  • 21. Data: 2003-10-11 21:09:12
    Temat: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    W wiadomości news:bm9hh3$9hp$1@atlantis.news.tpi.pl,
    SP9LWH napisał:

    > To już jest czepianie się .
    > Banki różnią się momentem poboru prowizji.
    > Za idiotę należy uważać kogoś, kto wybiera się na duże zakupy,
    > wiedząc, że na koncie ma dostępne saldo poniżej 100zł;-(

    Skąd wziąłeś informację, że saldo na koncie było niższe niż 100 zł?

    > A jego "otwarcie ryja" zamiast POKORY może być tylko napiętnowane:-(

    Pokorę to powinien wykazać bank, a nie klient!
    Bo to bank przekroczył limit pobierając prowizję z konta klienta, również to
    bank uniemożliwił klientowi dysponowanie jego własnymi środkami posiadanymi
    na koncie.

    > Takim polakom myśleć nie kazano:-(

    To chyba u Ciebie coś nie tak z myśleniem.

    --

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 22. Data: 2003-10-11 21:24:21
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Sat, 11 Oct 2003 22:56:21 +0200, Piotr <p...@c...cz> napisał:

    > No nie kazdy.... Np. Fortis zaksięguje to na rachunku zaleglych prowizji,
    > doliczy oplate karna i tyle... w momencie pojawienia sie srodkow na
    > rachunku przeksieguje i tyle... Ew. gdy sytuacja sie utrzymuje przez 2 -
    > 3 dni
    > poinformuja telefonicznie o sytuacji i poprosza o wplate... Nie ma
    > zadnych blokad "z automatu", niespodzianek, itp...

    Nie tylko, VW np. oplate roczna za token pobral z miesiecznym opoznieniem,
    bo dopiero wtedy pojawily sie na koncie pieniadze. A i w rzypadku VW i
    Fortisa zadnych dodatkowych oplat karnych nie zaobserwowalem.

    > No ale coz wymagac od Citi...

    tez wydaje mi sie, ze to jest dziwne. Faktem jest, ze w Citi nie mialem
    nigdy stanu konta wyrazajacego sie ujemnym stanem srodkow dostepnych :-),
    ale z zasilaniem czasem byly problemy. ZAWSZE pierwszym krokiem Citi byla
    rozmowa telefoniczna, blokada w terminie pozniejszym.

    M.

  • 23. Data: 2003-10-11 21:24:24
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 10/11/2003 11:09 PM, Użytkownik Krzysztof K. Maj napisał:

    > Skąd wziąłeś informację, że saldo na koncie było niższe niż 100 zł?

    A co to ma za znaczenie czy bylo 100 czy 2zl?

    > Pokorę to powinien wykazać bank, a nie klient!

    Tzn?

    > Bo to bank przekroczył limit pobierając prowizję z konta klienta,

    Jesli saldo bylo 0zl, to nie pobral oplaty, jesli bylo wieksze, to
    pobral tak, zeby saldo nie zeszlo ponizej 0zl (chyba ze byla to
    prowizja za wyplate z obcego ATM)

    > również to
    > bank uniemożliwił klientowi dysponowanie jego własnymi środkami posiadanymi
    > na koncie.

    Chwila, jak mila na koncie przykladowo 400zl na oplaty i w tym dniu
    pobral bank prowizje za prowadzenie rachunku (powiedzmy 9zl), przez co
    pozostalo 391zl i to nie starczylo na oplaty, to jaka tu jest wina banku ?

    > To chyba u Ciebie coś nie tak z myśleniem.

    Napisze jeszcze raz, system nie pobierze oplaty za
    konto/karte/citiphone jesli saldo wynosi 0zl...

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 24. Data: 2003-10-11 22:21:21
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    W wiadomości news:bm9sei$ovi$1@absinth.dialog.net.pl,
    Marcin Nowakowski napisał:

    > A co to ma za znaczenie czy bylo 100 czy 2zl?

