  • 1. Data: 2004-02-23 13:14:34
    Temat: DO PANA tensor1 piszacego z konta t...@p...onet.pl
    Od: "Pawel" <l...@o...pl>

    Drogi panie z calym szacunkiem dla pana odpowiadam na pana post odnosnie
    Commerzbanku:
    Nie jest zadna nowoscia ze BRE Bank tak jak i jego spolka matka Commerzbank sa
    w nieciekawej sytuacji finansowej. Straty notuja od dluzszego czasu a widoki na
    przyszlosc nie sa najlepsze. Na jesieni 2002 chodzila plotka we frankfurckich
    centrach finansowych ze Commerz mial oglosic upadlosc. Pana rewelacje odnosnie
    stratu Commerzbanku sa jedynie oficjalnym potwierdzeniem tego co tam naprawde
    sie dzieje, a dzialo sie wiele. Milionowe inwestcje w spolki internetowe (krach
    2001) spolki matki a takze spolek corek mn BRE (szeptel , optimus) doprowadzily
    do takiej a nie innej sytuacji. grupa ratuje sie jak moze a mn dowodem na to
    jest wprowadzenie oplat przez mBank HAHAHA
    Zadnych rewelacji pan tu nieprzedstawil a jedynie przywolal pan czyste wyniki
    finansowe ktore zawsze sa na koncu bowiem przyznaje je sam zainteresowany w
    oficjalny sposob.

    Paweł

  • 2. Data: 2004-02-23 13:23:25
    Temat: Re: DO PANA tensor1 piszacego z konta t...@p...onet.pl
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Pawel <l...@o...pl> wrote:
    > Drogi panie z calym szacunkiem dla pana odpowiadam na pana post
    > odnosnie Commerzbanku:
    > Nie jest zadna nowoscia ze BRE Bank tak jak i jego spolka matka
    > Commerzbank sa w nieciekawej sytuacji finansowej.

    ok

    Straty notuja od
    > dluzszego czasu a widoki na przyszlosc nie sa najlepsze. Na jesieni

    Bzdura jaki malo.
    Commerzbank zanotowal drugi raz pod rzad. Jesli to jest dluzszy czas w ponad
    100 letniej historii banku, to...

    > 2002 chodzila plotka we frankfurckich centrach finansowych ze Commerz
    > mial oglosic upadlosc. Pana rewelacje odnosnie stratu Commerzbanku sa
    > jedynie oficjalnym potwierdzeniem tego co tam naprawde sie dzieje, a

    Chodzila plotka o upadku 3go co do wielkosci niemieckiego banku. Dobre
    sobie. Jakies potwierdzenie tego? Bo nie musze pisac, co ja o tym sadze?

> [...]
    > doprowadzily do takiej a nie innej sytuacji. grupa ratuje sie jak
    > moze a mn dowodem na to jest wprowadzenie oplat przez mBank HAHAHA

    Prosze sprawdzic _tegoroczne_ wyniki BRE. Maly, bo maly, ale zysk jest. A
    zapowiada sie lepiej, czyli?

    > Zadnych rewelacji pan tu nieprzedstawil a jedynie przywolal pan
    > czyste wyniki finansowe ktore zawsze sa na koncu bowiem przyznaje je
    > sam zainteresowany w oficjalny sposob.

    Panie Pawle. Prosze sie przyzna,c ze jest pan sfrustrowanym klientem mBanku,
    ktory nie moze darowac wprowadzenia oplaty za przelewy... Zrozumiemy.

  • 3. Data: 2004-02-23 20:04:44
    Od: e...@p...onet.pl

    Amra, w jak czytam ten post, mam wrazenie, ze Ci troche woda sodowa uderzyla.
    Owszem, jestes ekspertem w paru sprawach na grupie, ale o pewnych rzeczach nie
    masz pojecia. Za to piszesz o nich z wyzszoscia i wielka pewnoscia siebie.
    Niestety co do faktow, jak i interpretacji sie mylisz - sytuacja wyglada dosc
    dokladnie tak jak opisal to p Pawel - i tyle. Ale oczywiscie wiesz swoje.

  • 4. Data: 2004-02-23 21:20:10
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > sie mylisz - sytuacja wyglada dosc dokladnie tak jak opisal to p
    > Pawel - i tyle. Ale oczywiscie wiesz swoje.

