  • 11. Data: 2024-01-04 14:53:04
    Temat: Re: pytanie o kartę w Kantorze Aliora
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 4 stycznia 2024 o 14:23:02 UTC+1 Olin napisał(a):

    > Przeczytałeś podlinkowany tekst?

    Pewnie nie, ale po co wklejasz część tekstu?
    Albo tylko link albo całość.

  • 12. Data: 2024-01-04 15:04:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 4 stycznia 2024 o 12:37:48 UTC+1 Andrzej Kłos napisał(a):

    > W jakim bankomacie mogę wypłacić na raz (jeden raz w miesiącu za darmo)
    > 3500 zł kartą kantor Alior Banku?

    W każdym rozsądnym (euronet może być nierozsądny,
    nie używaj też gó*nianych planet cash, jeśli nie chcesz mieć stresów).

    Tak a propos to pojawienie się w kantorze aliora karty
    "wielowalutowej" - która obsługuje również "normalne"
    płatności w PLN, zrobiło z tego "kantoru" już prawie
    normalny bank ("prawie" uprzedza Kamila gotowego
    napisać, że nie ma przelewów z datą przyszłą,
    poleceń zapłaty i chyba zleceń stałych), w pełni
    darmowy i jeszcze z bonusem "wielowalutowym".

    Ale obecnie lepszy i tak jest citek.
    "Normalny" (bo to citek, ale w sumie nie znam
    normalnego) bank, darmowe prowadzenie i debetówka,
    4 darmowe wypłaty miesięcznie z dowolnego bankomatu (z własnych
    bez limitu - ale jest ich może 20 w <10 oddziałach),
    3 express elixir darmowe na miesiąc.
    Ma też swój kantor, kursy nawet lepsze niż IKA (chyba
    że napiszesz do IKA że chcesz kupić 10k euro),
    ma też "wielowalutowość" - ale UWAGA, z zasadzkas,
    a mi się tłumaczyć nie chce (zresztą sam do końca nie rozumiem).

    Jedyna przewaga IKA to więcej oddziałów - ale topnieje,
    bo większości i tak nie ma w nich kasy, i nadal likwidują.

  • 13. Data: 2024-01-04 15:42:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 4 Jan 2024 05:53:04 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Pewnie nie,

    Szkoda, bo nie musiałbyś w swoim elaboracie powtarzać tego, co już było
    napisane w internetach.
    Mogłeś zaoszczędzić swój czas na coś bardziej pożytecznego.

    > ale po co wklejasz część tekstu?
    > Albo tylko link albo całość.

    Jakaś podstawa prawna?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://gtracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2024-01-04 15:46:19
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    I za chwile kolejny raz podobna kwotę, i jak trzeba trzeci i czwarty...

    -----

  • 15. Data: 2024-01-04 15:51:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 05:51:39 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Ciekawe, ja zwykle wypłacam 110 lub 130 w euronecie
    > kartą mbąka, bo ma 20-złotówki.
    > Jeden taki znam, był kiedyś skoku, więc może jest inny.
    > Zna ktoś jakiś inny bankomat w DC, który ma 20-stki,
    > a może nawet 10-tki? Kiedyś santander miał.
    >
    > Hmm, zastanawiam się, czy mozna z takim euronetem
    > coś zrobić poza "nie będę tu więcej kupował"?
    > Ale z drugiej strony tam, gdzie są euronety, są też
    > skarbonki i żubry - a w drugą stronę to nie działa,
    > więc można euronet znullować jako problem.

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/w-bankomat
    ach-euronetu-czeka-na-klientow-pulapka-i-to-kosztown
    a/h5enj73
    https://businessinsider.com.pl/poradnik-finansowy/eu
    ronet-zastawil-pulapke-na-klientow-sprawe-bada-uokik
    /7rt3qb0

    No ale na limit wypłaty, to UOKiK raczej nie zareaguje ... a może?

    P.S. We wrocławiu, pod Liroy-Merlin na Krakowskiej, zlikwidowali
    parkomaty. Czyzby efekt kar z UOKiK ... dla innych sklepów ?

    J.

  • 16. Data: 2024-01-04 18:58:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 4 stycznia 2024 o 15:42:18 UTC+1 Olin napisał(a):

    > Szkoda, bo nie musiałbyś w swoim elaboracie powtarzać tego, co już było
    > napisane w internetach.
    > Mogłeś zaoszczędzić swój czas na coś bardziej pożytecznego.

    Weźno wypunktuj, co też "powtórzyłem"
    z tego marnego bełkociku,
    ewidentnie sponosorowanego ptzez euronet.

    > Jakaś podstawa prawna?

    Rozsądkowa.
    Wklej 80% - będzie tyż prowda.
    A może i w netykiecie też by co znalazł, ale po co?

  • 17. Data: 2024-01-05 00:26:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1hpx9lens6t9z.wsy80ecgzo4l$.dlg@40tude.net>
    user Olin pisze tak:

    > Gugiel zajął jakieś 10 sekund:
    > https://finanse.rankomat.pl/poradniki/ile-mozna-wypl
    acic-z-bankomatu/

    > Alior Bank
    > Z bankomatu Alior Bank możemy wypłacić gotówkę na poziomie: 15.000,00
    > złotych.

    a na pionie ile?
    dzbany ai

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 18. Data: 2024-01-05 11:53:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 4 Jan 2024 09:58:33 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Weźno wypunktuj, co też "powtórzyłem"
    > z tego marnego bełkociku,
    > ewidentnie sponosorowanego ptzez euronet.

