eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwreforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum › Re: reforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum
    From: "Greg" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: reforma emerytalna a zus w kontekscie wypowiedzi dietra na forum
    Date: Wed, 11 Feb 2009 13:14:02 +0100

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:gmueda$ra7$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > "Greg" <m...@g...pl> wrote in message

    > poczekaj ... no to o czym my tu dyskutujemy ?
    > myslałem że chodzi o to aby zaproponowac coś do by system zmieniło.
    > Wiekszość zwolenników "przymusu" mówi o "przebalowaniu" emerytur wiec
    > przymus musi być.
    > Podałem jedynie rozwiązenie problemu przymusu (proste i klarowne), które
    > zrobiłoby z tym coś sensownego i zlikwidowało problem "zmowy" bez
    > koniecznosc likwidacji "przymusu".
    > Z tego co zrozumialem twoje zdanie, identyfikujesz problem w istnieniu
    > "przymusu" właśnie, gdy tymczasem ja sugeruje że to nie jest tylko i
> [...]

    Nie ma przymusu -> oszczędzam na własna rękę -> nie ograniczają mnie zapisy
    ustaw "o sczególnych sposobach oszczędania" -> lokuję swoje pieniądze gdzie
    tylko mi się podoba -> nikt nie może się "zmówić" co do mojej kasy

    Chodzi o to, że jak raz Twoja kasa podpadnie pod zarządzanie "ustawowe", na
    początek choćby bardzo niezobowiązująco, to z czasem zostanie całkowicie, na
    mocy zmieniajacej się stopniowo ustawy, wchłonięta przez system
    bankowo-państwowy.
    Przypominam, że początkowo kasa z OFE miała być dziedziczna.
    Taki sam proces "wchłaniania" czeka z resztą kasę odłożoną na IKE. Tutaj nie
    z racji samego przymusu, ale ze względu "ustawowość" tej formy oszczędzania.
    Dopisując parę słów, można tę kasę, niepostzreżenie skonfiskować.