    Wiem swoje, bo ostatnio pisalem dosc duzy tekst na ten Commerzbanku i grupy
    HVB.
    Natomiast anonimowy Pawel znany z pl.biznes.wgpw i firma x-trade moim
    zdaniem zarowno w faktach jak i interpretacji myli sie. Ty jestes odmiennego
    zdania i uwazasz, ze sytuacja wyglada dosc dokladnie tak jak opisal ja p.
    Pawel.

    Jesli zatem pozwolisz zajmijmy sie faktami - bo te ponoc sa niezalezne od
    pogladow.

    Pawel pisal: "Nie jest zadna nowoscia ze BRE Bank tak jak i jego spolka
    matka Commerzbank sa
    w nieciekawej sytuacji finansowej. Straty notuja od dluzszego czasu a widoki
    na przyszlosc nie sa najlepsze."

    Pytam sie zatem co to znaczy nienajlepsze wyniki? Jest to kwestia bardzo
    dyskusyjna, ale mozemy sie im przyjrzec.
    Nieciekawa sytuacja + straty od dluzszego czasu + nienajlepsze widoki na
    przyszlosc + nastepna linijka o plotce z jesieni 2002 o upadku - chyba dosc
    duzo zeby moc stwierdzic czy FAKTY to potwierdzaja i ze sytuacja wyglada
    dosc dokladnie tak jak zostaly opisane.
    Smiem watpic, bo:
    Mowienie o plotce sprzed 1,5 roku, ktora chyba nie zaprzeczysz okazala sie
    bzdura jest zadnym argumentem. (no chyba, ze wskazujacym poziom poparcia
    swoich wywodow).
    Drazmy dalej - gdzie jest zrodlo tej plotki - bo ja takiego nei znam. Znam
    natomaist, ze mowiono wtedy o duzych stratach i mozliwej fuzji - o niczym
    wiecej.
    Wysmiewam tez mozliwosc upadku 3go co do wielkosi banku w Niemczech bo to
    jest nierealne, a kto tak pisze (przypomnijmy, ze opierajac sie o plotce -
    ja twierdze, ze stworzonej przez niego samego) nie ma o tym najmniejszego
    pojecia. Jesli uwazasz inaczej - prosze napisz mi DLACZEGO tak uwazasz i na
    jakich podstawach. Ja slyszalem jedynie o trwajacych bez mala 10 lat
    plotkach o rychlej fuzji Commerzbanku z inna intytucja. Zreszta jak
    potraktowalabys plotke o rychlum upadku trzeciego co do wielkosci banku w
    Polsce? Uwierzylbys?

    Kolejna rzecz - zajmijmy sie nieciekawa sytuacja. Jesli ograniczmy sie do
    jednego banku i do jednego roku - to owszem mozna sie pokusic o takie
    stwierdzenie. Jednak ja swoje zdanie mam na temat osob, ktore wyciagaja
    wnioski o stanie i przyszlosci firmy ze wzgledu na wyniki z jednego roku.
    Zeby nie bylo. Wszystkie duze banki niemieckie przezywaja klopoty. Nie po to
    mowi sie o fuzjach.
    Co do wynikow banku i jego ciaglych stratach (czy dwa lata to ciagle
    straty?), to Commerzbank od od kilku miesiecy poprawial swoja rentownosc.
    Przeprowadzil duze zwolnienia i cały czas zwiększał dochodowosc swoich
    operacji. 12 listopada ubieglego roku dokonano odpisow w wielu spolkach o
    wartosci 2,7 mld USD! Byla to jednak restrukturyzacja bilansu banku z tak
    zwanych cichych strat. Wynikaly one glownie z wyceny notowanych na gieldzie
    i nienotowanych papierow wartosciowych, ktore byly uwzglednione w rachunku
    kapitalowym. Pomniejszały one kapitaly wlasne wielu niemieckich bankow, ale
    nie były uwidocznione w rachunku wynikow, a co za tym idzie stanowily
    potencjalna strate. To wlasnie te odpisy spowodowaly tak gigantyczna strate.
    Po co to zrobiono? analitycy uwazaja, ze to przedbieg do czyszczenia bilansu
    i przyszlej fuzji.
    Nie wiem czy sie orientujesz, ale w polowie lutego grupa HVB poinformowala,
    ze chce podwyzszyc kapital o 2 mld euro (przy okazji kurs USD/EUR).
    Te pieniadze maja byc przeznaczone na podobne "wyczyszczenie" ksiag. (wiecej
    http://bankowy.wp.pl/wiadomosci.html?POD=9&wid=48511
    06)
    Jak zatem widzisz sa to calkiem podobne kwoty - wiec jesli mowimy o
    perspektywach, to juz chyba zadnego tam w Niemczech nie ma banku, ktory
    mialby sie dobrze.... Popatrz takze na wycene rynkowa akcji Commerzbanku i
    poriownaj ja z ubieglym rokiem - to takze jest FAKT i takze mozna go
    zinterpretowac.
    Ja uwazam, ze to interperetowanie go w taki sposob jak tozrobil p. Pawel
    jest bzdura!

