  • 71. Data: 2016-07-05 14:40:45
    Temat: Re: skupujeta funta chopy?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-05 o 14:32, J.F. pisze:
    > Myslisz, ze te "fabryki telewizorow" LG i Sharpa, to by w Polsce
    > powstaly, gdyby nie ulga celna ?

    Unia celna zmusiła nas na nakładanie ceł których do tej pory nie było
    To nie jest czarnobiała sytuacja. Coś za coś.
    Że na papierze są tylko plusy dodatnie to nie znaczy że papier przestał
    już wszystkiego przyjmować :-)

    Nisko sobie (nam) stawiasz poprzeczkę

  • 72. Data: 2016-07-05 16:24:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Unia celna zmusiła nas na nakładanie ceł których do tej pory nie było
    >To nie jest czarnobiała sytuacja. Coś za coś.

    A my to tak niby zylismy sobie szczesliwie, bez cel i innych podatkow
    Unia raczej nam te cla obciela.

    >Że na papierze są tylko plusy dodatnie to nie znaczy że papier
    >przestał już wszystkiego przyjmować :-)
    >Nisko sobie (nam) stawiasz poprzeczkę

    Raczej jestem realista - kraj byl zacofany i zreszta nadal jest.

    J.

  • 73. Data: 2016-07-05 19:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > I do tego potrzeba aż unii, aby to unormować? Wyjaśnij mi ten fenomen.
    >
    > Chyba że w ogóle wyjdziemy z założenia, że Polacy się rządzić nie
    > potrafią, wówczas rzeczywiście oddajmy się w okupację jakiemuś
    > sąsiadowi, skoro już mamy taką mentalność.

    Czasami przesadzaja, kiedy w ramahc jakiegos dealu podciagaja marchewke pod
    warzywo itp.
    Ale unormowania jakosciowe złe chyba nie sa? Kupujac masło chce wiedziec ze
    to jest masło.
    Zobacz o ile staniały połaczenia gsm w roamingu na ten przykład.

  • 74. Data: 2016-07-05 19:11:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    [..]

    > Czasami przesadzaja, kiedy w ramahc jakiegos dealu podciagaja marchewke pod
    > warzywo itp.

    Marchewka jest warzywem :-> Chciałeś pewnie napisać "owoc"
    Ale to jest dość często powtarzana demagogia.
    ZTCW to w jakimś kraju unii funkcjonuje "dżem z marchewek".
    Żeby nie komplikować, to na potrzeby przepisów o przetwórstwie owocowym
    wpisano "marchewka jest owocem"

    Jeśli ktoś uważa to za absurd to przypomnę, że:
    - w przedwojennym prawie "rak był rybą"
    - w kodeksie drogowym, dziecko na rowerze (do chyba 10 lat) jest
    "pieszym"
    KJ
    We can embody the truth, but we cannot know it.
    -- Yates

  • 75. Data: 2016-07-05 19:33:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 19:00, Budzik pisze:
> [...]
    > to jest masło.
    > Zobacz o ile staniały połaczenia gsm w roamingu na ten przykład.

    No cóż, jeśli dla ciebie unia to marchewka vs. roaming, to nie mamy o
    czym dyskutować.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2016-07-05 21:04:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A ci, co obstawiali wzrost nic nie stracili, tak?

    -----
    > Ponoc na brexicie ludzie grajacy na opcjach dorobili sie majatków, obstawiajac
    spadek wartosci funta, kiedy było juz wiadomo, ze referendum bedzie na wyjscie.

  • 77. Data: 2016-07-05 21:12:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Liczysz od 1989 czy od 2004?
    A może Polak jest bogatszy dzięki wstąpieniu do NATO (pamiętasz rok)?
    A może dzięki taniej produkcji w Chinach (lodówka, pralka, telewizor za 1/5 pensji)?
    Stawiam tezę, że bez Chin polska transformacja mogła się nie udać (a może by się
    udała lepiej, i w Świnoujsciu mielibyśmy "drugie Shenzen")
    I co to znaczy przeciętny? Np. były rolnik na ścianie wschodniej?

    -----

  • 78. Data: 2016-07-05 21:13:45
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A po ch... autostrady dla lokalnych społeczności?

    -----

  • 79. Data: 2016-07-05 21:16:07
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dziwne, bo w moim sklepie tak się własnie nazywają.

    -----

  • 80. Data: 2016-07-05 21:22:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Twierdzisz, że Amerykanin dzwoniąc z Meksyku lub z Kanady pójdzie z torbami?
    Pamiętam stawki chorwackie.
    Stawki były niskie, dopóki ich sieci były chorwackie.
    Stawki zrobiły się bandyckie, gdy sieci zostały wykupione przez "inwestorów" z unii
    (Niemców, Włochów, Skandynawów).
    Przy takiej mafii (te różne Oranżady i podobne) regulator się wreszcie wqrwił i
    określił stawki maksymalne.

    -----