  • Data: 2010-03-07 10:21:41
    Temat: Re: procedury Meritum
    Od: "Valdi" <V...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kamil Jońca" news:873a0ceawb.fsf@alfa.kjonca

    > Tym, że policjant reprezentuje państwo. Więc zabicie go to nie tylko
    > zabicie człowieka, ale też "zamach" na struktury państwa.

    Ty masz swoje zapatrywanie na tą kwestię, ja swoje. Jak już zapewne
    dostrzegłeś, nie patrzę na policjanta przez pryzmat państwa itp. Jest to
    człowiek - taki jak każdy inny. Dlatego też ewentualne zabicie policjanta
    powinno być tak samo traktowane jak zabicie z premedytacją zwykłego
    Kowalskiego - 25 lat bądź czapa.

    Chyba każda normalna osoba domaga się równości wobec prawa. Dla mnie
    ustalanie wymiaru/rodzaju kary dla sprawcy, przez pryzmat statusu/roli jaką
    pełniła bądź pełni w społeczeństwie ofiara, jest niczym innym jak
    stwarzaniem nierówności na linii jednostki - prawo, bądź ich pogłębianiem.