  • 21. Data: 2004-03-27 14:41:15
    Temat: Re: sprzedawcy laptopow - nagminne zachowanie przy platnosci karta
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    news:c441g7$a4o$1@inews.gazeta.pl...

    > A na poważnie, to tylko UOKiK może coś wskórać (zmowa sprzedawców mająca
    na
    > celu wymuszenie od klientów wyższych cen). Ale nie wiem czy to by
    przeszło.

    raczej powinni sie zabrać za Polcardy i inne takie - postawcie sie w
    sytuacji sprzedawcy - marża na poziomie 4-5% a 2,5 % trzeba bedzie oddać -
    opłata Polcardu gdyby była na poziomie 0,5% nikt by krzywdy nie miał

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2004-03-27 14:45:22
    Od: "Krzysztof Zientara" <t...@o...pl>

> [...]
    ddać -
    > opłata Polcardu gdyby była na poziomie 0,5% nikt by krzywdy nie miał

    Ale to sprzedawca zaakceptował ofertę centrum i zdecydował się na
    przyjmowanie kart...

    Pozdrawiam
    Krzysztof Zientara

  • 23. Data: 2004-03-27 14:54:26
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    ddać -
    > opłata Polcardu gdyby była na poziomie 0,5% nikt by krzywdy nie miał

    Nie kumam. To po jaką cholerę taki sklepikarz akceptuje karty, skoro uważa,
    że mu się to nie opłaca???

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 24. Data: 2004-03-27 16:45:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gasper" <g...@p...com> writes:

    > raczej powinni sie zabrać za Polcardy i inne takie - postawcie sie w
    > sytuacji sprzedawcy - marża na poziomie 4-5% a 2,5 % trzeba bedzie oddać -
    > opłata Polcardu gdyby była na poziomie 0,5% nikt by krzywdy nie miał

    Jesli ktos ma marze 4-5% to zadnych kart nie akceptuje. Tyle ze
    praktycznie nikt nie ma takiej marzy, nawet na towary sprzedawane
    masowo takie jak mydlo czy plyn do naczyn (nie wiem jak w supermarketach,
    ale tez watpie, poza tym one akurat akceptuja karty).

    Standardowa marza w przypadku sprzetu komputerowego jest taka,
    ze cena ze sklepu jest przynajmniej o 20% wyzsza niz ta uzyskana - przy
    _minimalnych_ obrotach - od hurtownika (przymuje, ze brutto w hurtowni
    = netto w sklepie, i to sie mniej-wiecej zwykle zgadza).

    Aaa, i w hurtowni mam oczywiscie zaplate przelewem w terminie
    2 tygodni, a nie jakas tam "gotowke", a nawet czasem "z faktura drozej
    o 22%".
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 25. Data: 2004-03-27 17:45:58
    Od: "gfsgsfg" <b...@p...onet.pl>

    > Powyzsza sytuacja nie jest zgodna z umowa które centra autoryzacyjne
    > podpisuje z akceptantami [...ciach....]

    wszystko sie zgadza, ale praktyka pokazuje co innego. Np. bardzo czesto
    zagraniczne sklepy akceptują tylko platnosci poprzez paypal, co dla nas
    polaczkow nie jest dostepne. To skandal!

    A nawet nieraz sa oferowane znizki jesli ktos placi poprzez paypal:
    http://www.uncompany.com
    Pay via Paypal 3% OFF
    Pay via Bank Transfer/Wiring 5%

    A jesli mozna placic karta to jest odwrotnie, dowalają jeszcze wiekszą oplatę
    niz w polsce:
    http://www.wargameclub.com/WGC_Shop/
    Online credit card transfer
    VISA and MASTER, 7% service charge.

  • 26. Data: 2004-03-27 23:48:43
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    > Nie kumam. To po jaką cholerę taki sklepikarz akceptuje karty, skoro
    uważa,
    > że mu się to nie opłaca???

    bo na tanich pierdołach marża jest 30% :-)

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2004-03-27 23:56:39
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    > Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    > uważa,
    >
    > bo na tanich pierdołach marża jest 30% :-)

    albo i 130%

    MAd Hat
    ter

  • 28. Data: 2004-03-28 00:09:36
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    > Czyli tak naprawdę nie mają w tym interesu, mogą tylko stracić?
    Traca na transakcjach. Klient idzie do bankomatu i traci centrum
    autoryzacyjne bo nie ma transakcji.

    Pozd,
    Leon

  • 29. Data: 2004-03-28 00:20:26
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    > albo i 130%
    Wlasciwie to sami wystawcy kart powinni sie wziasc za centra autoryzacyjne
    skoro same wywalczyly taki zapis o rownym traktowaniu klientow placacych
    gotowka jak i karta platnicza. Zapis ten musi byc we wszystkich umowach
    podpisywanych sklep-centrum aut (informacje uzyskane z Visy Int.)
    Byla mowa o marzach ze za wysokie... fakt wysokie bo i osob placacych
    kartami w tym kraju jest jeszcze dosyc malo... sadze ze gdyby wiecej bylo
    trasakcji bezgotowkowych marza by spadla. A z drugiej strony jak moze byc
    ich wiecej skoro same centra olewaja wyrazny punkt w umowie... badz stawiaja
    kartki platnosci karta od min 50 PLN

    Pozdr,
    Leon

  • 30. Data: 2004-03-28 08:33:43
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl> napisał w wiadomości
    > Byla mowa o marzach ze za wysokie... fakt wysokie bo i osob placacych
    > kartami w tym kraju jest jeszcze dosyc malo... sadze ze gdyby wiecej bylo
    > trasakcji bezgotowkowych marza by spadla.

    tak btw ile rocznie $$$ płaci sie w Polsce kartami? ciekawi mnie rząd
    wielkości i te 2,5% od tej kwoty