    From: "Valdi" <V...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: procedury Meritum
    Date: Sat, 6 Mar 2010 12:41:44 +0100

    "MK" news:hmtc49$9vq$1@inews.gazeta.pl

    > To straszne, prawa? A mogli zabic normalnego przechodnia i nie byloby tyle
    > krzyku. No, ale teraz wiadomo, ze zycie funkcjonariusza warte tyle co
    kilku
    > normalnych ludzi. Bedzie zmiana kodeksu karnego i czrno na bialym bedziemy
    > wiedziec, ze podniesienie reki na aparat przymusu nie poplaca. Babcia mi
    > opowiadala, ze podczas okupacji zycie jednego okupanta bylo warte tyle co
    > zycie 10 miejscowych... teraz to bedzie tylko 1:3, bo za zabicie zwyklego
    > ludna 8 lat, a funkcjonariusza 25...

    pogrzebałem po necie aby zgłębić wątek, który nie był mi znany i... i co,
    dochodzi do tego, że policjant był po cywilnemu więc o co ta afera z
    niebieskimi kurtkami?
    Co do zmian w przepisach - NIE. Czym różni się policjant od pracownika MPO,
    który opróżnia kubły - niczym. Zawód nie powinien być wykładnikiem
    dodatkowych praw i przywilejów. Weźmy również poprawkę na to, że do policji
    nikt nie idzie na siłę, nikomu nie przystawiają lufy do skroni i nie
    zmuszają do założenia niebieskiego munduru - ryzyko zawodowe. Policjant
    wychodzi do roboty i nie wie czy wróci, podobnie jak pilot samolotu,
    kierowca TIRa itp.

    Może się niektórym narażę ale jestem gorącym orędownikiem ograniczenia praw
    i przywilejów dla polskiej policji. Dlaczego? Bo polskiej policji w
    większości przypadków władza uderza do głowy, idą tam ludzie bez żadnego
    przygotowania, dla których podstawy psychologii, kontaktów z drugim
    człowiekiem to swoistego rodzaju abstrakcja itp - absolwent psychologii to
    pisze :)

    Zabili człowieka (policjanta) - jest to chore, potępiam to, bo napewno jest
    to rzecz nienormalna, że za zwrócenie uwagi ktoś zostaje zadźgany nożem
    przez grupkę gówniarzy. Nie zmienia to jednak faktu, że na kanwie takich a
    nie innych wydarzeń nie należy zmieniać prawa pod funkcjonariuszy, którzy to
    prawo bardzo często naginają pod siebie. Przykładów takich przypadków jest
    wiele - zainteresowani na pewno znajdą w gąszczu internetu.

    Pozdrawiam.