    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: revolut cd?
    Date: Wed, 11 Apr 2018 21:14:35 +0200

    W dniu 2018-04-11 o 20:22, xbartx pisze:

    > Też mi się wydaje, że tu zadziałał przelicznik pośrednika i on jest
    > różny czasami lepszy niż w banku z którego mamy kartę a czasami gorszy.

    pierwsze użycie karty (musiałem z PINem) zrobiłem w popularnym sklepie z
    robakiem, pokazał się komunikat czy chcę z PLN czy w walucie oryginalnej
    (GBP), testowo wybrałem to drugie i było info, że commision 3,5% pobrane
    przez PeKaO SA (bank rozliczający transakcję), jednak kwota po
    przeliczeniu była o 7% wyższa

    co ciekawe, takie pytanie padło tylko za pierwszym razem, jak płaciłem
    zbliżeniowo to już wyboru (PLN czy GBP) nie było

    > Co do Revolt i przeliczania ogólnie to wydaje mi się, że jak, powiedzmy,
    > jedziemy do Włoch i wymienimy sobie 50 EUR to nimi płacimy ale jeżeli
    > mamy 200 PLN to po prostu na bieżąco będzie nam to się przeliczało EUR >
    > PLN po identycznym kursie po jakim byśmy wymienili w momencie danej
    > płatności.

    i o to mi właśnie chodziło, czyli nie trzeba wcześniej wymieniać np. na
    EUR tylko można mieć PLN, płacić w EUR i transakcje będą przeliczane

    --
    pozdrawiam
    RobertS