    Obwieściłeś światu, że problemem jest szerokość szczeliny w bankomacie, o
    czym nie omieszkał wspomnieć autor marnego bełkociku.

    > Rozsądkowa.
    > Wklej 80% - będzie tyż prowda.

    Dobrym obyczajem jest, żeby odpowiedzieć na pytanie i podać źródło
    informacji, co uczyniłem.
    Rozumiem, że możesz mieć inne zdanie i nie będę z nim polemizował, bo
    robisz wrażenie osoby, która zna się na wszystkim i to w dodatku najlepiej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://gtracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2024-01-05 12:58:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 5 stycznia 2024 o 11:53:38 UTC+1 Olin napisał(a):

    > Obwieściłeś światu, że problemem jest szerokość szczeliny w bankomacie, o
    > czym nie omieszkał wspomnieć autor marnego bełkociku.

    No to na maxa straciłem czasu, bo oczywiście cała reszta tego, co napisałem, była bez
    znaczenia.
    W bełkociku było też o "kieszonkowych bankomatach" ze szczeliną na 30 banknotów.
    No i na pewno przyczyną limitu 800zł w euronetach i planet cash jest wielkość
    szczeliny.
    Bo wypłacają w "10-złotówkach i to jest popularne" - adres, adres!!!
    Tym bardziej, że "średnia wypłata to ok. 450zł (uwielbiam takie średnie), więc limit
    800zł to żaden problem".

    No i nie dają mi spokoju te bankomaty BOŚ.
    Był kiedyś taki film o sztucznej inteligencji, co potrafiła strzelać banknotami ze
    szczeliny bankomatu,
    ja bym chciał coś takiego zobaczyć na żywo.
    To gdzie można znaleźć taki bankomat?
    Żeby nie być gołosłownym,
    nawet mam debetówkę, na której można ustawić limit dzienny wypłat z bankomatów na
    999999zł
    (słownie milion bez złotówki, tak jak "psikutas bez s" - w śp. db ustawili mi limit
    przelewów
    na liczbę mającą chyba 18 dziewiątek) - orkiestrowa "limitowana mc" z mbąka (jakby
    ktoś
    zabył - czytam "Chłopów", gdzie "ciemię" to tył głowy - to można zamawiać z grafiką
    na najbliższy finał) - powinna się nazywać "pozalimitowana", bo "zwykłe" debetówki
    pozwalają
    "tylko" na pół miliona.
    Miliona na koncie nie mam, ale mogę popożyczać, jak Soros przed czarną środą funta
    (albo jak podobno tacy jedni z akademika, chyba w Krakowie, a że "techniczni"
    bardziej
    byli, to pewnie polibuda albo AGH, celebrując, ale i ubarwiając, tradycję wyrzucania
    telewizorów z okien
    akademika podczas juwenaliów, popożyczali od wszystkich przedłużacze i wyrzucili
    WŁĄCZONY telewizor)
    i spróbować kazać sobie milion - albo choć tyle, ile jest w bankomacie - podczas
    jednej transakcji wypłacić.
    Ciekawe, czy będzie seria czy "sezamie, otwórz się" ;P
    Ew. może będzie wypłacać na raty?
    Tak jak w takiej bajce, co koleś znalazł złotówkę, która wydana zawsze wracała do
    kieszeni,
    i u jubilera chyba przez 10 godzin wyjmował po złotówce, aż subiekt prawie zemdlał
    (plotka też była taka, że jak jubiler, który dostał do pocięcia największy diament
    świata,
    już go przekroił, to zemdlał - firma zdementowała, że nigdy żaden ich
    masjter-właściciel
    nie zemdlał podczas pracy z diamentem).
    Hmmm, choć ta złotówka była chyba trochę więcej warta niż "nierozmienialna
    pięciokopiejkówka"
    model z xxx roku z "Poniedziałek zaczyna się w sobotę"...

    > Dobrym obyczajem jest, żeby odpowiedzieć na pytanie i podać źródło
    > informacji, co uczyniłem.

    Warto też przeczytać to, co się wkleja.

    > Rozumiem, że możesz mieć inne zdanie i nie będę z nim polemizował, bo
    > robisz wrażenie osoby, która zna się na wszystkim i to w dodatku najlepiej.

    "Prawda to, że w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają mercedesy?"
    "Prawda, tylko że nie w Moskwie (...)"

  • 20. Data: 2024-01-07 16:57:14
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olin napisał(a) :

> [...]
    acic-z-bankomatu/

    > Alior Bank
    > Z bankomatu Alior Bank możemy wypłacić gotówkę na poziomie: 15.000,00

    Internety kłamią.
    W oddziale banku u mnie maszynka daje tylko 4000.
    Inne bankomaty różnych sieci pozwalały brać najwyżej 800, czasami 1000.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65