    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d281e5b$0$507$65785112@news.neostrada.pl> <qg9hee$sq6$1@gioia.aioe.org>
    <6...@g...com>
    <qg9ksg$1c5g$1@gioia.aioe.org>
    <5d2d7f46$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgk2k8$1n70$1@gioia.aioe.org>
    <5d2dabfb$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgke4e$1cma$1@gioia.aioe.org>
    <5d2f0fc6$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgn450$1m3a$1@gioia.aioe.org>
    <5d2f2b1a$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qgnb0i$nd4$1@gioia.aioe.org>
    <5d2f49f8$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgnj48$1u9h$1@gioia.aioe.org>
    <5d2f61eb$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgnqse$1352$1@gioia.aioe.org>
    <5d2f9a6e$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgpcbe$1nj5$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: rynek złota mocno w górę
    Date: Thu, 18 Jul 2019 16:41:25 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-17 o 23:57, J.F. pisze:

    >Sprzeda Leclearc w Gdańsku.

    >Sprzedadzą bez problemu - nawet dział hurtowych zamówień tam jest.

    >Raczej to, co możesz nabyć w hipermarkecie spożywczym.

    To mamy problem :)
    Widzialem euro w jakims budowlanym, ale kurs wydaje mi sie, ze
    niekorzystny.

    A w spozywczym ... 200 ton cukru to pewnie nie maja.
    20 tys butelek wodki ? :-)

    Telewizorow pewnie tez sie nie uzbiera :-)

    >Gdy w pewnym momencie uznasz, że złoto nie jest takie ach! och! to
    >wiele faktów stanie się zrozumiałych.

    Akurat w tamtych czasach zloto ciagle bylo popularne.

    >Kraj neutralny ma to do siebie, iż unika angażowania się po jednej ze
    >stron konfliktu.

    I dlatego sprzedaje obu stronom. Ale za jakas sensowna walute :-)

    >No niestety nie.
    >Dodatkowo podrobienie funta/dolara mogłoby spowodować rozchwianie
    >gospodarki tych krajów.

    Dlatego sie starali.

    >Ale teraz to chyba żartujesz...
    >Tylko w kopalni soli Kaiseroda w Merkers w Turyngii odkryto 250 ton
    >złota (więcej niż obecne rezerwy Polski) należącego do Niemców.

    Nie zdazyli wywiezc znaczy sie.

    >Złoty pociąg szacuje się na podobną ilość.

    Troche legendarny ... ale tez nie zdazyli.

    Pisales, ze zloto niezbyt drogie ?
    Hitlerowskiej ekonomii niezbyt mozna wierzyc, ale przedwojenny parytet
    RM to
    1/2790 kg zlota. Parytet taki bardziej papierowy, bo nie wymieniali.
    Pantera kosztowala 117 tys RM, 42 kg zlota. Panter zrobili 6 tys ... i
    juz mamy 250 ton.
    Oczywiscie robili je sami, potrzebowali tylko na importowane surowce.

    https://www.focus.pl/artykul/kto-i-jak-bogacil-sie-n
    a-handlu-z-trzecia-rzesza?page=3

    Handel kwitl, a z wywozem do Szwajcarii nie bylo klopotu ...

    >Czy rozumiesz na czym polega krótka sprzedaż?
    >To generowanie zysku na spadającym kursie waluty.

    Proponujesz ryzykowna spekulacje zamiast solidnej inwestycji ?
    Ale to spadanie trwalo cos dwa lata - kiepsko sie nadaje na forex.

    Wiec co proponujesz w owym czasie zrobic z nadmiarowymi zlotowkami ?

    >To w związku z kryzysem, a rozważamy "złoto jako bezpieczna przystań
    >na czas wojny".

    Wiec to byla korekta zysku po krachu :)

    >:-) Nie, pewnie w ogóle się tym nie przejęli ;-)
    >Wiesz - w dobie globalizacji wymienialność walut i ich wycena to
    >podstawa życia gospodarczego.

    Ale niekoniecznie w Rosji, gdzie sa jednak w duzym stopniu
    samowystarczalni.
    Zreszta zobacz - w 2008/9 zlotowka stracila polowe wartosci ... i
    pomijajac frankowiczow, to jakos krachu nie bylo.

    Ale mnie chodzi o koszty po stronie USA - jak załatwic, aby ropa na
    swiecie spadla ?

    >Spójrz nieco szerzej na problem.

    >Zwiększając wydobycie i uwalniając rezerwy. Departament Energii w USA
    >informuje o zapasach ropy. Obecnie wynoszą 465 milionów baryłek.
    >Wyrzucenie części na rynek obniży ceny z uwagi na podaż surowca.

