  • 31. Data: 2004-03-28 09:43:08
    Temat: Re: sprzedawcy laptopow - nagminne zachowanie przy platnosci karta
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    Rafal Urbanelis <r...@p...onet.pl> wrote:
    > czesc grupa,
    > chce kupic laptopa. chce zaplacic karta.
    > kazdy sprzedawca przy pytaniu czy akceptuja karty - mowi przez telefon "tak,
    > ale musze doliczyc 2,5% bo tyle bierze ode mnie bank".
    > uwazam, ze takie zachowanie sprzedawcy jest nieuczciwe.
    > czy jest sposob na to zeby sie przed tym bronic? tak postepuje bardzo wielu
    > sprzedawcow (wszyscy ktorych pytalem).
    > prosze o rady.

    Nie kupujesz w tym sklepie.

    > ps. kazdy sprzedawca bez problemu wystawi mi fakture na te sume. (wlaczajac
    > ekstra 2,5%), ale oczywiscie nie wyszczegolni na fakturze pozycji "platnosc
    > karta", a jedynie laptop bedzie drozszy o 2,5%.

    PIH.

    --
    ___________ (R)

  • 32. Data: 2004-03-28 09:45:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wrote:

    > I co mu zrobią? Zabiorą mu terminal, z którego - jak sądzę - żyją?

    Nie, zasądzą odszkodowanie.
    --
    ___________ (R)

  • 33. Data: 2004-03-28 09:46:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net> wrote:

    > Miałam na myśli rozwiązanie innego kalibru... ;-)
    > Ale skoro ustawa tego nie reguluje (w sumie dlaczego?), a organizacja
    > płatnicza, bank też zarabia..., to chyba marne szanse, że ukrócą takie
    > naruszające umowę z akłajerem praktyki sprzedawców?
    > Nie jestem prawnikiem, ale ma ktoś może pomysł, jak skutecznie wywalczyć
    > - jesli nie z merczantem, nie z akłajerem, to może wyżej -
    > _zawsze_i_wszędzie_obowiązujące_ równe ceny dla płacących kartą?

    KOdeks handlowy, kodeks cywilny.
    Do teog PIH.

    ATSD, to na takich handlarzynach CA i organizacja kartowa TRACI.
    --
    ___________ (R)

  • 34. Data: 2004-03-28 09:47:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    gasper <g...@p...com> wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > na
    > przeszło.

    > raczej powinni sie zabrać za Polcardy i inne takie - postawcie sie w
    > sytuacji sprzedawcy - marża na poziomie 4-5% a 2,5 % trzeba bedzie oddać -
    > opłata Polcardu gdyby była na poziomie 0,5% nikt by krzywdy nie miał

    Stawiam się - wychodzi mi, że nie zawiertam umowy z Polcardem.

    NAtomiast nie wabię kasowych klienmtó opcją 'zapłata kartą' której potem
    to obietnicy nie dotzymuję.

    --
    ___________ (R)

  • 35. Data: 2004-03-28 10:58:17
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c43rn1$vj2$1@topaz.icpnet.pl>, LUZYTA wrote:

    > Jeśli jednak PolCard (dla przykładu) ma gdzieś naruszanie umowy przez
    > merchanta, i tym samym przyczynia się do działania na szkodę klienta, to
    > co może zrobić klient...?

    Pójść na spacer, do kina, poczytać książkę, bo szkoda życia na
    szarpaninę z jakimś sklepikarzyną i polcardem.

    Renata

  • 36. Data: 2004-03-28 11:27:07
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> wrote in message

    > Nie kupujesz w tym sklepie.

    widzisz - problem jednak w tym, ze tak postepuja wszystkie firmy z jakimi
    sie do tej pory kontaktowalem.
    chce kupic tego laptopa w wawie - moze ktos ma jakies sugestie?

    pozdrowienia,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 37. Data: 2004-03-28 14:59:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    Rafal Urbanelis <r...@p...onet.pl> wrote:

    > widzisz - problem jednak w tym, ze tak postepuja wszystkie firmy z jakimi
    > sie do tej pory kontaktowalem.
    > chce kupic tego laptopa w wawie - moze ktos ma jakies sugestie?

    Zapytanie faksem, prośba o ofertę, następnie zakup kartą, a jeśli się
    wykręcają, to PIH.

    --
    ___________ (R)

  • 38. Data: 2004-03-28 15:49:09
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> napisał w
    wiadomości news:c46p9a$p96$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Zapytanie faksem, prośba o ofertę, następnie zakup kartą, a jeśli się
    > wykręcają, to PIH.

    co Ty masz z tym PIHem - i co powiesz temu PIHowi?

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2004-03-28 17:03:09
    Od: krzych <c...@o...pl>

    > tak btw ile rocznie $$$ płaci sie w Polsce kartami? ciekawi mnie rząd
    > wielkości i te 2,5% od tej kwoty

    Ja pracuję w sklepie odzieżowym i jakieś 40% utargu to karty

    pzdr
    krzych

  • 40. Data: 2004-03-28 17:46:14
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c46s3v$aen$...@n...news.tpi.pl,
    gasper <g...@p...com>:

    > co Ty masz z tym PIHem - i co powiesz temu PIHowi?

    Ze odmawiaja sprzedazy towaru, ktory jest w ofercie.

    A wtedy oni szybko wywieszke wystawia, ze chwilowo kart nie przyjmujemy ;)

    Nie, no pewnie, ze mozna sie uprzec, ale szybciej i taniej niz wysylac fax i
    dzwonic do PIH bedzie jednak skorzystac z bankomatu i zaplacic gotowka.

    --
    Robert