  • 1. Data: 2011-03-07 20:23:38
    Temat: Karty PayPass
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Witam

    Crosspost na pl.misc.elektronika i pl.biznes.banki !!
    Widze, ze pare osob tez udziela sie na obu.
    Pare dni temu na pl.biznes.banki zawiazala sie dyskusja n/t kart
    bezstykowych i jak by je ewentualnie "unieruchomic"

    No to moja Mastercard PayPass z Multibanku poszla na przeswietlenie:

    http://img843.imageshack.us/img843/6859/multi01.png
    http://img269.imageshack.us/img269/4029/57415970.png
    http://img69.imageshack.us/img69/4602/66067416.png
    http://img855.imageshack.us/img855/7182/45435299.png

    Przypuszczam, ze co jest w srodku zainteresuje innych.
    Antena to cienki drucik po obwodzie, podlaczony do chipa EMV.
    Tak wiec jesli ktos chce deaktywowac funkcje bezprzewodowosci,
    nozyczki i tniemy brzeg karty....
    Samej struktur nie widac na zdjeciach, krzem dla promieni rentgena
    jest przezroczycty (przynajmniej przy takich enrgiach ktore pozwalaja
    na zobaczenie anteny). Bonding widac dosc dokladnie.

    Marcin
    p.s. uprasza sie o nie robienie zakupow na moj koszt ;)

    --
    www.bawolski.pl

  • 2. Data: 2011-03-07 20:46:11
    Temat: Re: Karty PayPass
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Marcin wrote:

    > Marcin
    > p.s. uprasza sie o nie robienie zakupow na moj koszt ;)

    Było nie prosić - może nie zauważyliby :-)
    A teraz to masz już co najmniej kilka prób (oby nieudanych) "jak w
    banku" ;-)

    witrak()

  • 3. Data: 2011-03-07 20:53:38
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-07 21:23, Marcin pisze:
    > Przypuszczam, ze co jest w srodku zainteresuje innych.
    > Antena to cienki drucik po obwodzie, podlaczony do chipa EMV.
    > Tak wiec jesli ktos chce deaktywowac funkcje bezprzewodowosci,
    > nozyczki i tniemy brzeg karty....

    Ja pocialem swojego PayPassa z Alioru i wygladalo to tak samo - tzn.
    antena byla podlaczona do chipa i tam siedzial caly szajs od platnosci
    zblizeniowej - nie tak jak bylo w "filmie o niszczeniu PayPass" :)

  • 4. Data: 2011-03-07 21:16:08
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > No to moja Mastercard PayPass z Multibanku poszla na przeswietlenie:

    ...juz myslalem, ze to kolejny lament jakie te paypassy sa zle
    i jacy to ludzie sa nieszczesliwi, ze banki im je wciskaja -
    - a tu prosze - mila niespodzianka :).

    Dzieki za bardzo ciekawe zdjecia.

  • 5. Data: 2011-03-07 21:16:09
    Od: gostek <g...@p...pisac.na.grupe>

    swoja droga Inteligo dla niektorych swoich kart umozliwia zmiane limitu
    transakcji zblizeniowych (wg info ze strony www), ale nie dla wszystkich
    (kredytowki juz nie, a szkoda!)

  • 6. Data: 2011-03-08 07:52:27
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    neoniusz pisze:

    > Ja pocialem swojego PayPassa z Alioru i wygladalo to tak samo - tzn.
    > antena byla podlaczona do chipa i tam siedzial caly szajs od platnosci
    > zblizeniowej - nie tak jak bylo w "filmie o niszczeniu PayPass" :)

    Jest tak samo jak w "filmie o niszczeniu PayPass", tyle że tam karta
    była bezstykowa. I podana w filmie metoda zadziała, tyle że przy okazji
    pozbędziesz też transakcji stykowych... :-(

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2011-03-08 07:57:22
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 8 Mar, 08:52, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Jest tak samo jak w "filmie o niszczeniu PayPass", tyle że tam karta
    > była bezstykowa. I podana w filmie metoda zadziała, tyle że przy okazji
    > pozbędziesz też transakcji stykowych... :-(

    Zgodnie z ideologią: albo PayPass albo rezygnujesz z usług banków:P

  • 8. Data: 2011-03-08 08:04:08
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-08 08:52, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Jest tak samo jak w "filmie o niszczeniu PayPass", tyle że tam karta
    > była bezstykowa. I podana w filmie metoda zadziała, tyle że przy okazji
    > pozbędziesz też transakcji stykowych... :-(

    Wydawalo mi sie, ze na filmie ten modul byl w innym miejscu...

  • 9. Data: 2011-03-08 08:19:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Krzysiek napisał(a) :

    > Zgodnie z ideologią: albo PayPass albo rezygnujesz z usług banków:P

    Right.

    A natnij sobie krawędź karty i spróbuj zapłacić kartą w sklepie.
    Nie, nie hardware nawali - software jak najbardziej.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 10. Data: 2011-03-08 08:30:12
    Od: "Piotr Galka" <p...@C...pl>

    Uzytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

    > Samej struktur nie widac na zdjeciach, krzem dla promieni rentgena
    > jest przezroczycty (przynajmniej przy takich enrgiach ktore pozwalaja
    > na zobaczenie anteny). Bonding widac dosc dokladnie.

    Zastanawia mnie dlaczego drucik anteny kolo chipa jest w taki zygzak ulozony
    (tego typu ulozenie kabli przy badaniach EMC okreslane jest jako
    bezindukcyjne).
    P.G.