  • 11. Data: 2004-04-26 23:14:53
    Temat: Re: przedawnienie kredytu
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:c6jv70$8jl$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Zakładam że to był kredyt udzielony przez bank, stąd działalność
    gospodarcza
    > i 3 lata.

    Kredyt może być udzielony tylko przez bank. Inni udzielają pożyczek.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2004-04-26 23:22:21
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:
    > Użytkownik "Bogdan B."
    >
    > Kredyt może być udzielony tylko przez bank. Inni udzielają pożyczek.

    Co w niczym nie zmienia terminu przedawnienia, o ile nie robią tego
    charytatywnie ;-)

    Bogdan B.

  • 13. Data: 2004-04-26 23:42:41
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Co w niczym nie zmienia terminu przedawnienia, o ile nie robią tego
    > charytatywnie ;-)

    Chodziło mi o to, że kredytu nie można udzielić bez związku z działalnością
    gospodarczą, więc zawsze będą to 3 lata :)

  • 14. Data: 2004-04-27 01:19:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl> writes:

    > Jedno i drugie. Z tym, że początek biegu, to chyba czas od momentu
    > wypowiedzenia umowy?

    Zmarlemu nie da sie wypowiedziec umowy.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 15. Data: 2004-04-27 06:06:49
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-04-27 03:19, Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
    > Zmarlemu nie da sie wypowiedziec umowy.

    Miałem na myśli "ogólnie", a nie przypadek zmarłego.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 16. Data: 2004-04-27 06:07:15
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-04-27 01:13, Użytkownik Tomasz Waszczynski napisał:

    > Z drugim, to jest jak mówisz, ale bieg przedawnienia może zostać przerwany
    > lub zawieszony, więc niekoniecznie będą to 3 lata od wypowiedzenia :)

    Możesz rozwinąć?:)

  • 17. Data: 2004-04-27 07:54:50
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Zmarlemu nie da sie wypowiedziec umowy.

    Ale można spadkobiercom, bo umowa nie musi wygasać z chilą śmierci.

  • 18. Data: 2004-04-27 08:40:47
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@i...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:c6kt3a$vtd$2@absinth.dialog.net.pl...

    > Możesz rozwinąć?:)

    KC
    Art. 123. § 1. Bieg przedawnienia przerywa się:
    1) przez każdą czynność przed sądem lub innym organem powołanym do
    rozpoznawania spraw lub egzekwowania roszczeń danego rodzaju albo przed
    sądem polubownym, przedsięwziętą bezpośrednio w celu dochodzenia lub
    ustalenia albo zaspokojenia lub zabezpieczenia roszczenia;
    2) przez uznanie roszczenia przez osobę, przeciwko której roszczenie
    przysługuje.

    Art. 121. Bieg przedawnienia nie rozpoczyna się, a rozpoczęty ulega
    zawieszeniu:
    4) co do wszelkich roszczeń, gdy z powodu siły wyższej uprawniony nie może
    ich dochodzić przed sądem lub innym organem powołanym do rozpoznawania spraw
    danego rodzaju - przez czas trwania przeszkody.

    I z powyższych powodów przedawnienie może nienastąpić nigdy albo nastąpić po
    czasie większym niż 3 lata.

  • 19. Data: 2004-04-27 13:19:09
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > Kredyt może być udzielony tylko przez bank. Inni udzielają pożyczek.

    Niezupelnie - bank takze udziela pozyczek. Przyklad pozyczka hipoteczna.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 20. Data: 2004-04-27 16:05:02
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "sebol" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Niezupelnie - bank takze udziela pozyczek. Przyklad pozyczka hipoteczna.

    Co niezupełnie? Z tego, że inni udzielają pożyczek, nie wynika przecież, że
    bank tego nie robi.