  • Data: 2010-03-07 10:56:16
    Temat: Re: Prawo. Re: procedury Meritum
    Od: "Valdi" <V...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "pyrtek" news:hn005e$lj3$1@news.onet.pl

    > Skróćmy.
    > Czapa.
    > Taniej wychodzi.

    dożywocie taniej wychodzi? chyba, że w regionach Polski, z których się
    wywodzimy czapa w przypadku wyroków skazujących oznacza co innego - dla mnie
    od małego czapa była dożywociem :)

    > (Ja pisałem o ataku, "postawieniu się".)

    to zmienia postać rzeczy, jednak znowu otwiera się nam furtka do tego jak
    karać wyrostka który po pijaku atakuje funkcjonariusza bądź niewinnego
    przechodnia, który znalazł się niedopowiednim miejscu i czasie... napad jest
    napad i powinien być karany tak samo w każdym przypadku.
    Osobiście uważam, że najlepsze rozwiązanie w przypadku każdego wykroczenie
    zagrażającego zdrowu bądź życiu powinno być przeświadczenie o nieuchronności
    kary. Świadomość, że sprawa "nie rozejdzie się po kościach" IMHO będzie
    stanowiło wystarczający powód do zaniechania ataku na drugiego człowieka -
    nieważne czy będzie ubrany w mundur, futro z norek czy jeansową kurtkę.

    > Ew. byłbym skłonny zastąpić czapę dożywotnim obozem pracy. (Wyjdzie
    > jeszcze taniej, o ile ten obóz pracy będzie prywatny, a właściciel
    > będzie płacił państwu za dostarczanie siły roboczej.)
    > Odwracalne jedynie w wyniku ponownego procesu.

    Mamy kopalnie deficytowe w Polsce - tam bym zsyłał :)