji jest
    inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartość
    należności lub zobowiązań
    przekracza równowartość 3000 EURO albo
    równowartość 1000 EURO, gdy suma
    wartości tych należności i zobowiązań powstałych w
    miesiącu poprzednim
    przekracza równowartość 10000 EURO, przeliczanych
    na złote według kursu
    średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy
    Bank Polski z ostatniego
    dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym
    dokonywane są operacje
    finansowe,//////

    > Czy moze obejsc problem wplat gotowki, wplacajac
    swoj utarg na RORa i
    > dalej za darmo przelewac go na firmowe?

    Można a jak przyjdzie porzeba to go strnserujesz
    na firmowy przy czym w marmurakch skasują prowizje
    jakod wpłat gotówkowych, za wyjątkiem Inteligo,
    Telepeka24, WVB (innych nie pamiętam :-))

    > Czy jakies marmurki nie boria prowizji za wplaty
    gotowkowe na konta
    > firmowe ?

    Nie znam takiego :-)) IMO wszystkie biorą. Kiedyś,
    mając ror i bieżący w pko bp myślałem ze mi nie
    policzą prowizji za przelew z ror ma bieżacy (ten
    sam oddział, ten sam budynek tylko różnica .... 1
    piętra:) ... no i tak skasowali "bo to sam pan
    sobie wpłacał"

    Sark