    Co do dluzszego czasu w przypadku BRE wyniki mozesz sobie zobaczyc tutaj:
    http://gielda.onet.pl/4,35,spolki.html
    Zysk netto w tym roku bedzie na plusie, a slabe wyniki sa calkiem
    uzasadnione biorac pod uwage duze inwestycje w bankowosc detaliczna, a
    zwlaszcza plany jej dalszego rozwijania. Jednym slowem pisanie ze BRE od
    dluzszego czasu przynosi straty jest moim zdnaiem klamstwem. No chyba, ze
    masz inne zdanie.
    Tak samo BRE nie dzialalo na rynku w prozni - inne banki takze mialy
    slabsze, slabe lub bardzo slabe wyniki...

    Co do perspektyw - analitycy jakos nie potwierdzaja tej dosc dokladnej
    sytuacji - no chyba, ze wiecie lepiej? Chetnie sie zapoznam z tymi wynikami.

    Kolejna rzecz:
    "grupa ratuje sie jak moze a mn dowodem na to jest wprowadzenie oplat przez
    mBank HAHAHA "
    pozostawie bez komentarza, ale chyba gdyby byla to prawda i spolki mialy noz
    na gardle, to chyba podwyzki bylyby w wiekszym zakresie? A moze znowu tpo ja
    sie myle i pisze z pewnoscia siebie. No coz - kwestia osadu i jakby nie bylo
    podejscia do nielubianegio przez wielu inwestorow (do ktorych zapewne nalezy
    rowniez p. Pawel) BRE Banku.

[...]

    Tutaj jak widac - podjesice poakzuje, ze do wszysktich liczb trzeba
    podchodzic z dystansem. Commmerz nie musial czyscic bilansu (tak jak nie
    robilo to wiele bankow - dlaczego HVB zdecydowala sie na podwyzszenie
    kapitalu wlasnie w tym roku a nie w ubieglym) i strata bylaby mniejsza.

    No ok. Ja przedstawilem "swoje" fakty. Prosze zatem napisac GDZIE sie
    mylilem i napisac jaka jest ta PRAWDA i INTERPRETACJA.
    Bardzo chetnie poznam ta dosc dokladna analize, ktora mowi, ze Commerz i BRE
    od dluzszego czasu przynosza straty, ich sytuacja jest nieciekawa, cala
    wielak grupa miala zbankrutowac i dodatkowo widoki na przyszlosc nie sa
    najleposze.
    Jesli potrafiles mi napisac, ze sie myle i wywyzszam, etc to w takim razie
    prosze o czarno na bvialym pokazanie gdzie sie myle i jaki jest niby ten
    stan faktyczny, ktory upowaznil Cie do stwierdzenia, ze "sytuacja wyglada
    dosc dokladnie.
    Czekam z niecierpliwoscia!

    MM

  • 5. Data: 2004-02-23 21:40:37
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> wrote:
    > Wiem swoje (...)

    Khem, po przejrzeniu tego mojego postu wydaje mi sie, ze musze odstawic hue
    hue hue na jakis czas usenet.
    Chyba jeszcze w zyciu ne napisalem postu, gdzie bym pisal w tylu odmianach
    slowo "ja". ;) To chyba jakas choroba ;)
    Dalej jednak z niecierpilwoscia bede oczekiwal na polemike, ktora bedzie sie
    opierala na _faktach_.
    Rowniez na ich interpretacji.

    Moim zdaniem mail zaczynajacy watek nalezy do nurtu postow pisanych przez
    usnetowych Trolli. Tak samo pisalem w przypadku Kredyt Banku, tak samo bede
    pisal w przypadku Commerzbanku czy BRE.
    O ile jeszcze pisanie o nieciekawej sytuacji finansowej, czy pisaniu o
    stratach i widokach na przyszlosc, to pisanie przy tym o upadku Commerzbanku
    jest moim zdaniem bzdura i z pewnoscia beda tak pisal dalej.

