  • 41. Data: 2005-05-20 07:03:36
    Temat: Re: [press] "Rzeczpospolita" - ranking kart kredytowych
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:
    > Nie ma znaczenia.
    > Chyba, że zaczniemy wymyślać do czego można by zastosować grace
    > period.

    No dobra - wez juz skoncz dyskusje. Nie zaciagasz kredytow - ok. Ale
    uswiadom sobie, ze ludzie je zaciagaja. I zyja. I sie nie podniecaja tak -
    skoro kredyt na karcie jest tanszy niz na RORze...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 42. Data: 2005-05-20 07:36:39
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-05-20 08:44- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    witek, gdy pisał(a):

    > bo nie rozumiem jak można używać karty do czegoś do czego ona nie służy.

    Dokładnie tak. Nie rozumiesz. Pogódź się z tym.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 43. Data: 2005-05-20 08:21:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > No wiec wlasnie - dla osoby, ktora uzywa karty do zaciagania kredytu
    > "na dluzej", kwestia GP jest pomijalna...

    Niekoniecznie. Przy większym zakupie można sobie wycelować na początek
    okresu rozliczeniowego i dzięki temu zapłacić mniej odsetek. Zawsze lepiej
    rozpocząć spłatę kredytu te kilkadziesiąt dni później niż wcześniej.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 44. Data: 2005-05-20 08:23:20
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    witek wrote:

    > do wydawania pieniędzy

    Panu już dziękujemy :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 45. Data: 2005-05-20 09:08:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Niekoniecznie. Przy większym zakupie można sobie wycelować na początek
    > okresu rozliczeniowego i dzięki temu zapłacić mniej odsetek. Zawsze lepiej
    > rozpocząć spłatę kredytu te kilkadziesiąt dni później niż wcześniej.

    Nie rozumiem. Jakie "mniej odsetek"? Przeciez odsetki leca od dnia
    zakupu, a nie dopiero po odczekaniu GP. A ze pierwsza rate splaty
    zaplace dopiero po pewnym czasie od zakupu - czy przy innych kredytach
    jest inaczej? Jak wezme kredyt konsumpcyjny 1 stycznia to kiedy place
    pierwsza rate splaty (nie wiem, nigdy nie bralem)?

    MJ

  • 46. Data: 2005-05-20 09:16:12
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie rozumiem. Jakie "mniej odsetek"?

    Ok.Ok. Zwracam honor. Najwyraźniej czas na kawę :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 47. Data: 2005-05-20 14:43:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > No dobra - wez juz skoncz dyskusje. Nie zaciagasz kredytow - ok. Ale
    > uswiadom sobie, ze ludzie je zaciagaja. I zyja. I sie nie podniecaja tak
    > - skoro kredyt na karcie jest tanszy niz na RORze...

    Ależ, to nie ja się podnieceam, że dali mi kawałek plastiku, którym
    dopiero trzeba się nauczyć posługiwać.

  • 48. Data: 2005-05-20 14:44:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:

    > Panu już dziękujemy :-)

    Masz jeszcze jakieś inne równie trafne argumenty.
    Bo wg ciebie to karta kredytowa do czego służy?

  • 49. Data: 2005-05-20 15:15:29
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:
    > Masz jeszcze jakieś inne równie trafne argumenty.
    > Bo wg ciebie to karta kredytowa do czego służy?

    Do zaciagania kredytu.
    Wyboraz sobie ze na Zachodzie kredytu w koncie raczej nie uswiadczysz -
    najwyzej debet (splacasz po miesiacu). Natomiast kredyt zaciaga sie na KK. W
    teoim rozumieniu ludzie nie powinni na przyklad brac w ogole pozyczek
    konsumpcyjnych. A tak - majac KK - idziesz do sklepu i juz - zadnych
    papierow ani nic - i jeszcze taniej.
    Dlatego wez juz przestan swoje teorie przedstawiac, bo nie masz racji.
    Pamietaj, ze KK nie dostaje kazdy z ulicy, a jesli juz to z niskim limitem.
    Banki tez dbaja o swoj porfel kredytowy..

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 50. Data: 2005-05-20 15:15:48
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:
    > Ależ, to nie ja się podnieceam, że dali mi kawałek plastiku, którym
    > dopiero trzeba się nauczyć posługiwać.

    No my tez nie.

    Zadbaj o swoje pieniądze!