  • 1. Data: 2011-03-07 19:12:00
    Temat: srednioterminowe oszczedzanie w maklerskim-ike...
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    poniewaz ostatnimi czasu depozyty maja marny procent i belka sie zbliza,
    to zastanawiam sie (w koncu) nad odpaleniem maklerskiego ike w bossa.pl.
    chcialbym na tym rachunku gromadzic grosz z realna stopa powyzej inflacji,
    troche poklikalem po rynkach obligacji i wyszukalem papiery banku
    spoldzielczego: http://www.gpwcatalyst.pl/instrument?nazwa=SBK1020
    jesli dobrze widze, to daja wibor6m+4%, czyli na chwile biezaca
    ~8% netto (na ike). jakies przemyslenia grupowych rekinow :) ?

  • 2. Data: 2011-03-07 19:34:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-03-07 20:12, Paweł pisze:
> [...]
    > jesli dobrze widze, to daja wibor6m+4%, czyli na chwile biezaca
    > ~8% netto (na ike). jakies przemyslenia grupowych rekinow :) ?

    1. zauważ, że oprocentowanie tych obligacji jest zmienne, ale to może
    być również plus
    2. z pewnością ww. są mało płynne, jeżeli IKE "znudzi" ci się przed
    terminem ich wykupu (za 9 lat) to możesz mieć problem z wyjściem z
    inwestycji
    3. aktualne oprocentowanie (kilka p.p.) powyżej średniej rynkowej nie
    jest przypadkowe, oznacza to, że ryzyko jest większe niż w przypadku
    obligacji skarbowych i istnieje ryzyko, że bank ww. nie wykupi...

    ps
    dlaczego nie IKE w funduszu inwestycyjnym?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2011-03-07 20:38:54
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > jesli dobrze widze, to daja wibor6m+4%, czyli na chwile biezaca
    > ~8% netto (na ike). jakies przemyslenia grupowych rekinow :) ?

    A nie lepiej akcje Żywca lub TP? Dają dywidendę około 10% rocznie.
    Dywidenda nieopodatkowana.

    Pierwotnie taki miałem budować portfel.
    Ale teraz idę w kierunku maksymalizacji wzrostu kursu

    Darek

  • 4. Data: 2011-03-07 20:44:36
    Od: Kamikaze <m...@p...fm>

    > A nie lepiej akcje Żywca lub TP? Dają dywidendę około 10% rocznie.
    > Dywidenda nieopodatkowana.

    Jak nie opodatkowana jak opodatkowana. Standardowo podatek od dywidendy
    wynosi 19%.

  • 5. Data: 2011-03-07 20:45:10
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    RobertS wrote:

    > 1. zauważ, że oprocentowanie tych obligacji jest zmienne, ale to może
    > być również plus

    podobnie jak i skarbowych trzylatek, ale marza tu wieksza...

    > 2. z pewnością ww. są mało płynne, jeżeli IKE "znudzi" ci się przed
    > terminem ich wykupu (za 9 lat) to możesz mieć problem z wyjściem z
    > inwestycji

    do krotkotermionwych zabaw mam rachunek maklerski w aliorze.
    na tym maklerskim ike chce w srednich ramach czasowych czerpac
    z obligacji i dywidend, a nie spekulowac na kursach.

    > 3. aktualne oprocentowanie (kilka p.p.) powyżej średniej rynkowej nie
    > jest przypadkowe, oznacza to, że ryzyko jest większe niż w przypadku
    > obligacji skarbowych i istnieje ryzyko, że bank ww. nie wykupi...

    mijam placowki tego banku w krakowie odkad pamietam i powiedzialbym,
    ze jest bardziej osadzony w rynku niz marketingowe wytryski innych
    stricte komercyjnych bankow. toip maja taka, ze nigdy bym tam konta
    nie zalozyl, ale rozne instytucje i *biedni* rolnicy zakladaja.
    bankructwo raczej im nie grozi, caly czas rozwijaja siec w mniejszych
    gminach/wsiach, wiec nie sadze, by w perspektywie kilku lat padli
    na potwarz.

    > ps
    > dlaczego nie IKE w funduszu inwestycyjnym?

    zwyczajna polska zawisc - nie lubie cwaniakow, co kasuja kupon
    niezaleznie od zysku/straty :>

  • 6. Data: 2011-03-07 20:49:06
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2011-03-07 21:44, Kamikaze pisze:

    > Jak nie opodatkowana jak opodatkowana. Standardowo podatek od dywidendy
    > wynosi 19%.

    Rozmawiamy o IKE maklerskim

    Darek

  • 7. Data: 2011-03-07 21:10:34
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Darek wrote:

    > A nie lepiej akcje Żywca lub TP? Dają dywidendę około 10% rocznie.
    > Dywidenda nieopodatkowana.

    z ciekawosci sprawdzilem,

    12.05.2009 - ustalenie praw do dywidendy - 570,50 pln,
    dywidenda - 30,00 pln -> ~5,3%

    12.11.2010 - ustalenie praw do dywidendy - 570,00 pln,
    dywidenda - 20,00 pln -> ~3,5%.

    wiec gdzie te 10%?

  • 8. Data: 2011-03-07 21:18:28
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

> [...]
    >
    > 12.05.2009 - ustalenie praw do dywidendy - 570,50 pln,
    > dywidenda - 30,00 pln -> ~5,3%
    >
    > 12.11.2010 - ustalenie praw do dywidendy - 570,00 pln,

    http://mojeinwestycje.interia.pl/gie/narzedzia/dywid
    endy

    65zł
    na poczet przewidywanej dywidendy spółka wypłaciła 19 listopada 2010 r.
    zaliczkę w wysokości 20 zł za jedną akcję (ustalenie prawa do dywidendy
    12.11.2010 r.); pozostała, proponowana przez zarząd do wypłaty w 2011 r.
    wartość dywidendy za rok 2010 wynosi 45 zł za jedną akcję

    Darek