  • Data: 2018-04-11 21:50:20
    Temat: Re: revolut cd?
    Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-11 o 21:14, RobertS pisze:

    > pierwsze użycie karty (musiałem z PINem) zrobiłem w popularnym sklepie z
    > robakiem, pokazał się komunikat czy chcę z PLN czy w walucie oryginalnej
    > (GBP), testowo wybrałem to drugie i było info, że commision 3,5% pobrane
    > przez PeKaO SA (bank rozliczający transakcję), jednak kwota po
    > przeliczeniu była o 7% wyższa
    >
    > co ciekawe, takie pytanie padło tylko za pierwszym razem, jak płaciłem
    > zbliżeniowo to już wyboru (PLN czy GBP) nie było

    > i o to mi właśnie chodziło, czyli nie trzeba wcześniej wymieniać np. na
    > EUR tylko można mieć PLN, płacić w EUR i transakcje będą przeliczane,

    Otóż to.
    Nawet w marketach kasy już wiele lat temu miały klawisz euro. Ktoś płaci
    banknotami euro, kasa przelicza na złotówki, ale resztę wydaje już w
    złotówkach.
    W pracy natomiast musiałam przeliczać na złotówki po aktualnym kursie
    jakieś zagraniczne faktury wystawione w euro. Nie przepracowałam się, bo
    te faktury przychodziły sporadycznie.

    --
    animka