    Tylko ze same USA zuzywaja ok 20 mln barylek dziennie.
    Wiec to na dlugo nie starczy.

    Trzeba podniesc wydobycie, ale namow tu krajowych producentow, zeby
    wiecej produkowali w celu spadku cen.
    A szejkowie zrobia to za darmo ? Na pewno nie :-)

    No chyba, ze wczesniej sami sztucznie wywindowali cene, i wystarczylo
    przestac :-)

    >Całe szczęście dla niego. Zapakowany jedynie w złoto wywindowałby
    >kurs USD na ponad 100 rubli.

    Taki rynek - zarabiali wczesniej dobrze ... i najwyraznie nie mieli na
    co wydac.
    To ich mało obchodzi, ze zagraniczne towary podrozeja :-)

    No i jeszcze ten spadek dolara wywolany sprzedaza - Jak Rosja
    wczesniej sprzeda, to jeszcze zarobi, potem inni spanikuja, albo co
    najmniej sie zastanowia nad rezerwami ... i to USA straci ...

> [...]
    >bogatszej Ameryce pieniądze.W efekcie Chiny są największym
    >wierzycielem Stanów Zjednoczonych - z danych Departamentu Skarbu
    >wynika, że Pekin posiada obligacje skarbowe USA o wartości 1,19 bln
    >dol. (choć istnieją poważne przesłanki, by sądzić, że wartość ta jest
    >o kilkaset miliardów wyższa, bo Chiny są w posiadaniu obligacji za
    >pośrednictwem podmiotów zarejestrowanych w innych krajach, np.
    >Belgii). Nie dość, że środki nie pracują w kraju, to jeszcze
    >przynoszą marne zyski - amerykańskie papiery mają niską rentowność, a

    No i Chinczyki musza dbac, zeby za bardzo nie spadla :-)

    Ale co maja robic ... rope kupic, gdy tania ?
    Qualcomma bylo kupic ... ale po co - sami tez potrafia to zrobic :-)

    >Przypomnę, iż Euro 2012 odbyło się w Polsce i na Ukrainie. Zobacz,
    >gdzie był finał i jak obecnie wygląda ten stadion.

    W Kijowie przeciez ... a tam wojny nie bylo.

    >Zmiana nastąpiła... w 2 lata. Wojna u sąsiada UE, który ma duże
    >aspiracje, by do UE wstąpić to "wojenka" i "konflikt lokalny"???

    U nich duze straty, moze Donieck miales a mysli
    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/konflikt
    -na-ukrainie-lotnisko-w-doniecku-doszczetnie-zniszcz
    one,506848.html

    a dla reszty swiata ... takie tam przepychanki ...

    >Tak, bo atak na PL to atak na UE.

    Ale ja o Grecji :-)

    >I wtedy nie spodziewam się, aby euro poszło w górę.

    Ale takze atak na NATO ... to i dolar spada ...

    >Nasza waluta jest silnie powiązana z euro. Od 2012, czyli przez 7 lat
    >porusza się w widełkach 4,1-4,4 z niewielkim spadkiem do 4,05 w 2015.
    >7% odchylenia.

    I znow zapomiales co bylo wczesniej.
    W miesiac potrafi spasc, ba - w 15 minut.

    Poprzednie 10 lat dowiodly raczej, ze w razie jakiegos zawirowania na
    rynkach walutowych, zlotowka traci najwiecej.

    >Nie jest tajemnicą, iż choć nie jesteśmy jeszcze w ERM II to jednak
    >kurs euro jest stabilizowany.

    Mam pewne watpliwosci. Kto stabilizuje i jak ... powinien NBP, ale w
    razie wpadki NBP mowi, ze nie stabilizuje :-)

    >A zatem euro do inwestycji kompletnie się nie nadaje.

    Zakladajac, ze jestesmy zagrozeni przez Rosje ... no troche jestesmy.
    A jak wojny nie bedzie i euro spadnie, dolar spadnie, CHF spadnie ?
    :-)

    >Przypomnij sobie czasy PRL i tuż po. Więcej można było kupić za
    >dolara niż PLN.

    PRL nie ma co wspominac, gdy mowimy o wspolczesnej Grecji, majacej od
    lat euro ...

    >Gdy już wprowadzono oficjalny obrót, w gazetach pojawiały się ceny
    >mieszkań czy samochodów właśnie wyrażone w USD.

    To z innego powodu - zlotowka spadala z dnia na dzien.

    No i z drugiego - zarowno mieszkania jak i samochody byly na kartki.
    Na czarnorynkowa cene (na samochody to tez pewexową)
    stac bylo glownie "powracajacych z zagranicy"

    J.