  • 1. Data: 2004-02-23 14:57:23
    Temat: poczta w BPHu - skandal
    Od: "david" <W...@o...pl>

    Witam

    Wraz z ostatnimi zmianami w BPHu nastąpiła migracja skrzynki pocztowej do
    prostszej domeny sezam.pl. I wszystko byłoby pięknie - pomijam fakt że już
    niedługo będzie trzeba za tą skrzynkę płacić - gdyby nie poziom
    bezpieczeństwa.
    Otóż po otrzymaniu 4 zawirusowanych maili (wirusem MyDoom) wykasowałem
    skrzynkę z Outlook Expressa ... dziś od tego czasu mijają ok. 3 tyg. i
    postanowiłem sprawdzić co tam słychać na tej nieszczęsnej skrzynce i ....
    oniemiałem .... mam 49 maili z czego 34 to maile zawierające wirusy, 15 to
    maile informujące o niemożliwości dostarczenia wiadomości. 34 maile o
    tytułach Hi, Hello, Error, Status, Test... każdy aktywny i niczym !!!
    niezabezpieczony !!!
    jeżeli to jest ta bezpieczna skrzynka to ja dziękuję - i ją usuwam

    pozdr
    david

  • 2. Data: 2004-02-23 15:04:05
    Temat: Re: poczta w BPHu - skandal
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "david" <W...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli to jest ta bezpieczna skrzynka to ja dziękuję - i ją usuwam

    Wiesz... Oczekiwanie świadczenia profesjonalnych usług utrzymania poczty
    elektronicznej od banku, to tak jakby oczekiwać profesjonalnych usług
    bankowych od firmy utrzymującej skrzynki pocztowe. Po prostu, nie ta branża
    i tyle.
    Ja wychodzę z założenia, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 3. Data: 2004-02-23 15:15:44
    Od: "david" <W...@o...pl>

> [...]
    branża
    > i tyle.
    > Ja wychodzę z założenia, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do

    ale ja bym im wybaczył te pierwsze 4 maile z pierwszych dni kiedy zaczął
    szaleć MyDoom... problem polega na tym że na przestrzeni kolejnych 14 dni
    otrzymałem dalsze 34 zawirusowane maile, każdy z aktywnym załącznikiem !!! a
    po zalogowaniu na skrzynkę, można sobie poczytać jak to sezam.pl jest
    bezpieczny i skutecznie chroniony...
    no ale nic, właśnie problem zgłosiłem na ich infolinii 0801801401 i
    zobaczymy co zrobią
    aaa i opłaty za skrzynkę (1zł/m-c) wchodzą 1.04.04

    pozdr
    david

  • 4. Data: 2004-02-23 15:28:19
    Od: zenek <z...@o...pl>

    a czy napisałeś o tym tutaj:
    http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/kontakt

  • 5. Data: 2004-02-23 15:32:31
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

> [...]
    > otrzymałem dalsze 34 zawirusowane maile, każdy z aktywnym załącznikiem !!!
    > po zalogowaniu na skrzynkę, można sobie poczytać jak to sezam.pl jest

    Bezpieczeństwo poczty przede wszystkim polega na tym, że ktoś się
    nie włamie do Twojej skrzynki i nie przeczyta Twojej poczty.
    Systemy antywirusowe i antyspamowe to w zasadzie opcja, w pewnym
    stopniu kontrowersyjna: jakim prawem ktoś otwiera Twoje listy i decyduje,
    co ma dostarczyć, a co odrzucić? W każdym razie jeśli system dotarcza
    wiadomości, które zostały do Ciebie wysłane, to jest jak najbardziej
    prawidłowe działanie.

    Zastanów się natomiast skąd wirus miał Twój adres. Umieściłeś go gdzieś
    na WWW? Używasz na grupach newsowych? Są sposoby na to, żeby
    ludziom podać adres, a żeby nie dobrały się do niego wirusy czy spamerzy.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 6. Data: 2004-02-23 15:56:03
    Od: "david" <W...@o...pl>

> [...]
    > na WWW? Używasz na grupach newsowych? Są sposoby na to, żeby
    > ludziom podać adres, a żeby nie dobrały się do niego wirusy czy spamerzy.

    ja nie mówię o spamie, czy o niechcianych mailach, ja mówię o WIRUSACH
    przesyłanych mi na maila w domenie sezam.pl. Najdziwniejsze jest to, że z
    tego maila praktycznie nie korzystałem, bo służył mi on tylko jako dodatek
    do konta Sez@m i tylko do otrzymywania informacji z BPHu; publicznie podaje
    konto na o2.pl, prywatnie mam wykupione w hat.pl i nie mam pojęcia skąd ktoś
    wziął mój adres na sezamie.

    pozdr
    david

  • 7. Data: 2004-02-23 15:57:36
    Od: "david" <W...@o...pl>

    > a czy napisałeś o tym tutaj:
    > http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/kontakt

    nie
    problem przedstawiłem w systemie transakcyjnym jako "zgłoszenie problemu",
    oraz dziś na infolinii BPH - obiecali sprawdzić

    pozdrawiam
    david

  • 8. Data: 2004-02-23 16:17:15
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    > ja nie mówię o spamie, czy o niechcianych mailach, ja mówię o WIRUSACH
    > przesyłanych mi na maila w domenie sezam.pl. Najdziwniejsze jest to, że z

    No ale chwila. Czy poczta w sezamie ma system antywirusowy ? Bo jeśli nie
    ma, to nie wiem w czym problem. Jeśli ma i BPH oficjalnie informuje o tym,
    że poczta jest zabezpieczona systemem antywirusowym, to najwidoczniej
    nienajlepszej jakości. Z pewnością nikt z BPHu Ci tego nie wysłał, wirus
    musiał gdzieś Twojego maila dorwać.

  • 9. Data: 2004-02-23 18:09:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    podaje
    > konto na o2.pl, prywatnie mam wykupione w hat.pl i nie mam pojęcia skąd

    Sprawa o tyle dziwna, że mnie zaczęły się podobne rzeczy dziać w domenie
    xl.wp.pl. A tamten adres również zna zaledwie kilka osób, których o spam
    bym raczej nie podejrzewał. A wirusem się tam pojawia. Zaczynam
    podejrzewać, że po prostu wirus jakoś omija te zabezpieczenia. Z tym że
    moje konto w domenie sezam jak na razie nie zostało zaatakowane.

  • 10. Data: 2004-02-23 19:05:12
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > podejrzewać, że po prostu wirus jakoś omija te zabezpieczenia. Z tym że
    > moje konto w domenie sezam jak na razie nie zostało zaatakowane.

    Cóż - jak to w życiu bywa, zapewne któraś z tych osób złapała wirusa a
    ten rozesłał się do ludzi z książki adresowej. A w pierwszym przypadku
    (BPH) być może wirus pohulał sobie trochę wewnątrz banku.

    Aha: to wcale nie znaczy, że maile musiały przyjść z adresu
    odpowiedniej osoby - dzielne wiruski ostatnio zaciekle mieszają różne
    adresy w From i To itd itp (stąd min. osoby które w życiu wirusa nie
    wysłały dostają mrowie powiadomień od systemów antywirusowych)...