  • Data: 2015-05-23 01:23:54
    Temat: Re: potwierdzenie zamkniecia rachunku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Jarek Andrzejewski" 3...@g...co

    > konta nie zamkną, będę naliczać opłaty za prowadzenie i jak pewnego dnia
    > będziesz chciał uzyskać kredyt to się okaże, że jesteś w bazie BR i że
    > tak powiem d..a zimna

    : Moim zdaniem to się kwalifikuje do sądu.

    Niby tak, ale sąd więcej weźmie od banku niż od klienta. :)

    : Regulamin ani prawo bankowe nie uzależnia skuteczności
    : wypowiedzenia umowy od wyzerowania salda.

    Skąd wiesz? Prawo bankowe -- OK, ale skąd wiesz, co mówi
    Regulamin, skoro każdy bank może mieć swój Regulamin?
    (a nawet wiele Regulaminów)

    : Ba, wiele regulaminów wręcz przewiduje sytuację, że saldo nie
    : będzie zerowe po zakończeniu umowy (przykład z regulaminu Aliora):

    : Przed upływem okresu wypowiedzenia Posiadacz Rachunku jest zobowiązany
    : przekazać Bankowi w formie pisemnej instrukcje dotyczące sposobu zwrotu
    : środków zgromadzonych /.../. W razie braku lub niewystarczającej instrukcji
    : Bank, po upływie okresu wypowiedzenia, zamknie Rachunek lub Lokatę,
    : a znajdujące się na niej środki przeksięguje na wewnętrzne,
    : nieoprocentowane konta rozrachunkowe.

    : Zwróć uwagę na "Bank, po upływie okresu wypowiedzenia, zamknie Rachunek lub
    Lokatę".

    A 'znajdujące się na niej środki przeksięguje na wewnętrzne, nieoprocentowane
    konta rozrachunkowe' -- nie ma mowy o tym, czy te środki mają znak '+' czy
    znak '-' przed cyframi, zatem wg tego zapisu bank nie może od tego zadłużenia
    naliczać odsetek.

    Ale żyjemy w ,,państwie prawa''. :)

    Wg białostockiego sądu rejonowego 'wypuklina dysku' to inaczej 'skolioza kręgosłupa'
    a dokumentacja dotycząca budowy dysku kręgosłupa może zdezaktualizować się. :)
    (wg sądu okręgowego tylko 'wypuklina dysku' == 'skolioza kręgosłupa'; co do
    dezaktualizacji dokumentacji -- sąd rejonowy wypowiadał swe słowa już po rozprawie,
    czyli sąd okręgowy nie musiał do tego ustosunkowywać się w rozpatrywaniu mojej
    apelacji)

    Prawnik (jeśli nie dostanie od Ciebie zapłaty) zauważy, że 'niej' wyklucza
    'rachunek' -- musi dotyczyć tylko 'lokaty'? :) (a lokaty zazwyczaj nie
    pozwalają na debet) Nie... To byłoby zbyt proste. :)

    On zauważy ,,mądrze i naukowo'', że... nie masz racji. ;)
    A sędzia swój wyrok ,,uzasadni'' pisemnie jakoś tak:

    Bank, związany prawem bankowym i swoim regulaminem, pozostający
    i świadczący, a nawet prowadzący, nie może, a nawet musi, co
    skutkuje w związku z powyższym zwróceniem się i zażądaniem zapłaty...

    Biorąc pod uwagę powyższe, wyrok brzmi jak w sentencji. ;)

    Znajdziesz w uzasadnieniu masę błędów stylistycznych, gramatycznych,
    ortograficznych, a nawet logicznych -- ale wyrok pozostanie w mocy. :)

    I święty Boże w Polsce nie pomoże, bo człek wierzący
    podeprze się biblijną Mądrością Syracha:

    Nie prawuj się ze sędzią, ponieważ według jego uznania wydadzą mu wyrok

    http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=598

    -=-

    Ale nie lękaj się!!! (otwierania kont bankowych i współpracy z bankami)
    Możesz nawet nie mieć pojęcia o istnieniu jakiegoś banku -- a mimo tej
    nieświadomości możesz stać się dłużnikiem tego banku, i sąd uzna Cię
    winnym... :)

    -=-

    Idąc śladami tej mądrości?...

    Nie wyruszaj w drogę z człowiekiem nieroztropnie odważnym,
    aby ci nie był ciężarem:
    on bowiem według swej woli będzie postępować
    i mógłbyś zginąć przez jego szaleństwo.

    Moje szaleństwo podparte jest dziesiątkami lat wojen prowadzonych
    przeciwko przeróżnym przygłupom, którzy wcześniej czy później
    odkrywają, że jednak Bóg istnieje i choć nie jest rychliwy, to
    jednak gdy się znudzi i gdy przypiermnoży... To wióry fruwają
    z moich przeciwników... :)

    -=-

    Ogólnie -- uważam, że komuna zbudowała w tym kraju (zwanym obecnie RP)
    makabryczne bezprawie. Być może za jakiś czas Rosjanie uporają się
    z bezprawiem na swoich ziemiach a Niemcy uporają się z narodowym
    socjalizmem (faszyzmem czy anarchizmem w ogóle) u siebie, podczas
    gdy Polacy będą uprawiali i neonazizm i komuchowate bezprawie... :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'