  • Data: 2018-04-12 23:06:03
    Temat: Re: revolut cd?
    Od: MrMrooz <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 07:55:01 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
    > jestem użytkownikiem z PL a mimo wszystko było pytanie czy chcę zapłacić
    > w PLN czy w default currency (GBP), dla mnie domyślna waluta to nie PLN?
    > może system revolut poznał to po pierwszej transakcji (więcej pytań już
    > takich nie miałem)
    Ale używałeś karty wydanej w UK, stąd GBP. I to nie revolut Ci proponował, tylko
    terminal. Tak samo jakbyś w terminalu z DCC w UK użył karty z PL - też powinieneś
    mieć pytanie czy chcesz obciążenie w PLN czy GBP. Te 3 punkty, które ja wymieniłem
    wcześniej to kolejność, w jakiej Revolut pobierze Ci kasę w konta, ale już po
    przyjściu obciążenia z terminala.

    Podobnie można się 'przejechać' płacąc za granicą kartą z PL, ale wydaną do konta w
    Eur. Płacisz w EUR a terminal Ci proponuje przeliczenie na PLN (bo karta wydana przez
    bank z PL), przez pomyłkę zatwierdzasz i przychodzi obciążenie do banku w PLNach -
    ale rachunek jest w EUR. Więc bank przelicza po swoim kursie PLN na EUR. Czyli po
    drodze masz 2 przewalutowania.