  • 51. Data: 2008-11-02 14:43:07
    Temat: Re: podpis na karcie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Będę nudny, ale zgodnie z ustawą kartą może posługiwać się wyłącznie jej
    > posiadacz, zaś na karcie powinien być podpis tej osoby.

    polską ustawą..
    nie posługuję się polskimi kartami, zachodnie banki dają dużo lepsze
    warunki i nie grają idiotów w przypadku reklamacji.

  • 52. Data: 2008-11-02 14:44:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > Mi nie sprawdzaja.

    to nie jest dowód, że nie sprawdzają, to jest tylko indywidualny przypadek.

  • 53. Data: 2008-11-02 14:45:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Oczywiście.

    > Oczywiście. Tylko widzisz, sprzedawca ma obowiązek sprawdzić, czy
    > podpis na slipie zgadza się z podpisem na karcie.

    > No to jest Twoje zdanie. Fałszywe zresztą.

    przedstaw swoje prawdziwe.

  • 54. Data: 2008-11-02 19:16:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > jak widać, czasmi po za procedurą trzeba jeszcze używać mózgu.

    Czyli twierdzisz, ze autor procedury (zapewne nie pojedyncza osoba)
    sie myli?
    Sprzedawca podpisuje umowe i ma sie z niej wywiazywac, uwazasz ze to
    zle ze wlasnie to robi? To konkretny przypadek, dokladnie taki sam jak
    w umowie (zalaczniku).

    Klient podpisujac umowe o karte zobowiazuje sie do podpisania karty,
    a nie do umieszczania na niej jakichs instrukcji dla sprzedawcow.
    Jakby bank chcial umiescic na karcie jakies dodatkowe elementy, to by
    to zrobil.

    Jak masz watpliwosci, to zapytaj np. swojego banku czy postepowanie
    kasjera bylo prawidlowe, i czy prawidlowe jest wpisywanie na karcie
    jakichs "see id".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 55. Data: 2008-11-02 19:19:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Podpis na karcie służy tylko jednemu. Jak ktoś kartę zgubił/ukradli
    > mu, to trudniej jest posłużyć się tak podpisaną kartą.

    Taaak, zwlaszcza np. w Portugalii albo w Polsce.

    > Cholera, dużo tych totalitarnych krajów na świecie. Szczególnie jak
    > się np. kupuje alkohol.

    Nie przejmuj sie, za pare lat nawet alkohol kupisz bez pokazywania
    dokumentow. Swoja droga, to wcale nie taki powod do radosci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 56. Data: 2008-11-02 19:21:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Nie mówimy o sprzedaży mówimy o tym, że reklamowanie transakcji jest
    > skuteczniejsze jak się kartę ma, niż jak się ją zgubiło.
    > Możesz mi wyjaśnić dlaczego posiadanie karty zwiększa szansę na
    > skuteczną reklamację?

    Dlatego ze sytuacja posiadacza karty utraconej, ktora dokonano fraudu,
    jest zupelnie inna niz posiadacza karty nieutraconej, ktorej (zapewne)
    kopia dokonano fraudu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2008-11-02 19:52:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 02 Nov 2008 08:45:10 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >przedstaw swoje prawdziwe.

    Podpis na karcie słuzy sprzedawcy do weryfikacji, czy może
    zaakceptować transakcję. Sprzedawca może porównać podpis na slipie
    tylko z podpisem na karcie.
    Natomiast klient może skutecznie reklamowac transakcję, jeśli podpis
    na slipie nie będzie jego podpisem, co ustali biegły grafolog.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 58. Data: 2008-11-02 19:54:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 02 Nov 2008 08:40:14 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >Nie mówimy o sprzedaży mówimy o tym, że reklamowanie transakcji jest
    >skuteczniejsze jak się kartę ma, niż jak się ją zgubiło.

    Owszem, jest.

    >Możesz mi wyjaśnić dlaczego posiadanie karty zwiększa szansę na
    >skuteczną reklamację?

    Dlatego, że wówczas masz szansę na uznanie reklamacji w momencie
    niezgodnoci podpisu na slipie i na karcie. Jeśli karty nei masz, to
    musisz dowieść, że podpis na slipie nei jest Twój.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 59. Data: 2008-11-02 22:40:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" 490b69b1$0$12158$f...@m...aster.pl

    > Co więcej - reklamacja wykonanych przez złodzieja operacji będzie
    > banalnie prosta, bo przecież jak on podrobi mój podpis wzięty z karty, a
    > banku porównają go z wzorem, to powinni stwierdzić, że się nie zgadza... :-)

    Żarty żartami, ale może naprawdę warto wprowadzić dwa podpisy weryfikujące
    transakcję -- jeden podpis musiałby być zgodny ze wzorem podpisu umieszczonym
    na karcie (tę zgodność by weryfikowała kasjerka) zaś drugi (inny) podpis musiałby
    być zgodny ze wzorem pozostawionym w banku (tę zgodność weryfikowałby bank po
    otrzymaniu slipu).

    Złodziej znałby wzór z karty, lecz nie znałby wzoru zostawionego w banku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 60. Data: 2008-11-02 22:55:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" gejl53$b11$...@n...wp.pl

    > PS. sprawdzanie dowodu moglo sie zrodzic tylko w glowie osoby, ktora zayla w jakims
    totalitarnym kraju. Normalnemu czlowiekowi
    > dokument tozsamosci potrzebny jest dosc rzadko, wiec nie musi go ciagle miec przy
    tylku. Mi sie zdarzylo ze 2 razy jak chcieli ode
    > mnie dowod, zawsze mowilem, ze nie mam

    Ode mnie (przy płaceniu kartami czy czekami) ani razu nie domagano się dowodu
    czy paszportu lub prawa jazdy, ale grożono mi. ;)
    (telefonowaniem do mnie w sytuacji, gdyby bank mój podpis zakwestionował)

    Zwykle proszono mnie o staranniejsze podpisanie się. Zazwyczaj odpowiadałem,
    że dla złotówki chyba nie warto narażać się, a im mniejsza kwota była, tym mniej
    starannie podpisywałem się i takie ,,lewe'' podpisy dotyczyły raczej kwot bardzo
    małych. Zazwyczaj moje tłumaczenie (że nie warto narażać się dla jednej złotówki
    czy dwóch złotych) starczało i kasjerka nie podtrzymywała swojej prośby
    o staranniejszy podpis. Bywało jednak i tak, że musiałem podpisać się ponownie. :)

    Czasami też uwiarygodniałem transakcję poprzez pokazanie innych moich kart.
    (tak jakby złodziej kradnący komplet ;) kart był lepszy od tego, który
    kradnie tylko jedną)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'