  • 1. Data: 2003-01-20 20:48:53
    Temat: tfi jaka jest prawdziwa prowizja?
    Od: "vlad" <a...@w...pl>

    zakupujac tfi placi sie prowizje od kwoty zakupionych jednostek.
    czy przy odsprzdazy tez?
    czy przy ustalonych progach prowizyjnych liczy sie wartosc juz nabytych
    jednostek tfi?

  • 2. Data: 2003-01-20 20:59:40
    Temat: Re: tfi jaka jest prawdziwa prowizja?
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "vlad"
    > zakupujac tfi placi sie prowizje od kwoty zakupionych jednostek.
    > czy przy odsprzdazy tez?

    Zwykle płaci się przy zakupie.
    Niektóre fundusze mają np. dwa typy jednostek. Dla jednego typu płaci się
    przy zakupie, a dla drugiego przy sprzedaży. Sprawdź dla konkretnego TFI.

    > czy przy ustalonych progach prowizyjnych liczy sie wartosc juz nabytych
    > jednostek tfi?

    To też może zależeć od TFI. Są takie w których liczy się wartość już
    nabytych jednostek we wszystkich funduszach towarzystwa.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2003-01-20 21:35:37
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "vlad" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > zakupujac tfi placi sie prowizje od kwoty zakupionych jednostek.
    > czy przy odsprzdazy tez?
    > czy przy ustalonych progach prowizyjnych liczy sie wartosc juz nabytych
    > jednostek tfi?

    To zależy od statutu TFI - ale to chyba raczej żadkość. Dodam że również nie
    jest regułą pobieranie prowizji przez TFI podczas nabywania jednostek - są
    fundusze, które z tego rezygnują aby ściągnąć klientów - ostatnio była
    promocja tego typu w PKO CS fund. skarbowy i chyba obligacji. Nie pobierają
    też prowizji przy przenoszeniu aktywów między tymi funduszami. Nadmienię
    tylko że oczywiście uczestnicy funduszu ponoszą wszystkie inne opłaty
    związane z obrotem aktywami (prowizje maklerskie, opłaty za przechowywanie
    aktywów u depozytariusza, opłaty za rozliczanie transakcji, opłata za
    zarządzanie itd ....) które podczas wyceny j.u. pomniejszają jej wartość.

    A tak poza tym - to witam wszystkich grupowiczów po 2 miesięcznej
    nieobecności :-)))

    Kasia Skalska

  • 4. Data: 2003-01-20 21:37:58
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) vlad napisal(a) Mon, 20 Jan 2003 21:48:53 +0100:
    >zakupujac tfi placi sie prowizje od kwoty zakupionych jednostek.

    Zdecydowana wiekszosc od zakupu.

    >czy przy odsprzdazy tez?

    Raczej nie. To zalezy od regulaminu danego tfi.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 5. Data: 2003-01-20 21:39:00
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b0hprk$17t$1@news.tpi.pl, Kasia <k...@w...pl>:

> [...]
    > nabywania jednostek - są fundusze, które z tego rezygnują aby
    > ściągnąć klientów - ostatnio była promocja tego typu w PKO CS fund.

    To ja dodam, że fundusze o takiej dystrybucji opłat/prowizji nazywamy
    funduszami no-load oraz, że ostatnio ich lista nam się wydatnie zwiększyła w
    związku z SFI:

    http://www.fundusze.mbank.com.pl/tabful.html

    ... obejmując m.in. typy funduszy, które dotychczas zwykle no-load nie
    bywały, tj. zrównoważone i - zwłaszcza - akcyjne.

    > A tak poza tym - to witam wszystkich grupowiczów po 2 miesięcznej
    > nieobecności :-)))

    Witaj :)

    --
    Robert