  • Data: 2016-01-20 14:39:49
    Temat: Re: upaństwowienie komorniczenia
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-20 o 14:23, Liwiusz pisze:
> [...]
    com...

    > 1. Nie mogą

    Mogą.

    > 2. Tym bardziej, że opłata egzekucyjna jest od skutecznej egzekucji.

    LOL

    "Poszukiwanie nie jest za free. Opłata za poszukiwanie majątku jest
    dwuczęściowa: pierwsza część (niezależna od wyniku) jest pobierana przy
    zleceniu i wynosi 2% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego. Drugą
    część opłaty komornik pobierze w razie odnalezienia majątku dłużnika
    (będzie to opłata stała w wysokości 5% szacunkowej wartości tego
    majątku, nie więcej niż 100% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego).
    Opłata ta ulegnie zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej już przy zleceniu
    poszukiwania. Choć nie wynika to wyraźnie z przepisu, opłatę tę będziesz
    uiszczał Ty.

    W końcowym rozliczeniu powyższą opłatą powinien zostać obciążony Twój
    dłużnik. Stanie się tak tylko wówczas, gdy koszt poszukiwania majątku
    był kosztem niezbędnym i celowym, no i oczywiście - jeśli egzekucja
    będzie skuteczna... Jeśli komornikowi nie uda się wyegzekwować Twojego
    długu, koszt zlecenia poszukiwania majątku stanie się tak naprawdę Twoim
    dodatkowym kosztem."

    http://www.dochodzeniewierzytelnosci.pl/2013/06/28/z
    lecenie-komornikowi-poszukiwania-majatku-dluznika/

    --
    Pete