  • 11. Data: 2004-03-27 08:07:53
    Temat: Re: sprzedawcy laptopow - nagminne zachowanie przy platnosci karta
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnc6a926.1fu.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > I co mu zrobią? Zabiorą mu terminal, z którego - jak sądzę - żyją?

    Maja prawo rozwiazac umowe za nieprzestrzeganie warunkow. Dziala z
    niekorzyscia dla centrum autryzacyjnego kart.

    Pozdr,
    Leon

  • 12. Data: 2004-03-27 11:55:56
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

> [...]
    >
    > Maja prawo rozwiazac umowe za nieprzestrzeganie warunkow. Dziala z
    > niekorzyscia dla centrum autryzacyjnego kart.

    Czyli tak naprawdę nie mają w tym interesu, mogą tylko stracić?

    Renata

  • 13. Data: 2004-03-27 12:24:45
    Od: LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > Czyli tak naprawdę nie mają w tym interesu, mogą tylko stracić?

    No oczywiście. Jeśli jednak tak postępują, traci na tym klient płacący
    kartą.

    Umowa PolCardu z merchantem, §8, punkt 2:
    KONTRAHENT (merchant) ZOBOWIĄZUJE SIE NIE OBCIĄŻAĆ KLIENTÓW PŁACĄCYCH
    KARTAMI TĄ OPŁATĄ (którą płaci PolCardowi) ANI TEŻ INNYMI DODATKOWYMI
    KOSZTAMI LUB PROWIZJAMI, WYNIKAJĄCYMI Z FAKTU PŁACENIA KARTĄ.
    Oraz §15, punkt 4.:
    PolCard ma prawo do rozwiązania umowy, gdy kontrahent dopuszcza się
    naruszenia warunków umowy.

    Jeśli jednak PolCard (dla przykładu) ma gdzieś naruszanie umowy przez
    merchanta, i tym samym przyczynia się do działania na szkodę klienta, to
    co może zrobić klient...?
    No, Pani Renato? ;-)))
    --
    luzyta

  • 14. Data: 2004-03-27 12:54:37
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c43rn1$vj2$...@t...icpnet.pl,
    LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>:

    > Jeśli jednak PolCard (dla przykładu) ma gdzieś naruszanie umowy przez
    > merchanta, i tym samym przyczynia się do działania na szkodę klienta,
    > to co może zrobić klient...?

    Skorzystac z bankomatu, albo kupic karta gdzie indziej, drozej.
    Ja wybralem to pierwsze.
    (casus -> Proabit za rogiem na Ratajczaka)

    --
    Robert

  • 15. Data: 2004-03-27 13:09:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertSA" <u...@o...pl> wrote in message
    > c43rn1$vj2$...@t...icpnet.pl,

    > Skorzystac z bankomatu, albo kupic karta gdzie indziej, drozej.
    > Ja wybralem to pierwsze.

    A nie lepiej poprosic o fakture, a po wystawieniu wyciagnac karte? Wtedy juz
    cena nie moze zostac zmieniona :).

    Maciej

  • 16. Data: 2004-03-27 13:10:26
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):

    > I co mu zrobią? Zabiorą mu terminal, z którego - jak sądzę - żyją?

    Tak średnio z tego żyją skoro zawodnik nie chce przyjmować płatności kartami

    Miłego dnia
    Tomek

  • 17. Data: 2004-03-27 13:28:36
    Od: LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>

    MK wrote:

    > A nie lepiej poprosic o fakture, a po wystawieniu wyciagnac karte? Wtedy juz
    > cena nie moze zostac zmieniona :).

    Miałam na myśli rozwiązanie innego kalibru... ;-)
    Ale skoro ustawa tego nie reguluje (w sumie dlaczego?), a organizacja
    płatnicza, bank też zarabia..., to chyba marne szanse, że ukrócą takie
    naruszające umowę z akłajerem praktyki sprzedawców?
    Nie jestem prawnikiem, ale ma ktoś może pomysł, jak skutecznie wywalczyć
    - jesli nie z merczantem, nie z akłajerem, to może wyżej -
    _zawsze_i_wszędzie_obowiązujące_ równe ceny dla płacących kartą?

    --
    luzyta

  • 18. Data: 2004-03-27 13:29:15
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Wystarczy, zeby ceny byly podane wieksze o 2,5 % a przy platnosci
    > gotowka dawali 2,5% rabatu. I juz jest wszytsko OK i nikt
    > sie nie doczepi.

    Pewnie że tak, tylko trzeba mieć odwagę wystawić ceny o te 2,5% wyższe.
    Ostatnio kupowałem meble i też było 3% rabatu za płatność gotówką/przelewem.
    Ale to jest fair, bo najpierw decyduję się na cenę wystawioną na produkcie, a
    potem ewentualnie mogę ją obniżyć płacąc tak czy inaczej.
    Tym bardziej że problemy przy płatnościach kartą pojawiają się właśnie przy
    towarach o wysokiej cenie, gdzie raz że np. zapłata kredtówką i odłożenie w
    czasie fizycznego rozchodu pieniędzy może być kluczowa, a dwa że te 2,5-3% to
    się robi parę groszy, które piechotą nie chodzi.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 19. Data: 2004-03-27 13:29:52
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c43ug2$ik0$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak średnio z tego żyją skoro zawodnik nie chce przyjmować płatności
    kartami

    Jak nie chce, jak chce? Można wręcz powiedzieć, że im się takie zachowanie
    merchanta może bardziej opłacać w pewnych sytuacjach.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 20. Data: 2004-03-27 13:52:24
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "LUZYTA" <l...@n...cieplekapcie.net> napisał w wiadomości
    > Nie jestem prawnikiem, ale ma ktoś może pomysł, jak skutecznie wywalczyć
    > - jesli nie z merczantem, nie z akłajerem, to może wyżej -
    > _zawsze_i_wszędzie_obowiązujące_ równe ceny dla płacących kartą?

    Najlepiej w ustawie zapisać, że każdy kto podwyższa cenę dla płacących kartą
    podlega karze pozbawienia wolności od lat 3 do 15 ;]

    A na poważnie, to tylko UOKiK może coś wskórać (zmowa sprzedawców mająca na
    celu wymuszenie od klientów wyższych cen). Ale nie wiem czy to by przeszło.