  • 1. Data: 2005-05-19 13:40:06
    Temat: [press] "Rzeczpospolita" - ranking kart kredytowych
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Informacyjna Agencja Radiowa Polskiego Radia (IAR) za "Rzeczpospolitą" -
    http://www.radio.com.pl/news/iar/default.asp?newsID=
    1760224

    "Rzeczpospolita" radzi jakie karty kredytowe będą dla nas najlepsze.
    Dziennik przygotował ich ranking w zależności od tego czego od nich
    oczekujemy.

    Pod uwagę wzięto przede wszystkim koszt wydania karty, okres czasu na
    jaki można zaciągnąć kredyt bez odsetek oraz ile ewentualnie będzie
    kosztować skorzystanie z pożyczki przez dłuższy okres.

    Z badania "Rzeczpospolitej" wynika, że najlepsze propozycje dla osoby,
    która chce wygodnie płacić za zakupy ma Bank Zachodni WBK oraz
    internetowy mBank. Płacąc kartami kredytowymi tych instytucji można
    korzystać z kredytu bez odsetek prawie przez dwa miesiące. Jedyny koszt
    to 58 złotych - tyle w co roku trzeba zapłacić za korzystanie z karty.

    Dziennik zwraca uwagę, że jeśli potrzebujemy kredytu na dłużej niż dwa
    miesiące powinniśmy się ubiegać o kartę Banku Millennium. Podstawowe jej
    zalety to bardzo atrakcyjne oprocentowanie i korzystne zasady naliczania
    odsetek. Niska jest taże opłata za wydanie karty - 35 złotych rocznie.

    Więcej o kartach kredytowych - w "Rzeczpospolitej".
    iar/rzeczpospolita/kry/chod.

    A na stronach RP cały artykuł -
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_05051
    9/pieniadze_a_1.html

    KARTY KREDYTOWE Które są tanie, bezpieczne, z długim okresem spłaty
    zadłużenia - "Kupujesz na rachunek banku": Paweł Blajer

    Najlepsze karty kredytowe oferują: Bank Zachodni WBK, mBank, Bank
    Millennium i Bank BPH - wynika z badania przeprowadzonego przez
    "Rzeczpospolitą".

    Dobra karta kredytowa to taka, za której wydanie nie zapłacimy drogo, a
    czas na spłatę zaciągniętego nią kredytu - bez odsetek - jest jak
    najdłuższy. Oczywiście, karta musi być bezpieczna.

    Z przeprowadzonego przez "Rz" badania wynika, że najlepiej oczekiwania
    te spełnia Visa lub MasterCard Silver, wydawane przez Bank Zachodni WBK,
    i Visa Classic oferowana przez internetowy mBank. Za każdą z tych kart
    płaci się 58 zł rocznie, a na spłatę zadłużenia mamy ponad trzy tygodnie
    od wystawienia wyciągu (24 dni). Do kart dołączone są korzystne dla
    klienta pakiety bezpieczeństwa - banki biorą odpowiedzialność za
    wszystkie transakcje przeprowadzone przed zastrzeżeniem karty i nie każą
    sobie dodatkowo płacić.

    Osobie, która będzie chciała skorzystać z kredytu na karcie przynajmniej
    kilka razy w ciąguroku (nie będzie wtedy spłacać całego zadłużenia w
    wyznaczonym przez bank terminie), polecamy przede wszystkim Visę
    Economic Banku Millennium. Wydanie jej kosztuje 35 zł rocznie (teraz w
    czasie promocji nic się nie płaci). Oprocentowanie kredytu zaciągniętego
    kartą wynosi przez pierwsze 6 miesięcy 9,9 proc. w skali roku, a później
    19,9 proc. Nie jest to dużo, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że na
    przykład Citibank Handlowy pobiera odsetki w wysokości około 40 proc. w
    skali roku.

    Aby dostać kartę mBanku, BZ WBK lub Banku Millennium trzeba zarabiać
    przynajmniej 1,5tys. zł (netto) miesięcznie. Osoby, które mają niższe
    dochody, mogą ubiegać się o kredytową kartę elektroniczną. Z naszego
    badania wynika, że najlepsza jest Bursztynowa MasterCard Electronic
    wydawana przez Bank BPH. Dobrze spełni oczekiwania zarówno tego klienta,
    który chce korzystać z kredytu przez kilka miesięcy, jak i tego, który
    zamierza zawsze w terminie spłacać całe zadłużenie. Za wydanie karty
    płaci się 25 zł rocznie. Bankowi wystarczają miesięczne dochody klienta
    w wysokości 500 zł. Oprocentowanie kredytu na karcie wynosi 22,9 proc. w
    skali roku (jeśli pobiera się kartą gotówkę z bankomatu, odsetki są
    wyższe). Bank bierze odpowiedzialność za wszystkie operacje
    przeprowadzone przez złodzieja przed zastrzeżeniem karty.

    Kartami elektronicznymi można płacić tylko tam, gdzie jest zainstalowany
    terminal elektroniczny. Wymagania banków dotyczące dochodów klienta są
    stosunkowo niewielkie - kartę może dostać nawet student czy osoba bez
    stałej pracy, ponieważ jest ona podłączona do konta osobistego, na które
    regularnie powinny wpływać pieniądze (choćby owe 500 zł miesięcznie).

    PAWEŁ BLAJER

  • 2. Data: 2005-05-19 13:59:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krystek wrote:

> [...]
    > jaki można zaciągnąć kredyt bez odsetek oraz ile ewentualnie będzie
    > kosztować skorzystanie z pożyczki przez dłuższy okres.

    do bani taki ranking.
    Po pierwsze karta kredytowa nie służy do zaciągania kredytu, bo jak ktoś
    nie ma kasy, żeby spłacić kartę kredytową, to niech od razu zacznie od
    pocięcia jej na drobne paski.
    Kredyt bierze się w banku, a nie na karcie kredytowej.
    Po za tym czy 14 dni, czy 24 dni, to żaden kredyt.
    Cena karty jest istotna,ale z porównaniem usług jakie daje je posiadanie.
    Strasznie prymitywny ten artykuł.
    Dobra karta kredytowa przede wszystkim jest związana z instytucją która
    ją wydaje, a nie z samą kartą.
    Ciekawe, kiedy pojawi się ranking oceniający np.
    - wysokość kwoty do jakiej klient jest odpowiedzialny w przypadku
    nieautoryzowanych transakcji
    - jakosc obslugi w Centrum Kart
    - termin zastrzeżenia karty
    - szybkosc wydania karty dodatkowej, w przypadku zniszczenia starej
    - możliwośc wysłania karty za granicę
    - awaryjną wypłatę gotówki w dowolnym oddziale na świecie eksponującym
    symbol VISA w przypadku zgubienia karty
    - awaryjne dostarczenie dodatkowej karty
    - wydanie drugiej karty dla innej osoby
    - dodatkowe ubezpieczenie w przypadku zakupów kartą, np. ubezpieczenie
    przy wynajmie samochodu, zakupu biletu lotniczego, czy kolejowego
    - możliwość korzystania z dodatkowych usług dla posiadaczy karty
    - zniżki przy płatnościach kartą

    Robienie rankingu elementów, które w ogóle są nieistotne przy karcie
    kredytowej świadczy o poziomie autora.

  • 3. Data: 2005-05-19 14:04:13
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    witek wrote:

    > Kredyt bierze się w banku, a nie na karcie kredytowej.
    /ciach/

    > Dobra karta kredytowa przede wszystkim jest związana z instytucją która
    >ją wydaje, a nie z samą kartą.
    /ciach/

    Złote myśli witka :-))) Nadają się na sygnaturkę, jak nic :-)))

    BP NNMSP ;-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 4. Data: 2005-05-19 14:04:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:
    > Robienie rankingu elementów, które w ogóle są nieistotne przy karcie
    > kredytowej świadczy o poziomie autora.

