  • 11. Data: 2007-05-18 04:18:08
    Temat: Re: śmierć kredytobiorcy
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 May 2007 02:42:45 +0200,
    osoba podpisana: Mario <3...@w...pl>
    napisała:
    [...]
    > Przekazał wkłady w spółdzielni siostrze, dokładnie nie wiem na czym to
    > polega ale poprostu oboje udali się do spółdzielni i tam zostały
    > załatwione wszelkie formalnosci, potem do US ale stwierdzono ze nie musi
    > płacic podatku od ww czynnosci. Siostra figuruje jako główny najemca.

    To też sprawdźcie, bo zdaje się (z naciskiem na *zdaje*) jest tak, że
    darowizny dokonane do 5 (?) lat przed śmiercią też jakoś są ze spadkiem
    związane.

    KJ
    "In order to form an immaculate member of a flock
    of sheep one must, above all, be a sheep"
    - Albert Einstein

  • 12. Data: 2007-05-18 05:58:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 18.05.2007 Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > To też sprawdźcie, bo zdaje się (z naciskiem na *zdaje*) jest tak, że
    > darowizny dokonane do 5 (?) lat przed śmiercią też jakoś są ze spadkiem

    10 lat. Po prostu wchodzą w skład masy spadkowej. IMHO to jest materiał dla
    TK
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 13. Data: 2007-05-18 11:56:39
    Od: "mk" <n...@l...pl>

    > 10 lat. Po prostu wchodzą w skład masy spadkowej. IMHO to jest materiał
    dla

    Mógłbyś proszę podać podstawę prawną? Miewam do czynienia w pracy z takimi
    zagadnieniami a nie wiedziałem o tym wcześniej i jestem ciekaw.

    Pozdr.
    mk

  • 14. Data: 2007-05-18 12:31:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "mk" <n...@l...pl> writes:

    > dla
    >

    > Mógłbyś proszę podać podstawę prawną? Miewam do czynienia w pracy z takimi
    > zagadnieniami a nie wiedziałem o tym wcześniej i jestem ciekaw.

    Kodeks cywilny. Ale to nie jest takie proste, darowizny sie dolicza
    tylko w pewnych okolicznosciach - przy obliczaniu zachowku i pod
    pewnymi warunkami przy dziale spadku. To juz raczej trzeba prawnika
    pytac a nie tu...

    Z tym, ze "mieszkanie lokatorskie" to w ogole nie jest wlasnosc
    podlegajaca darowaniu czy dziedziczeniu. Wklad budowlany juz predzej.

    MJ

  • 15. Data: 2007-05-18 13:36:40
    Od: "mk" <n...@l...pl>

> [...]
    > tylko w pewnych okolicznosciach - przy obliczaniu zachowku i pod
    > pewnymi warunkami przy dziale spadku. To juz raczej trzeba prawnika

    a czy ktoś zna jakieś ciekawe artykuły itp.?

  • 16. Data: 2007-05-18 17:58:15
    Od: tomek <n...@g...pl>

    Mario napisał(a):
> [...]
    > jakis kredyt.Kredyt był nieubezpieczony gdyż ojciec chciał płacić
    > mniejsze raty, pozostała kwotra kredytu to ok 3 tyś. Za życia przepisał
    > wszystko siostrze tzn mieszkanie lokatorskie itd. Ojciec nie posiadał
    > nieruchomości ani majątku ruchomego w postaci samochdów itd. Żył
    > skromnie zajmował jeden pokój w mieszkaniu i był zameldowany u siostry.
    > Po śmierci nie wiemy co robić bo nie ma masy spadkowej, nie będzie
    > prowadzona sprawa spadkowa i co robić z tym nieszczęsnym kredytem. Czy
    > bank może egzekwować od nas dalsze spłacanie?.
    Nie jestem pewien (nie jestem prawnikiem, tylko czytałem ustawę), ale
    wydaje mi się że takie przepisywanie,darowanie majątku, można podciągnąć
    pod wymigiwanie się od zapłaty zobowiązań i ten co dał pożyczkę może
    próbować w sądzie dochodzić swoich roszczeń - a oni na pewno mają
    dobrych prawników
    Najlepiej iść do jakiegoś prawnika i dokładnie opisać sytuację,
    najgorsze to siedzieć i nic nie zrobić.