  • 191. Data: 2008-10-30 08:14:52
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Animka napisał:

    > Sprawdż przelicznik euro. 1 EUR=3.9262 na chwile obecną.
    > Jak będziesz brał wyplatę w euro to powinno być tak: Twoja wypłata,
    > którą brałeś w złotowkach x 3.9262 = Twoja wypłata w euro.

    Jestem jak najbardziej za. Wtedy Ci, którzy obecnie zarabiają np. 1000
    zł, dostaną po około 4000 Euro. :-)))

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 192. Data: 2008-10-30 08:20:32
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 30 Oct 2008 09:14:52 +0100, Tapatik napisał(a):

    > Jestem jak najbardziej za. Wtedy Ci, którzy obecnie zarabiają np. 1000
    > zł, dostaną po około 4000 Euro.

    Animkowe opowieści dotarły na kolejną grupę... ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 193. Data: 2008-10-30 08:45:26
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    C...@g...com pisze:

    > Nie ma żadnych zysków z emisji przez BC gotówki - to zwyczajna
    > kradzież dokonywana na ludziach, zwie się to inaczej podatek
    > inflacyjny.

    Sugerujesz ze inflacja zalezy od ilosci pieniadza i ze to taki banal ?

  • 194. Data: 2008-10-30 08:47:50
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Chris pisze:

    > Najpierw twierdziłeś, że krajowe banki centralne nie maja prawa emisji
    > euro. Teraz kwestionujesz fakt, że emisja pieniądza jest źródłem
    > dochodu, co już jasno dowodzi, ze w dziedzinie ekonomii jesteś
    > całkowitym ignorantem.

    KBC nie emituja pieniadza euro koniec kropka.
    Emisja pieniadza nie jest zrodem dochody panstwa gdybyz byl inteligenty
    zrozumialbys ze 90% pieniadza emituje sie "cyfrowo" a nie banknotami

  • 195. Data: 2008-10-30 08:51:39
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Mateusz Papiernik pisze:

    > Z ciekawosci zapytam - jak w takiej sytuacji powinna wygladac polityka
    > cenowa dla codziennych produktow, np. zywnosciowych? Bardzo duzo
    > produktow zycia codziennego po przeliczeniu z PLN na EUR po aktualnym
    > kursie kosztuje wyraznie mniej, niz produkty tych samych marek w reszcie
    > Europy.

    Polityka cenowa to byla w PRL teraz ceny reguluje rynek.
    Nizsze ceny moga wynikac z mniejszych kosztow ponoszonych przez sieci
    sprzedazy w stosunku do sieci obcych (place, transport, powierzchnia)

    > Na chlopski rozum, jezeli ceny sie po prostu przelicza, i nie nastapi
    > wzrost do poziomu jednolitego z reszta Europy, Niemcom nagle zacznie sie
    > oplacac importowac od nas bulki i twarozek. Czego nie widze?

    O ile koszt importu nie przewyzszy zysku to proste.
    Zastanow sie czy oplaca sie przewiesc TIR mleka na odleglosc 1000km i
    ile przez to mleko podrozeje. A nasz mleczarnia robi tansze mleko bo ma
    mniejsze koszty.

    > Najglupszy mozliwy przyklad - puszka Coli w automacie u nas kosztuje
    > ~1.5PLN, w Irlandii ~1.5EUR. Po przeliczeniu wg obecnego kursu, nasza
    > Cola kosztuje zatem niecale 0.50EUR.

    WYbacz ale w Coli sama marza to 80% kosztow produkcji.
    Nasz cole robia pod Warszawa majac niskie koszty pracy skladowania itd

    Przewizienie miliona puszek coli z Polski do Irandii jest nieoplacalne

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 196. Data: 2008-10-30 08:59:55
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Olgierd schrieb:

    > Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby i u nas takie były. Będziemy
    > takie mieli, jeśli będziemy mieli eurosy; żeby mieć eurosy, musimy się
    > przystosować; ale przecież jak już się przystosujemy, to możemy sobie
    > zostawić złotówkę i korzystać z niższych stóp. Prawda?

