  • 1. Data: 2018-04-11 15:03:14
    Temat: revolut cd?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    jak w temacie

    ludziska się zachwycają w jakim fajnym opakowaniu kartę dostali, mnie
    interesuje coś innego, np. jestem w Danii i chcę zapłacić w DKK i teraz:

    muszę wymienić PLN na DKK na koncie revolut i wtedy wykonać płatność w
    tej walucie czy:

    mam kasę na revolut w PLN, płacę w DKK i transakcja przeliczana na PLN
    po sensownym kursie (bez jakiś mega prowizji)?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2018-04-11 15:22:51
    Temat: Re: revolut cd?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-04-11, RobertS <b...@x...pl> wrote:
> [...]
    >
    > mam kasę na revolut w PLN, płacę w DKK i transakcja przeliczana na PLN
    > po sensownym kursie (bez jakiś mega prowizji)?

    Zobacz w aplikacji, mają zakładkę "konwerter".
    Kursy które ja miałem (ale do EUR i do $) były dokładnie takie jak w tej zakładce.
    Wydaje mi się, że on tak działa między każdą parą walutową.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 3. Data: 2018-04-11 15:28:27
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Zobacz w aplikacji, mają zakładkę "konwerter".
    > Kursy które ja miałem (ale do EUR i do $) były dokładnie takie jak w tej zakładce.
    > Wydaje mi się, że on tak działa między każdą parą walutową.

    widziałem, tylko czy trzeba z tego korzystać (wcześniej samemu wymienić
    PLN np. na DKK) czy można zrobić tak, że samo przewalutuje przy transakcji?

    i poza tym zrobiłem 2 testy:
    1. przewalutowanie z PLN na EUR i w drugą stronę, straciłem na
    transakcji ok. 1%

    3 zł na EUR i na PLN wróciło 2,97 zł

    2. w przypadku wyboru DCC (waluta rozliczeniowa GBP zamiast lokalnej),
    "w plecy" jakieś 7%
    w PLN zapłaciłbym 4,99 zł po ww. operacji obciążenie na 5,35 zł

    uważajcie!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2018-04-11 18:22:41
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-04-11, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > widziałem, tylko czy trzeba z tego korzystać (wcześniej samemu wymienić
    > PLN np. na DKK) czy można zrobić tak, że samo przewalutuje przy transakcji?

    U mnie samo przeliczało (w powiadomieniu push dostawałem kwotę oryginalnego
    rozliczenia oraz pobraną w PLN). Ale testowałem tylko płatności w internecie.

    > i poza tym zrobiłem 2 testy:
    > 1. przewalutowanie z PLN na EUR i w drugą stronę, straciłem na
    > transakcji ok. 1%

    To się zgadza. Ten konwerter też pokazuje jakie są prowizje.
    Np. wpisz sobie PLN, a potem wybierz tą drugą walutę, to Ci
    pokaże mniejszą wartość tego PLN.

    > 3 zł na EUR i na PLN wróciło 2,97 zł
    >
    > 2. w przypadku wyboru DCC (waluta rozliczeniowa GBP zamiast lokalnej),
    > "w plecy" jakieś 7% w PLN zapłaciłbym 4,99 zł po ww. operacji obciążenie
    > na 5,35 zł

    Ale czy w tym przypadku konwersji nie wykonuje merchant?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2018-04-11 20:22:31
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 11.04.2018 18:22, Wojciech Bancer wrote:

    > Ale czy w tym przypadku konwersji nie wykonuje merchant?

    Też mi się wydaje, że tu zadziałał przelicznik pośrednika i on jest
    różny czasami lepszy niż w banku z którego mamy kartę a czasami gorszy.

    Co do Revolt i przeliczania ogólnie to wydaje mi się, że jak, powiedzmy,
    jedziemy do Włoch i wymienimy sobie 50 EUR to nimi płacimy ale jeżeli
    mamy 200 PLN to po prostu na bieżąco będzie nam to się przeliczało EUR >
    PLN po identycznym kursie po jakim byśmy wymienili w momencie danej
    płatności.

