  • 21. Data: 2007-08-31 22:06:33
    Temat: Re: pomocy !!! spadek z długiem :(
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > IMHO tytuł powołania to dzień, w którym się dowiadujesz, że jest
    > spadek.

    Art. 924. Spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.

    Art. 925. Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

  • 22. Data: 2007-09-01 06:31:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Art. 924. Spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.
    >
    > Art. 925. Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

    Te artykuly nie maja znaczenia dla terminu na odrzucenie, ktory nie
    liczy sie od otwarcia spadku ani od nabycia spadku, tylko od
    "dowiedzenia sie o tytule powolania".

    MJ

  • 23. Data: 2007-09-01 08:17:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 01 Sep 2007 08:31:13 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Te artykuly nie maja znaczenia dla terminu na odrzucenie, ktory nie
    >liczy sie od otwarcia spadku ani od nabycia spadku, tylko od
    >"dowiedzenia sie o tytule powolania".

    No własnie. Przydałby się głos jakiegos prawnika.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 24. Data: 2007-09-01 10:30:10
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Sep 2007 08:31:13 +0200,
    osoba podpisana: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    napisała:
    [...]
    > Te artykuly nie maja znaczenia dla terminu na odrzucenie, ktory nie
    > liczy sie od otwarcia spadku ani od nabycia spadku, tylko od
    > "dowiedzenia sie o tytule powolania".

    Ja rozumiem to w ten sposób, że jeśli dziedziczysz po kimś "ustawowo"
    to wtedy dowiezenie się o jego śmierci jest równoznaczcn z dowiedzeniem
    się że możey być ustawowy spadek.

    Natomiast sam jestem ciekawy co będzie gdy umrze "ustawowy" spadkodawca,
    ale zostawi testament.

    KJ

    A lady is one who never shows her underwear unintentionally.
    -- Lillian Day

  • 25. Data: 2007-09-01 10:55:25
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Ja rozumiem to w ten sposób, że jeśli dziedziczysz po kimś "ustawowo"
    > to wtedy dowiezenie się o jego śmierci jest równoznaczcn z dowiedzeniem
    > się że możey być ustawowy spadek.

    Słusznie i pryncypialnie.

    > Natomiast sam jestem ciekawy co będzie gdy umrze "ustawowy" spadkodawca,
    > ale zostawi testament.

    Wtedy teoretycznie liczy się moment powiadomienia spadkobiercy o tym, że
    jest spadkobiercą. Warto jednak pamiętać, że mimo testamentu dzieci,
    wnuki, małżonek i rodzice spadkodawcy są uprawnieni do części spadku
    (nazywanej zachowkiem), chyba, że zostali od dziedziczenia odsunięci
    (rozwód z winy spadkobiercy, wydziedziczenie - wyrażone wprost w
    testamencie, uznanie spadkobiercy za osobę niegodną), albo sami
    zrezygnowali (zrzeczenie się dziedziczenia w drodze umowy, przed
    śmiercią spadkodawcy, albo odrzucenie spadku).
    Jak widać w przypadku dzieci, poza przewidzianymi wyjątkami, tytuł do
    dziedziczenia powstaje w chwili śmierci, a zatem wystarczy, że
    spadkobierca dowiedział się o śmierci spadkodawcy.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 26. Data: 2007-09-01 14:29:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Te artykuly nie maja znaczenia dla terminu na odrzucenie, ktory nie
    > liczy sie od otwarcia spadku ani od nabycia spadku, tylko od
    > "dowiedzenia sie o tytule powolania".

    No wiec ci pisze, że liczy się od momentu kiedy dowiedział się o śmierci.

  • 27. Data: 2007-09-01 14:32:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Jońca wrote:

    > Ja rozumiem to w ten sposób, że jeśli dziedziczysz po kimś "ustawowo"
    > to wtedy dowiezenie się o jego śmierci jest równoznaczcn z dowiedzeniem
    > się że możey być ustawowy spadek.

    dokładnie. masz 6 miesiecy na podjęcie decyzji w momencie kiedy
    dowiadujesz się/ lub mogłeś tego oczekiwać / o smierci.

    > Natomiast sam jestem ciekawy co będzie gdy umrze "ustawowy" spadkodawca,
    > ale zostawi testament.

    6 miesieecy od chwili kiedy dowiedziałeś się ze dostajesz coś z testamentu.

  • 28. Data: 2007-09-01 14:50:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > No wiec ci pisze, że liczy się od momentu kiedy dowiedział się o śmierci.

    Ty anonimowo to sobie mozesz pisac wszystko.

    MJ

  • 29. Data: 2007-09-01 14:53:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Ty anonimowo to sobie mozesz pisac wszystko.
    A co to za różnica?
    Masz jakieś inne bardziej rzeczowe argumenty, najlepiej jakieś konkretne
    paragrafy, które mówią, że tak nie jest?

  • 30. Data: 2007-09-01 17:17:11
    Od: t...@w...pl

    Zostałam wspolwlascicielem domu rodzinnego z czworka rodzenstwa. Dd 20
    lat z bratem nie mieszkamy wiec niekorzystamy z zadnych medii.
    Mieszkajacy w tym domu zalegaja z oplatami, niemaja udokumentowanych
    dochodow. Mam obawy kto bedzie zmuszony do ponoszenia tych oplat ??. W
    jaki sposob zabezpieczyc sie przed takimi konsekwencjami. Jestem w
    trakcie starania sie o zniesienie wspolwlasnosci. P.s. Rodzenstwo
    niechce pojsc na ugode.

    Przepraszam ze poruszam inny temat ale jest to dla mnie wielki problem
    i w sumie tragedia.