  • 1. Data: 2004-10-08 20:13:25
    Temat: problemy z eKarta
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    nie znam sie na tym, wiec pomyslalem, ze spytam w
    imieniu mojej znajmoej fachowcow.

    co moze byc przyczyna problemow z eKarta?

    scenariusz jest zawsze ten sam:

    1. zlozenie zamowienia w Amazon.com (platnosc eKarta Visa)
    2. na koncie w mBank pojawia sie blokada z terminem 1 miesiac
    3. Amazon zawiadamia o problemach z autoryzacja karty
    4. po paru dniach Amazon.com kasuje zamowienie
    5. mBank trzyma blokade przez miesiac uniemozliwiajac
    korzystanie z pieniedzy

    problem powtarza sie bardzo czesto i zaczyna juz
    wkurzac moja znajoma.

    co mozna zrobic?

    jacek

  • 2. Data: 2004-10-08 20:21:23
    Temat: Re: problemy z eKarta
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Jacek <j...@-...devguide.net> wrote:
    > co mozna zrobic?

    Najlatwiej? Korzystac z innej karty.
    Ja np place kredytowka rozliczana w euro w amazon.de

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-10-08 23:01:55
    Od: Jacek Sitowski <t...@p...onet.pl>

    W dniu Fri, 08 Oct 2004 22:13:25 +0200, Jacek
    <j...@-...devguide.net> napisał(a):

    >1. zlozenie zamowienia w Amazon.com (platnosc eKarta Visa)
    >2. na koncie w mBank pojawia sie blokada z terminem 1 miesiac
    >3. Amazon zawiadamia o problemach z autoryzacja karty

    Czy na koncie, do którego podłączona jest eKarta, znajduje się po
    opisanym punkcie drugim kwota wystarczająca na dokonanie zakupu?
    Zauważam, że w praktyce przez pewien okres czasu mam dwie blokady w
    ramach jednego zakupu. Być może to jest przyczyną problemów.

    Jacek Sitowski

  • 4. Data: 2004-10-09 09:06:03
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Jacek Sitowski wrote:

> [...]
    > Zauważam, że w praktyce przez pewien okres czasu mam dwie blokady w
    > ramach jednego zakupu. Być może to jest przyczyną problemów.

    tak. pieniadze sa na koncie.

    znajoma potwierdza dwie blokady za jeden zakup, ale tez zakup
    zostal przez Amazon.com rozbity na dwie grupy (w pierwszej 3
    ksiazki, w drugiej 1), chociaz skladala jedno zamowienie na
    4 ksiazki.

    jacek

  • 5. Data: 2004-10-09 09:07:09
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > Najlatwiej? Korzystac z innej karty.
    > Ja np place kredytowka rozliczana w euro w amazon.de

    na tym sie chyba skonczy, bo to juz kolejny raz.

    jacek

  • 6. Data: 2004-10-09 11:27:49
    Od: Jacek Sitowski <t...@p...onet.pl>

    W dniu Sat, 09 Oct 2004 11:06:03 +0200, Jacek
    <j...@-...devguide.net> napisał(a):

> [...]
    >zostal przez Amazon.com rozbity na dwie grupy (w pierwszej 3
    >ksiazki, w drugiej 1), chociaz skladala jedno zamowienie na

    Od jakiegoś czasu wysyłają książki bezpośrednio z magazynu, w którym się
    znajdują, więc dochodzi do opisanego rozbicia zamówienia, ale nie w tym
    rzecz. U mnie blokada jest nakładana zwykle dwukrotnie na prawie tę samą
    płatność. Związane jest to zapewne z różnicą kursu walut przy
    ostatecznym, drugim, potrąceniu przez Amazon należności. Ja nie mam z
    zakupami przy pomocy eKarty żadnego problemu od lat, o ile nawet po
    nałożeniu wstępnej blokady na eKoncie pozostają wolne środki w wysokości
    pozwalającej Amazonowi nałożenie drugiej blokady.

    Jacek Sitowski

  • 7. Data: 2004-10-09 12:46:04
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Jacek Sitowski wrote:

> [...]
    > nałożeniu wstępnej blokady na eKoncie pozostają wolne środki w wysokości
    > pozwalającej Amazonowi nałożenie drugiej blokady.

    blokada nakladana dwukrotnie na 'prawie' te sama platnosc?
    interestujace... panienki na mLinii radza po prostu czekac.

    jacek