    Xenocide

  • 6. Data: 2018-04-11 21:14:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 20:22, xbartx pisze:

    > Też mi się wydaje, że tu zadziałał przelicznik pośrednika i on jest
    > różny czasami lepszy niż w banku z którego mamy kartę a czasami gorszy.

    pierwsze użycie karty (musiałem z PINem) zrobiłem w popularnym sklepie z
    robakiem, pokazał się komunikat czy chcę z PLN czy w walucie oryginalnej
    (GBP), testowo wybrałem to drugie i było info, że commision 3,5% pobrane
    przez PeKaO SA (bank rozliczający transakcję), jednak kwota po
    przeliczeniu była o 7% wyższa

    co ciekawe, takie pytanie padło tylko za pierwszym razem, jak płaciłem
    zbliżeniowo to już wyboru (PLN czy GBP) nie było

> [...]
    > mamy 200 PLN to po prostu na bieżąco będzie nam to się przeliczało EUR >
    > PLN po identycznym kursie po jakim byśmy wymienili w momencie danej

    i o to mi właśnie chodziło, czyli nie trzeba wcześniej wymieniać np. na
    EUR tylko można mieć PLN, płacić w EUR i transakcje będą przeliczane

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2018-04-11 21:50:20
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-04-11 o 21:14, RobertS pisze:

> [...]
    >>

    > i o to mi właśnie chodziło, czyli nie trzeba wcześniej wymieniać np. na
    > EUR tylko można mieć PLN, płacić w EUR i transakcje będą przeliczane,

    Otóż to.
    Nawet w marketach kasy już wiele lat temu miały klawisz euro. Ktoś płaci
    banknotami euro, kasa przelicza na złotówki, ale resztę wydaje już w
    złotówkach.
    W pracy natomiast musiałam przeliczać na złotówki po aktualnym kursie
    jakieś zagraniczne faktury wystawione w euro. Nie przepracowałam się, bo
    te faktury przychodziły sporadycznie.

    --
    animka

  • 8. Data: 2018-04-11 22:12:32
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 11.04.2018 21:14, RobertS wrote:

    > i o to mi właśnie chodziło, czyli nie trzeba wcześniej wymieniać np. na
    > EUR tylko można mieć PLN, płacić w EUR i transakcje będą przeliczane

    Rozmawiałem z kolegą, bo sam jeszcze nie aktywowałem karty ani nie
    miałem czasu przeglądnąć ich strony. Mnie zastanawia tylko np taka
    rzecz. Masz na swoim koncie Revoult 100 PLN i 10 USD a płacisz kartą na
    kwotę 30 EUR - ciekawe czy Rev będzie potrafił zrobić 'kombosa' i
    wymienić całe 100 PLN na EUR i resztę dobrać z USD? No i ciekawe jakby
    na koncie były jeszcze inne waluty to z których skorzysta? Czy będzie
    szukał najpierw tak aby znaleźć w danej walucie całą kwotę płatności
    czyli 30 EUR i ją przeliczyć czy będzie szukał najlepszych przeliczników ;)

    Xenocide

  • 9. Data: 2018-04-12 01:36:00
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2018 22:12:34 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:

> [...]
    >

    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough

    Nie będzie w stanie. Jest to opisane na ich stronach pomocy. Generalnie kolejność
    pobierania jest następująca:
    1. waluta płatności - jeżeli jest wystarczająca kwota
    2. waluta domyślna - czyli dla użytkowników z PL - złotówki
    3. waluta z najwyższym saldem

    Nie trzeba wcześniej przewalutowywać - choć trzeba być świadomym, że spread w
    weekendy jest trochę wyższy niż na tygodniu.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 10. Data: 2018-04-12 07:54:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-04-12 o 01:36, MrMrooz pisze:

> [...]
    >
    > Nie trzeba wcześniej przewalutowywać - choć trzeba być świadomym, że spread w
    weekendy jest trochę wyższy niż na tygodniu.

    jestem użytkownikiem z PL a mimo wszystko było pytanie czy chcę zapłacić
    w PLN czy w default currency (GBP), dla mnie domyślna waluta to nie PLN?
    może system revolut poznał to po pierwszej transakcji (więcej pytań już
    takich nie miałem)

    z ciekawości wybrałem drugą opcją i na przewalutowaniach straciłem ok.
    7% płatności (całe 36 gr), ale gdyby ktoś realizował transakcję na
    wyższą kwotę i nieświadomie wybrał opcję default currency to byłby
    nieźle stratny

    --
    pozdrawiam
    RobertS