    Przecież nie ja tę kwotę wymyśliłem :)

> [...]
    > pobral bank prowizje za prowadzenie rachunku (powiedzmy 9zl), przez co
    > pozostalo 391zl i to nie starczylo na oplaty, to jaka tu jest wina

    Taka, że system komputerowy nie przewidywał takiej ewentualności, że
    obciążenie może wpłynąc ze zwłoką, już po pobraniu przez bank opłaty za
    prowadzenie r-ku. Jeśli takiej ewentualności nie przewidzieli twórcy
    systemu, to jak można wymagać, aby taką ewentualność przewidział klient?
    W tym momencie musimy sobie zadać brutalne pytanie:
    Tabakiera dla nosa, czy nos dla tabakiery?
    A już żadnych wątpliwości nie ma odnośnie tego, że bank uniemożliwił
    klientowi korzystanie z jego pieniędzy, po wpłynięciu na konto wypłaty z
    tytułu wynagrodzenia. Tutaj dla banku nie ma już żadnego wytłumaczenia.
    Gdyby mnie się przydarzyła podobna sytuacja, to taki bank już nigdy więcej
    nawet nie powąchałby mojej złotówki.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 25. Data: 2003-10-11 23:11:10
    Od: "GOL" <g...@W...onet.pl>

    "Marcin Nowakowski" <m...@i...usunto.pl> wrote in message
> [...]
    > pobral bank prowizje za prowadzenie rachunku (powiedzmy 9zl), przez co
    > pozostalo 391zl i to nie starczylo na oplaty, to jaka tu jest wina banku ?

    O ile dobrze zrozumiałem historię PENTA to kolejność była taka:
    1. przekroczenie limitu
    2. blokada konta
    3. zasilenie rachunku (saldo znacznie większe od zera - na tyle większe że
    PENT nie spodziewał sie problemów przy zakupach)
    4. zakupy

    Problem polega na tym, że Bank nie poinformował PENTa o wystapieniu pkt. 2 -
    co bądźmy szczerzy mógł zrobić bez problemu mając na uwadze znaczenie tej
    informacji dla klienta.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 26. Data: 2003-10-11 23:21:58
    Od: "GOL" <g...@W...onet.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:bm9k23$oqu$1@news.onet.pl...

    > :) He, he. Co wiedza to wiedza ;) Ale o kogo chodzilo, ze pracuja do 17 w
    > patek? ;)

    Racja - tym bardziej, że PENT mógł trafić na jakiegoś "świeżaka" (co przy
    takie rotacji w CitiPhone nie jest to problemem), i ten ktoś nie wiedząc co
    robić po prostu coś tam ściemnił.

    Pozdrawiam
    GOL

  • 27. Data: 2003-10-12 04:15:46
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik GOL napisał:

> [...]
    > co bądźmy szczerzy mógł zrobić bez problemu mając na uwadze znaczenie tej

    Aż sobie poczytałem regulamin Citikonta. I co? I nie ma w nim czegoś
    takiego jak blokada rachunku!. Czyli Citi falandyzuje. Bo mamy tam:
    "§ 6. Linia kredytowa w Koncie Osobistym
    [...]
    5. Klient, któremu przyznano limit, zobowiązany jest do regularnych
    comiesięcznych przelewów dochodów na Konto Osobiste, w każdym
    okresie rozliczeniowym określonym zgodnie z ust. 16, których rodzaj i
    wysokość zostały okreslone w umowie o Linię kredytową w Koncie
    Osobistym. [...]
    6. Bank ma prawo jednostronnego obniżenia lub cofnięcia Limitu,
    informując niezwłocznie o dokonanej zmianie Klienta, w następujących
    przypadkach:
    a) obniżenia lub utraty zdolności kredytowej Klienta w ocenie Banku,
    b) naruszenia postanowień umowy Linii kredytowej w Koncie Osobistym
    lub Regulaminu.
    [...]
    8. Klient jest zobowiązany do kontrolowania salda swojego zadłużenia
    wobec Banku.
    9. Klient jest zobowiązany do nieprzekraczania wysokości przyznanego
    Limitu. W przypadku przekroczenia przyznanego Limitu Klient jest
    zobowiązany natychmiastowo spłacić kwotę przekroczenia wraz
    z naliczonymi odsetkami oraz opłatami i prowizjami w wysokości
    określonej w Tabeli Opłat i Prowizji. Dokonanie spłaty nie wyłącza
    możliwości skorzystania przez Bank z uprawnień przewidzianych
    w umowie Linii kredytowej w Koncie Osobistym, włącznie z możliwością
    jej wypowiedzenia.
    [...]
    18. Bankowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o Linię
    kredytową w Koncie Osobistym w przypadku stwierdzenia:
    a) naruszenia przez Klienta obowiązuja`cych przepisów prawa,
    postanowień umowy Linii kredytowej w Koncie Osobistym,
    b) pogorszenia zdolności kredytowej Klienta.
    określonej w Tabeli Opłat i Prowizji."

