  • 1. Data: 2023-12-29 13:49:31
    Temat: Millenium rezygnuje z płatności mobilnych
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Zalecają googla i ajfona

    Co poszło nie tak? ;-)

  • 2. Data: 2023-12-29 13:54:21
    Temat: Re: Millenium rezygnuje z płatności mobilnych
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 29 Dec 2023 13:49:31 +0100, _Master_ napisał(a):

    > Zalecają googla i ajfona
    >
    > Co poszło nie tak? ;-)

    ONI
    to czasami (tj. jakieś 20 lat temu się to zaczeło)
    to nie wiedzieli jak się nazywają...
    ;)

  • 3. Data: 2023-12-29 14:31:49
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    dantes <d...@q...com> writes:

    > Dnia Fri, 29 Dec 2023 13:49:31 +0100, _Master_ napisał(a):

    Co to znaczy "rezygnuje z płatności mobilnych"?
    KJ

  • 4. Data: 2023-12-29 20:22:34
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-12-29 o 14:31, Kamil Jońca pisze:

    > Co to znaczy "rezygnuje z płatności mobilnych"?
    > KJ

    Być może rezygnują z HCE, tylko autor wątku nie doprecyzował

    Od 2021 mam KD dopiętą do portfela guglowego
    więc z HCE nie korzystam już od dość dawna

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2023-12-29 21:20:21
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-12-29 o 20:22, Waldek pisze:

    > Być może rezygnują z HCE, tylko autor wątku nie doprecyzował

    Syn nie będzie mógł płacić telefonem używając aplikacji millenium

    Można dokładniej? To nomenklatura konsultanta mille.

  • 6. Data: 2023-12-29 21:24:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <...@...pl> writes:

    > Syn nie będzie mógł płacić telefonem używając aplikacji millenium
    >
    > Można dokładniej? To nomenklatura konsultanta mille.

    "płatności mobilne' to może być:
    - wspomniane HCE
    - jakis blik
    - karta w Google Pay

    Ale to tylko _Master_, w sumie jak mogłem się spodziewać precyzji.
    KJ

  • 7. Data: 2023-12-30 11:21:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 29 grudnia 2023 o 21:31:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > "płatności mobilne' to może być:
    > - wspomniane HCE
    > - jakis blik
    > - karta w Google Pay
    >
    > Ale to tylko _Master_, w sumie jak mogłem się spodziewać precyzji.

    Błogosławiony, kto błąd swój dostrzega ;>

    Ale tak mi przyszło na myśl - w jaki sposób jest
    realizowany tzw. "blik zbliżeniowy" - czyli zakamuflowany
    MC paypass?
    Korzysta ktoś z tego?
    Czy idzie to przez google/apple pay?
    Czy też bezpośrednio z apki, jak tzw. "karty HCE"?

    W sumie to nie przyglądałem, które banki mają
    "blika zbliżeniowego", ale wydaje mi się,
    że większość - albo prawie wszystkie - które
    mają blika - a blika mają już wszystkie chyba.

    Z drugiej strony "klasyczne HCE" wymiera zabijane przez google pay,
    zostało już chyba tylko w skarbonce i milku,
    może jeszcze w żubrze.

    I to byłoby dziwne - wyłączają "karty HCE",
    a w ich miejsce, na tej samej technologii,
    "blik zbliżeniowy"?

    Pewien sens to ma, bo odpada haracz dla visy/MC.
    Ale co z zagranicą?
    Da się tam zapłacić "blikiem zbliżeniowym"?
    Może coś jak w DE, gdzie MC sam się prosił,
    by do lokalnych kart EC (ale to nie eurocard)
    dodawać funkcjonalność meastro do
    ew. płacenia za granicą?

  • 8. Data: 2023-12-30 14:15:03
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Ale co z zagranicą?
    > Da się tam zapłacić "blikiem zbliżeniowym"?

    A to się czymś różni dla sklepu od zbliżenia karty płatniczej?

    MJ

  • 9. Data: 2023-12-30 14:29:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 30 grudnia 2023 o 14:15:06 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):
    > A to się czymś różni dla sklepu od zbliżenia karty płatniczej?

    Jakby się nie różniło, to jedno nie byłoby
    "karta HCE" a drugie "blik zbliżeniowy".
    Nie różni się może technicznie dla terminala,
    ale różni się dla sklepu - bo ma umowę
    z aquirerem o np. obsługę kart wydanych
    z logo/"błogosławieństwem" visy/MC/amex
    (i, co ważniejsze, przez te organizacje rozliczanych),
    a nie jakiegoś tam blika (nawet jeśli MC
    jest udziałowcem) czy innego mira, rupay, EC itp.

    Bo tak samo mógłbyś zapytać, po co na kartach EC
    dodatkowa funkcja maestro - bo "czy to się różni
    czymś dla sklepu od włożenia innej karty smart"
    (np. karty sim - inna sprawa, że były karty sim
    z funkcją karty płatniczej).

  • 10. Data: 2023-12-30 14:36:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > A to się czymś różni dla sklepu od zbliżenia karty płatniczej?

    A i technicznie też się chyba jakoś różni, OIDP były terminale,
    na których "telefonem" nie dawało się płacić,
    ale nie wiem, jaki dokładnie był powód.
    Oczywiście w PL pieśń przeszłości, już dawno wymienione,
    ale chyba tego nie wyrzucają, jeśli działa,
    więc za jakąś egzotyczną granicą (gdzie wysyłają
    też "recyclowane" telefony), akurat taki terminal może
    się trafić, lepiej więc mieć jednak kartę (tym bardziej,
    że" blikiem zbliżeniowym" i tak nie zapłacisz).

    A no i różnica dla sklepu w braku IF(? - a może nie,
    wręcz odwrotnie, "niereprezentowane" organizacje
    ZTCP nie podpadają pod unijne ograniczenia IF).