  • 121. Data: 2008-10-28 13:54:06
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Sam jestes cudak. 60% zapisane jest w konstytucji i nie ma to nic
    > wspolnego z euro

    60% to oszustwo. Nie uwzględnia zadłużenia przyszłego, na przykład
    zobowiązań dla przyszłych emerytów, które na pewno trzeba będzie
    ponieść, a których nie uwzględnia się w tych 60%.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 122. Data: 2008-10-28 13:55:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Tak bylo do czasu upadku systemu z Bretton Woods.
    >
    > Jedna wspolna waluta jest ok pod warunkiem PODOBNEGO rozwoju
    > gospodarczego. Tak jest w UE.

    O to to - uważam, że zachowanie podobnego wzrostu gospodarczego w
    ramach wspólnoty walutowej może być trudne. Jak to się mówi - im dalej w
    las, tym więcej drzew. Teraz, za rok, możemy uznawać, że państwa te
    rozwijają się podobnie. Ale za 10, 100 lat to wszystko rypnie...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 123. Data: 2008-10-28 13:55:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2008-10-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale nie takie nagłe.

    No tak, a na czas spadków giełd najlepiej je zamykać, nieprawdaż :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 124. Data: 2008-10-28 13:56:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > No to zacznij emitowac, nie jest to zabronione, wydawanie zetonow.
    > Ty uprawiasz jakas ideologie ala Money as Debt czyli chore wizje
    > poparancow ekonomicznych

    Nie chodzi o możliwość emisji (każdy ma możliwość emisji własnego
    weksla), ale o to, że ja mam obowiązek przyjąć zapłatę w obowiązującej
    walucie, choćbym za grosz nie miał do niej zaufania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 125. Data: 2008-10-28 14:23:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > No tak, a na czas spadków giełd najlepiej je zamykać, nieprawdaż :)

    Nie piszę o giełdach, tylko o walutach. Chcesz mieć doliczone do ceny ryzyko
    kursowe za taką zmienność kursu? Przez ostatni miesiąc kurs euro
    wahał się w przedziale 3.56 - 3.96, to masz ponad 10% różnicy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 126. Data: 2008-10-28 14:29:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > kursowe za taką zmienność kursu? Przez ostatni miesiąc kurs euro
    > wahał się w przedziale 3.56 - 3.96, to masz ponad 10% różnicy.

    Dziwne. Jak złotówka się umacnia, to dobrze. Jak spada - to już
    ryzyko kursowe jest be. Pytanie "czy chciałbym mieć do ceny doliczone
    ryzyko kursowe" jest tak samo zasadne jak pytanie "czy chciałbym mieć do
    ceny doliczony zysk sprzedawcy". Oczywiście, że nie. I co z tego?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 127. Data: 2008-10-28 14:30:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Nie piszę o giełdach, tylko o walutach. Chcesz mieć doliczone do ceny ryzyko
    > kursowe za taką zmienność kursu? Przez ostatni miesiąc kurs euro
    > wahał się w przedziale 3.56 - 3.96, to masz ponad 10% różnicy.

    Ano właśnie: teraz trzeba się cieszyć, że można eksportować nasze
    towary i otrzymywać wyższe ceny w złotówkach. Każdy kij ma dwa końce.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 128. Data: 2008-10-28 14:39:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Dziwne. Jak złotówka się umacnia, to dobrze.

    Podkreśl fragment mojej wypowiedzi, po którym coś takiego można
    wywnioskować. Dyskutujesz ze mną, czy sam ze sobą i stawiasz własne
    tezy?

    > Jak spada - to już ryzyko kursowe jest be. [...]

    Jeszcze raz, bo widze że mnie nie czytasz.
    Tempo. _Tempo_. ___TEMPO___.

    Pokaż gdzie pisałem, że ryzyko kursowe jest zle? Natomiast z racji że
    nasz kraik jest względnie narażony, to ja wolałbym mieć te Euro. Żeby
    zminimalizować wahania kursowe na taką skalę, w tak krótkim czasie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 129. Data: 2008-10-28 14:41:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ano właśnie: teraz trzeba się cieszyć, że można eksportować nasze
    > towary i otrzymywać wyższe ceny w złotówkach. Każdy kij ma dwa końce.

    Wzrost to nie wahania. Kurs się _waha_ w tym przedziale, a nie sobie
    wzrósł. Powiedz mi kto się z tego ma cieszyć?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 130. Data: 2008-10-28 14:43:04
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Liwiusz schrieb:

    > Nie chodzi o możliwość emisji (każdy ma możliwość emisji własnego
    > weksla), ale o to, że ja mam obowiązek przyjąć zapłatę w obowiązującej
    > walucie, choćbym za grosz nie miał do niej zaufania.

    To wroc do barteru, i wyplat pensji w zapalkach.
    W niektorych krajach praktykuja takie zwyczaje, mysle, ze w jednym z
    nich znalazlbys w koncu swoj raj.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org