    Pewne jest to, że klient nie dotrzymał p. 8 regulaminu. Nie wiem co
    zawiera umowa, ale jeśli tam też nie ma delegacji dla banku do
    zablokowania konta w przypadku zejścia dostępnych środków poniżej zera,
    to bank złamał postanowienia umowy z klientem; bo zgodnie z regulaminem
    miał prawo do: naliczenia słonych opłat (jak to w przypadku Citi) i ew.
    wypowiedzenia umowy. Z tego co wiemy umowy nie wypowiedział (chyba, że
    wypowiedzenie idzie pocztą), czyli w przypadku poniesienia przez Penta
    wymiernych i dających się udowodnić strat można powalczyć o ich
    naprawienie (pod warunkiem, że relacja Penta jest rzetelna).

    pzdr

    Tomek

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 28. Data: 2003-10-12 09:29:49
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik pento napisał:

    > - zamierzam sie wypiac na Citibank i przeniesc do innego banku, ale czy
    > jest jakis normalny???
    > Poza tym zalezy mi na utrzymaniu przywilejow, ktore zdobylem w Citibank
    > majac tam konto od 3 lat: linia kredytowa, darmowe przelewy z www,
    > niewysoka oplata, dostep przez internet, telefon, darmowy Euronet itd.
    > Gdzie moge dostac takie warunki????

    W Millenium wielokrotnie udawalo mi sie przekroczyc limit przyznanej
    linii kredytowej (oplaty pobierali z reguly przed wplywem wynagrodzenia
    na konto). Nigdy nie zablokowali mi konta. Kasa przychodzila i byla od
    razu dostepna.

    Kiedys za BG bylo tak, ze gdy przekroczylo sie limit debetu (nie linii
    kredytowej, to inny produkt), to bank ten debet blokowal i zeby go
    odblokowac trzeba bylo wyzerowac saldo rachunku. Nie wiem jak jest
    teraz, bo z linii kredytowej korzystam kilka lat i debet mnie nie
    interesuje (moze juz wogole takiego czegos nie ma?).

    Bartol

  • 29. Data: 2003-10-12 12:32:22
    Od: "GOL" <g...@W...onet.pl>

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > wymiernych i dających się udowodnić strat można powalczyć o ich
    > naprawienie (pod warunkiem, że relacja Penta jest rzetelna).

    Jak jeszcze miałem rachunek w CITI to pamiętam, że przekroczenie limitu
    spowodowało naliczenie 50 PLN kary i telefon z pytaniem kiedy to spłacę. Nie
    czytałem nowego regulaminu (pewnie masz rację co do punktów o których
    piszesz), ale żeby mieć pewność PENTO powinien poprosić o informację który
    punkt regulaminu spowodował zablokowanie jego rachunku.

    Pozdrawiam
    GOL

  • 30. Data: 2003-10-12 14:31:29
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    napisał w wiadomości news:bm9iau$l49$1@news.onet.pl...
    > Kasa juz byla, tylko konto zablokowane ;)

    Ale nie zaksięgowana, bo wpłynęła zbyt późno:-(