  • 1. Data: 2004-01-20 20:50:37
    Temat: szybkie pytanko: PBK styl
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Witajcie,

    Szybkie pytanko:

    kiedy były wydawane karty PBK styl?
    czy działają one do dziś?
    czy umożliwiały dokonywanie transakcji gotówkowych [bankomaty] ?
    czy umożliwiały dokonywanie transakcji bezgotówkowych ?
    czy miały PIN ?

    i co to w ogóle było [jest?] za cholerstwo ? :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 2. Data: 2004-01-20 22:02:38
    Temat: Re: szybkie pytanko: PBK styl
    Od: bartoldzik <b...@N...o2.pl>

    Tue, 20 Jan 2004 21:50:37 +0100, na pl.biznes.banki, Wojciech Nawara
    napisał(a):

> [...]
    > czy umożliwiały dokonywanie transakcji bezgotówkowych ?
    > czy miały PIN ?
    >
    > i co to w ogóle było [jest?] za cholerstwo ? :-)

    Z tego co pamiętam to:
    System PBK Styl to były chyba 2 karty: bankomatowa PBK Start (Maestro, a
    właściwie pewnie Cirrus) i płatnicza PBK Hermes. Karta bankomatowa była
    międzynarodowa (od momentu dodania do niej logo Europay), natomiast
    płatnicza była kartą domestic. Czy jest wydawana? Szczerze wątpie.
    Był to chyba przejaw fantazji ludzi, którym jeszcze się wydawało, że mogą
    zawojować świat kart. Niestety "karty zostały już rozdane" na tym rynku
    znacznie wcześniej. Może trochę szkoda bo właściwie nic swojego nie
    zdołaliśmy już wnieść...
    Żadna w sumie pomoc z mojej strony, ale pewnie tylko tyle ludzie
    zapamiętali z tego produktu.
    Pozdrawiam - bartoldzik

  • 3. Data: 2004-01-20 22:55:56
    Od: "JerzyR" <j...@n...klub.chip.pl>

> [...]
    > czy umożliwiały dokonywanie transakcji bezgotówkowych ?
    > czy miały PIN ?
    >
    > i co to w ogóle było [jest?] za cholerstwo ? :-)

    dlaczego cholerstwo - to byla bardzo fajna karta (Hermes PBK Styl) -
    wypukła, przy mniejszych kwotach terminal nie laczyl sie z bankiem tylko
    natychmiast nastepowala autoryzacja (1-2 sekundy) Teraz wszystkie kredytowe
    łącza sie a bankiem i jak brak pol. to nie zaplacisz za paczke cukierkow w
    sklepie

    ja mialem ROR w dawnym PBK jakies 3 lata temu i jak odchodzilem do BPH to
    muisalem odsdac ta karte Hermes - strasznie mi jej brakowalo
    Karta Hermes byla tylko platnicza (bezgotowkowo) - nie mozna bylo wyplacac z
    bankomatu kasy
    PINu nie mialy (chyba - pamiec jest jednak zawodna)

    Jakis czas temu (kilka miesiecy) slyszalem, ze Polaczony PBKBPH wymienia
    wsztkim karty Hermes na kredytowe MC/Visa

    JerzyR

  • 4. Data: 2004-01-21 08:40:10
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "JerzyR"
    > ja mialem ROR w dawnym PBK jakies 3 lata temu i jak odchodzilem do BPH to
    (....)
    > PINu nie mialy (chyba - pamiec jest jednak zawodna)

    miałem taką PBK Hermes - ważna była 2 lata - do lutego 2001 i
    nie miała PINu ponieważ była tylko do bezgotówkowych operacji w kraju.
    początkowe cyfry karty to były 5892 4110
    a PBK Start miała 5892 4120 ... (miałem ważną do 12/99),
    natomiast późniejsze PBK Start połączone z Maestro
    miały już początkowy numer 6764 2200 .. (miałem ważną do 12/00)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-01-21 12:35:36
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@n...klub.chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kredytowe
    > łącza sie a bankiem i jak brak pol. to nie zaplacisz za paczke cukierkow w

    Tyle, że to nie zależy obecnie od karty, a od centrum autryzacyjnego. W CKC
    Pekao nadal mniejsze transakcje chodzą bez autoryzacji.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-01-21 21:35:43
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Tyle, że to nie zależy obecnie od karty, a od centrum autryzacyjnego. W CKC
    > Pekao nadal mniejsze transakcje chodzą bez autoryzacji.

    No i jest jeszcze AmEx :-))
    gdzie praktycznie wszedzie i wszystko przechodzi bez autoryzacji :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl