  • 11. Data: 2003-12-19 10:15:07
    Temat: Re: [prasa] On placil moja karta!
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:brufv1$h01$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > oki tylko dlaczego wielkie instytucje finansowe - obracające setkami
    > milionów - jak przyjdzie do reklamacji zrzucają całą odpowiedzialność za
    > transakcje na mały sklep (który nie jest w stanie zatrudniac grafologów do
    > wykonywania ekspertyz przy każdej transakcji)

    Sklep nie musi zatrudniać grafologów. Może w przypadku wątpliwości zażądać
    okazania dokumentu tożsamości. A prawda jest taka, że sklepy akceptują
    transakcje, gdzie podpisy są zupełnie inne niż na karcie.
    Pozdrawiam
    Janusz

  • 12. Data: 2003-12-19 12:00:13
    Od: "ATZ_Rzeszow" <a...@w...pl>

    > Podczas tych szkoleń zwracamy szczególnie
    > uwagę na to, żeby:
    > 1. karty w ogóle nie oglądać, i nie sprawdzać czy jest podpisana
    > 2. natychmiast po przeciągnięciu przez terminal oddać kartę klientowi
    > 3. natychmiast po autoryzacji potwierdzić
    > transakcję (Broń Boże nie sprawdzać podpisu, bo
    > jeszcze się skomplikuje transakcja)
    > 4. uśmiechać się cały czas

    Nie ma sie co dziwic sprzedawcom, przeciez statystycznie oburzony klient
    zrobi awanture gdy zostanie poproszony o dokument tozsamosci, zrobi sie
    zamieszanie, kolejka, a biedny sprzedawca straci prace.
    IMHO to do bankow nalezy ruch w strone poprawy bezpieczenstwa transakcji.

    GP

  • 13. Data: 2003-12-19 12:15:05
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    > Nie ma sie co dziwic sprzedawcom, przeciez statystycznie oburzony klient
    > zrobi awanture gdy zostanie poproszony o dokument tozsamosci, zrobi sie
    > zamieszanie, kolejka, a biedny sprzedawca straci prace.

    tru

    > IMHO to do bankow nalezy ruch w strone poprawy bezpieczenstwa transakcji.

    a ja sadze ze nie tylko do bankow, bo zauwaz ze sam napisales iz :
    oburzony klient zrobi awanture, nie myslac o tym, iz sprzedawca dziala w
    jego interesie. Taki klient powinien sie cieszyc iz czujny
    sprzedawca/kasier dba o jego interesy. Ale niestety wiekszosc polakow
    lubi sie powyzywac na kasierach/sprzedawcach, przelewajac na nich swoje
    frustracje. Wiec mysle ze dopuki nie zmieni sie troszke podejscie ludzi
    do spraw zwiazanych z bezpieczenstwem, doputy wszystkie szkolenia beda
    tylko napedzaly fikcyjne przeswiadczenie bankow, iz ktokolwiek jest
    szkolony do wlasciwej obslugi kart.

    --
    GideoN

    Usun [NOSPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 14. Data: 2003-12-19 12:17:06
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    a teraz wale skruche z powodu bledow ort w powyzszym tekscie !! Wyslalem
    zanim przeczytalem 2 raz.

  • 15. Data: 2003-12-19 18:01:48
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Robert" <u...@o...pl> wrote in message
    > Z tego co zauwazylem, to w Polsce jeszcze i tak najbardziej sprawdzaja
    > podpisy.

    Wiele razy sie podpisywalem jako Mis Uszatek i jakos nikt nie zauwazyl.
    Raz zwrocilem uwage ekspedientce, ze jednak powinna sprawdzic zgodnosc
    podpisow. I... sprawdzila. Pewnie sprawdza podpis tylko jak sie klient
    upomni ;))))

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 16. Data: 2003-12-20 00:09:07
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2003-12-19 09:09, Użytkownik Piotr Grzegorz Skowroński napisał:

    > BTW: Czy to karta Citi?
    > http://www.gcnowiny.pl/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=NW&
    Date=20031219&Category=WEEKEND&ArtNo=31218010&Ref=V2
    &MaxW=580&title=0

    Nie, Citi nie ma srebrnego paska magnetycznego, takowy posiadaja karty
    BPH-PBK (kredytowki Silver + debetowka VC Silver)

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 17. Data: 2003-12-20 09:42:00
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Marcin Nowakowski dnia 2003-12-20 01:09 napisał(a) co następuje:

    > Nie, Citi nie ma srebrnego paska magnetycznego, takowy posiadaja karty
    > BPH-PBK (kredytowki Silver + debetowka VC Silver)

    Srebrny pasek ma też MC Lukas-Onet. Ale cała reszta jest granatowa, więc
    na zdjęciu to na pewno nie ona. Ale może inne Lukasy są srebrne?

    Marek

  • 18. Data: 2003-12-20 10:43:49
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2003-12-20 10:42, Użytkownik Marek Madej napisał:

    > Srebrny pasek ma też MC Lukas-Onet. Ale cała reszta jest granatowa, więc
    > na zdjęciu to na pewno nie ona. Ale może inne Lukasy są srebrne?

    Na zdjeciu jest BPH-PBK Visa Classic Silver, jestem tego pewien w 99%
    (porownywalem ze swoja - kredytowki silver BPH'u maja na pasku napis
    "Credit Silver")

  • 19. Data: 2003-12-21 10:55:34
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sat, 20 Dec 2003 10:42:00 +0100, Marek Madej
    <m...@w...INTERIA.i-to.PL> wrote:

    >Srebrny pasek ma też MC Lukas-Onet. Ale cała reszta jest granatowa, więc
    >na zdjęciu to na pewno nie ona. Ale może inne Lukasy są srebrne?
    >
    >Marek

    Tak samo z tyłu wygląda też Siver Visa PKO BP. Ale brakuje jednego
    szczegółu ... także to pewnie nie taka karta ;).

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 20. Data: 2003-12-22 09:43:59
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ta....jak wlaczyc terminal.

    Nie do konca. Ostatnio placilem na BP (dawny Aral) podpis mi troche nie
    wyszedl - pani zwrocila mi slip z prosba o ponowne podpisanie. Pokazalem
    dowod bo nie chcialo mi sie bawic w kilkukrotne podpisywanie :) (aquaierem
    PolCard) :)

    --
    JaKi