    Mysle, ze jak sie do nich zglosisz z wlasnym rankingiem - chetnie go
    przyjma. Czekamy zatem.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-05-19 14:13:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Mysle, ze jak sie do nich zglosisz z wlasnym rankingiem - chetnie go
    > przyjma. Czekamy zatem.

    Nie denerwuj się, ale sam przyznasz, że poziom artykułu trochę odstaje.
    Właśnie podałem przepis na zrobienie rankingu, jak ktoś ma ochotę to
    niech go zrobi jak ma ochotę.

  • 6. Data: 2005-05-19 15:52:22
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    >Właśnie podałem przepis na zrobienie rankingu, jak ktoś ma
    > ochotę to niech go zrobi jak ma ochotę.

    Właśnie podałeś :-))) "Po pierwsze karta kredytowa nie służy do zaciągania
    kredytu, bo jak ktoś
    nie ma kasy, żeby spłacić kartę kredytową, to niech od razu zacznie od
    pocięcia jej na drobne paski."

    A co powiesz na sytuację, gdy odsetki na KK są mniejsze niż te od kredytu
    odnawialnego, że o kredycie gotówkowym nie wspomnieć? Tak chcesz układać
    swój "ranking" ;-) ?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 7. Data: 2005-05-19 18:06:15
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > do bani taki ranking.
    > Po pierwsze karta kredytowa nie służy do zaciągania kredytu, bo jak ktoś
    > nie ma kasy, żeby spłacić kartę kredytową, to niech od razu zacznie od
    > pocięcia jej na drobne paski.

    Co z tego, że nie służy skoro kilkadziesią procent posiadaczy z tego
    korzysta częściej lub rzadziej. Z praktycznego punktu widzenia zatem jest to
    istotny parametr.

  • 8. Data: 2005-05-19 20:31:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:

> [...]
    > odnawialnego, że o kredycie gotówkowym nie wspomnieć? Tak chcesz układać

    to oznacza, że marny bank wybrałaś do zaciągania kredytu.
    Znajdź taki, co ci da kredyt na dłużej niż 24 dni i na zdecydowanie
    niższy procent.
    Karta kredytowa nie służy do zaciągania kredytów.
    Karta jest instrumentem do wydawania pieniędzy, które się ma, a nie
    których się nie ma.
    Jak ktoś nie ma kasy, to karty kredytowe lepiej nich odstawi na bok,
    albo oprawi sobie w ramkę i powiesi na ścianie, bo go po prostu nie stać
    na to, żeby z nich korzystać.

  • 9. Data: 2005-05-19 20:32:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    rsa127 wrote:

    > Co z tego, że nie służy skoro kilkadziesią procent posiadaczy z tego
    > korzysta częściej lub rzadziej. Z praktycznego punktu widzenia zatem jest to
    > istotny parametr.

    ok, niech będzie.
    a gdzie reszta elementów, które powinny być porównane jak już
    porównujemy karty?

  • 10. Data: 2005-05-19 20:42:25
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > to oznacza, że marny bank wybrałaś do zaciągania kredytu.
    > Znajdź taki, co ci da kredyt na dłużej niż 24 dni i na zdecydowanie
    > niższy procent.
    > Karta kredytowa nie służy do zaciągania kredytów.

    Wyobraź sobie, że są karty, na których % są NIŻSZE niż przy niektórych
    kredytach gotówkowych albo odnawialnych i do tego dochodzi jeszcze GP. I co?
    Nadal twierdzisz, że "karta kredytowa nie służy do zaciągania kredytów" ? A
    niby dlaczego ktoś, kto potrzebuje kredytu ma nie wybrać korzystniejszego
    wariantu? Wszystko zależy od potrzeb danej osoby więc Twoje ultymatywne i do
    tego mocno uogólnione opinie są funta kłaków nie warte.

    przyszłość/ Woody Allen