  • 41. Data: 2016-01-21 12:06:22
    Temat: Re: upaństwowienie komorniczenia
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 20 Jan 2016 17:00:41 +0000 (UTC), w
    <X...@1...0.0.1>, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Co do zasady - pełna zgoda.
    > Ale jak to sie dzieje, ze w chwili obecnej komornicy maja 27% sciagalnosci?
    > Nie uwazasz, ze to troche mało?

    Może mają 90% od dłużników po 1000zł, a 1% od dłużników z 1mln zł długiem :)

  • 42. Data: 2016-01-21 12:10:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-21 o 11:57, J.F. pisze:

    > U nas ogolnie tak sie jakos utarlo, ze widelki cen na dany model i
    > rocznik sa niewielkie.

    > Zaraz zaraz - a nie podwazasz wlasnie uczciwosci komornikow ?
    >
    > Wszak powinien oszacowac rzetelnie, wiec nie powinno ci sie wydawac
    > nisko :-)

    Na oszacowanie przysługuje zażalenie, skoro go nie było, to znaczy że
    cena jest uczciwa. Ponadto niska cena zwabia licytantów, co
    paradoksalnie umożliwia uzyskanie wyższej ceny sprzedaży, niżby od
    samego początku oszacowywać wysoko i nie sprzedać.

    Poza tym oszacowanie rzeczywiście powinno być niższe niż wartość rynkowa
    - bo de facto kupuje się kota w worku, bez gwarancji, nieraz nawet bez
    możliwości przetestowania sprzętu, w dodatku w okolicznościach o wiele
    trudniejszych niż normalne zakupy.

    > Choc trzeba przyznac, ze wartosc wielu towarow uzywanych jest faktycznie
    > niska.
    > I jak ktos potrzebuje np pralki czy telewizora, to moze tanio kupic,
    > nawet w uczciwej licytacji.

    Z zeszłego tygodnia - ładna praleczka Boscha - wywoławcza 37,50zł,
    poszła za 220zł.
    Sam kupiłem tv 37 cali za 150zł i służy mi dobrze (byłem jedynym
    licytantem).

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2016-01-21 12:13:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 stycznia 2016 11:58:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Choc trzeba przyznac, ze wartosc wielu towarow uzywanych jest
    > faktycznie niska.
    > I jak ktos potrzebuje np pralki czy telewizora, to moze tanio kupic,
    > nawet w uczciwej licytacji.
    I też zależy gdzie licytacja.
    Jeśli licytacja w domu dłużnika to z reguły na ruchomości typu pralka lodówka itp
    nikt się nie zgłasza. Bo to nie każdy chce komuś po domu łazić, później tą lodówkę
    trzeba samemu zabrać(wyjąc produkty znieść itp.)A dłużnik patrzy, rodzina, dzieci.
    Jeśli licytacja w kancelarii komorniczej czy w jakimś neutralnym miejscu wyznaczonym
    przez komornika to chętnych jest więcej i czasami wysokość uzyskanych cen dziwi.
    Pamiętam np. licytację telewizora plazmowego, nawet go sprawdzić nie było jak bo
    tylko do prądu można było podłączyć a żadnego sygnału tv/anteny nie było w pobliżu.
    Dwie osoby tak się zapędziły że sprzedany został za taką cenę że jak później
    patrzałem to wystarczyło 400zł dołożyć i można było podobny nówke ze sklepu mieć.

  • 44. Data: 2016-01-21 12:16:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 stycznia 2016 09:26:30 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski
    napisał:
    nieruchomości bywają w Szczecinie.

    > Owszem, czasem sumy oszacowania są niskie i warto pojechać w ciemno.
    >
    > Można wtedy spotkać smutnych panów z szerokimi barami, którzy
    > zaproponują "Okazja, co? Mamy walizkę forsy, więc nas nie
    > przelicytujesz, chyba że odpalisz teraz 35 tys. zł". Muszą być
    > wróżbitami, bo wtedy wygrywają.
    Ja kilka razy z odwrotną sytuację się spotkałem.
    Wchodzę na licytacje, kilku potencjalnych licytujących już tam jest, jeden z nich
    proponuje każdemu po kilkaset zł żeby tylko nie przebijać.
    Nie ukrywam że chyba 3 razy skorzystałem z oferty;)

  • 45. Data: 2016-01-21 13:11:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Na oszacowanie przysługuje zażalenie, skoro go nie było, to znaczy że
    >cena jest uczciwa.

    Przypadek traktora temu przeczy. Owszem, przysluguje, ale sad
    rozpatrzy po licytacji.
    I byc moze jeszcze bezczelnie umorzy z powodu sprzedazy przed
    rozpatrzeniem :-)

    >Ponadto niska cena zwabia licytantów, co
    >paradoksalnie umożliwia uzyskanie wyższej ceny sprzedaży, niżby od
    >samego początku oszacowywać wysoko i nie sprzedać.

    Teoretycznie tak. Z drugiej strony - moze spowodowac sprzedaz za zbyt
    niska cene.
    Tudziez machlojki komornikow z ukrywaniem licytacji.

    A moze lepiej konstrukcja typu allegro - wywolawcza niska, ale jest
    cena minimalna.

    >Poza tym oszacowanie rzeczywiście powinno być niższe niż wartość
    >rynkowa
    >- bo de facto kupuje się kota w worku, bez gwarancji, nieraz nawet
    >bez

    Jak kazdy sprzet uzywany - wiadomo, ze tanszy niz nowy w sklepie. No
    chyba, ze antyk.

    Z tym, ze jesli chodzi o domy i samochody, to rynek uzywanych jest u
    nas duzy, a w reszcie ... znikomy. To i "wartosc" wyznaczyc trudniej.

    >możliwości przetestowania sprzętu,

    A to zle swiadczy o komorniku :-P
    Oszukuje i dluznika i wierzyciela :-)

    >Z zeszłego tygodnia - ładna praleczka Boscha - wywoławcza 37,50zł,
    >poszła za 220zł.
    >Sam kupiłem tv 37 cali za 150zł i służy mi dobrze (byłem jedynym
    >licytantem).

    Musialbys spojrzec np na allegro - czy to byla odpowiednia cena.
    Z pralka zakladam, ze dobra, skoro taka przebitka, ale znow - takie
    oszacowanie to jest karygodne ... dla komornika :-)

    J.

  • 46. Data: 2016-01-21 17:34:43
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A co ma jedno do drugiego??

    -----

  • 47. Data: 2016-01-21 17:36:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I to prawomocnie :-(((
    I jak się dziwić, że ludzie mówią o mafii??

    -----

  • 48. Data: 2016-01-21 17:43:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-21 o 17:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > A co ma jedno do drugiego??
    >

    > -----

    To, że w przypadku pozbawienia tytułu wykonawczego wykonalności
    bezprzedmiotowy stanie się wniosek o klauzulę wykonalności, zatem i
    bezprzedmiotowe będzie twoje jojczenie, że się dłużnika nie informuje o
    nadaniu klauzuli.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2016-01-21 18:14:16
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Na oszacowanie przysługuje zażalenie, skoro go nie było, to znaczy że
    > cena jest uczciwa.

    Miales cos innego na mysli czy naprawde tak uwazasz?

  • 50. Data: 2016-01-21 18:19:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-21 o 18:14, brum pisze:

    > Miales cos innego na mysli czy naprawde tak uwazasz?

    Dokładnie miałem na myśli zasadę chcącemu nie dzieje się krzywda.

    --
    Liwiusz