    Nie do konca prawda, i jednak tych przeszkod po drodze troche wymieniles ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 197. Data: 2008-10-30 09:08:58
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Tapatik schrieb:

    > Mi na wykładach na Akademii Finansów w Warszawie wykładowcy tłumaczyli,
    > że waluty Euro nie muszą przyjmować Wielka Brytania i Dania, gdyż
    > zastrzegły to sobie w traktacie akcesyjnym.

    W traktacie akcesyjnym raczej tego nie zastrzegly, bo euro powstalo
    troche pozniej, niz te kraje weszly do Unii ;)

    > Cała reszta krajów
    > członkowskich Euro przyjąć musi, choć nie jest określone w jakim terminie.

    Dania i Wielka Brytania tak to sobie wynegocjowaly.
    Pewnie bylo im latwiej, bo byly juz w Unii.
    Inne kraje, wstepujace do Unii, nie zglaszaly takich potrzeb. A i pewnie
    byloby im trudniej w roli "petenta".

    > Odpowiedniego przepisu niestety nie podali.

    Traktat z Maastricht.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 198. Data: 2008-10-30 09:15:35
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 30 Oct 2008 09:59:55 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Nie do konca prawda, i jednak tych przeszkod po drodze troche wymieniles

    No zaraz zaraz, w zasadzie sprowadza się to do ERM2, czyli ogólnie ujętej
    stabilności finansów, niskiej inflacji, deficytu itd.
    Jeśli doprowadzimy się do takiej sytuacji -- czego sobie i nie tylko
    sobie życzę -- to możemy aspirować do eurolandu. Ale skoro będziemy mieli
    takie parametry, to euro nie jest nam w zasadzie do niczego potrzebne...

    ... tak, sam jestem rozdarty jeśli chodzi o euro. Z jednej strony widzę,
    że w pewnym sensie jest to wygodniejsze i chyba zapewnia nam właśnie ową
    stabilność. Z drugiej strony nie mamy gwarancji jaka będzie polityka
    eurofinansowa za czas jakiś i czy de facto eu nie będzie obierać kursu na
    padaczkę.

    Jakby mi ktoś zagwarantował, że ue+euro=100% kapitalizmu, to wchodzę. Ale
    na dziś widzę, że "niebardzo" ;-)

  • 199. Data: 2008-10-30 09:15:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Zaraz tam trudniej. Normalnie w takich przypadkach wszyscy przechodza
    > na rozliczenia w innych "jednostkach umownych".

    Problemem jest właśnie fakt, że nie można przejść na inne jednostki.
    To znaczy można, ale złotówki, tudzież euro nadal trzeba przyjmować.
    Jeśli by przyjąć, że euro, czy złotówka, nie jest walutą obowiązkową, to
    przyjęcie euro nie byłoby tak ważne, skoro zawsze możnaby z niego nie
    korzystać.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 200. Data: 2008-10-30 09:31:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Olgierd schrieb:

> [...]
    > takie parametry, to euro nie jest nam w zasadzie do niczego potrzebne...

    Ale same te "parametry" nie spowoduja, ze zagranica zacznie nas zaliczac
    do eurolandu. I nie zacznie panicznie wycofywac pieniedzy z Polski, gdy
    na Wegrzech grypa panuje. A skoro takie ryzyko wystepuje, to np. agencje
    ratingowe nizej wycenia Polske... itd.

> [...]
    > padaczkę.
    >
    > Jakby mi ktoś zagwarantował, że ue+euro=100% kapitalizmu, to wchodzę. Ale

    No, gwarancje na 100% to tylko od Skarbu Panstwa.

    Historycznie tak juz sie ulozylo, ze wiekszosc krajow Europy mysli
    bardziej socjalnie niz np. USA.

    Skutkuje to m.in. mniejsza przedsiebiorczoscia/mobilnoscia
    Europejczykow, choc takze mniejsza iloscia bezdomnych, mniejsza
    przestepczoscia (typu napady, wlamania) itd.
    Albo tym, ze jak wjedziesz do "getta" w Stanach, to mozesz z niego nie
    wyjechac, a jak wjedziesz do "getta" w Europie, to nikomu nie bedzie sie
    chcialo na ciebie napasc, bo nawet bandziory dostaja socjal, i wola pic
    piwo i ogladac telewizje zamiast sie szlajac po ulicach (oczywiscie,
    duze uproszczenie).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org