  • Data: 2002-01-31 07:58:55
    Temat: Re: przelew z dnia 31.12.2001 roku. proszę o pomoc
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    może troszkę podpowiem co już wiem:

    bardzo często w tym temacie powołuje się na szczególny moment powstania
    obowiązku podatkowego (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 grudnia
    1999 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów
    i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. 99.109.1245) par 6 ust 2d dotyczy
    to usług budowlanych, przy czym moja umowa nie dotyczy usług budowlanych a
    jest typową umową określającą warunki sprzedaży mieszkania, która to
    sprzedaż będzie miała miejsce dopiero w momencie podpisania aktu
    notarialnego

    wobec powyższego wg mnie powinny tu mieć zastosowanie przepisy ogólne, a
    więc obowiązek podatowkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, a nikt nie
    zabrania developerowi na wystawienie faktury np. zgodnie z umową.

    więc problem jest nieco szerszy i raczej natury ogólnej, chodzi o to że
    prawo nie nakazuje na wystawienie faktury ale też tego nie zabrania (nie ma
    przepisu który uniemożliwiałby wystawienie faktury przed otrzymaniem
    płatności) problem może leżeć w chwili obecnej w zmianie stawki VAT, a więc
    co do momentu powstania obowiązku podatkowego...i tu zaczynają się schody

    w Dz.U. 2000.151.1709 MF obniżył do 0% VAT dla tej części zaliczek które
    zostały zrealizowane przed dniem 01 stycznia 2001 roku i w chwili ich
    realizacji nie przekroczyły połowy ceny

    użyto tu sformułowania "zrealizowane" kwestia interpretacji

    itd.... w zasadzie błędne koło