    Jednak caly czas jestem otwarty na argumenty. Byc moze mam za mala
    wyobraznie, zeby zgodzic sie z teza, ze dni Commerzbanku i BRE sa policzone.
    nie wyklaczam tego.

    No to koniec odbioru.

    P.S. ciekawe na jak dlugo wytrzymam ;P

  • 6. Data: 2004-02-23 21:55:02
    Od: "PMZ" <p...@b...pl>

    > P.S. ciekawe na jak dlugo wytrzymam ;P

    Myślę, że niedługo ;-) W końcu ta grupa, jak i pr news to twoje czyste, żywe
    i najlepsze z możliwych CV. Nie zaniechasz przecież polerowania własnego CV,
    prawda? ;->

    Pozdr,
    PMZ

  • 7. Data: 2004-02-23 22:22:22
    Od: "WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > Dalej jednak z niecierpilwoscia bede oczekiwal na polemike, ktora bedzie sie
    > opierala na _faktach_.

    Michał, daj sobie spokój ;) To będzie kolejna dyskusja typu: ja wiem lepiej, bo
    tak, a jeśli fakty przemawiaja przeciwko, to tym gorzej dla faktów. Takich
    "ekspertów" i "niespełnionych prezesów" ostatnio jakiś wysyp ;)

    > Moim zdaniem mail zaczynajacy watek nalezy do nurtu postow pisanych przez
    > usnetowych Trolli.

    Ano właśnie !

    > Tak samo pisalem w przypadku Kredyt Banku, tak samo bede
    > pisal w przypadku Commerzbanku czy BRE.

    Za chwile pkobp będzie wydawać potężne kwoty na system, to znowu będą pisać że
    upada ;)

    > O ile jeszcze pisanie o nieciekawej sytuacji finansowej, czy pisaniu o
    > stratach i widokach na przyszlosc, to pisanie przy tym o upadku Commerzbanku
    > jest moim zdaniem bzdura i z pewnoscia beda tak pisal dalej.

    To nie jest zwykła bzdura, to jest bzdura do kwadratu !!! Podobne problemy maja
    inne banki niemieckie, żeby nie powiedzieć cały sektor. To specyficzny rynek,
    gdzie banki mają mały udział w rynku. DB władował sporą kasę w detal, który
    niezbyt się udał. I co też upadnie ? ;) Już teraz się mówi o potencjalnych
    fuzjach z udziałem DB, HVB i Commerzbanku a także holenderkiego
    ING. To że maja kiepskie wyniki nie jest taka sensacją w kontekście porządków w
    grupie i koniecznej konsolidacji.

    > Jednak caly czas jestem otwarty na argumenty. Byc moze mam za mala
    > wyobraznie, zeby zgodzic sie z teza, ze dni Commerzbanku i BRE sa policzone.
    > nie wyklaczam tego.

    A ja myśle, że są policzone... ;) Commerz i BRE zniknie z rynku... tyle że
    funkcjonować będzie pod inną marką ;P
    Ps. Mnie osobiście -jak wiesz- najbardziej by się podobało BRE w grupie DB ;)

    > P.S. ciekawe na jak dlugo wytrzymam ;P

    ;-))

    --
    Witek

  • 8. Data: 2004-02-24 13:54:05
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    Nie chcialem pisac, ale te dlugie wywody troche mnie zmusily.
    Otoz wiekszosc informacji na tej grupie to jest dyskutowanie informacji
    prasowych, ktore charakteryzuja sie tym, ze:
    - nadchodza pozno
    - zawieraja to co bank chce powiedziec
    - nie zawieraja niczego na temat tego co teraz sie dzieje, a co przyniesie
    efekty w przyszlosci (np. harmonogram i koszty netto programu
    restrukturyzacyjnego, jakosc portfela kredytowego)

    Ja zas juz kilka razy mialem "przyjemnosc" pracowac na projektach w
    szacownych instytucjach bankowych, gdzie monitorowalem budzety i dzialania
    operacyjne. Widzialem tez "pucowanie" wynikow przed publikacja. I to prawda
    ,ze na ok. 6-18 miesiecy wczesniej wiedzialem, ze bedzie pogorszenie wynikow
    oraz co bedzie robione, zeby to nie wygladalo tak zle jak powinno. (od razu
    odpowiadam, te dane sa poufne i ja nie moglem wykorzystac ich na gieldzie,
    zreszta jest to formalnie zakazane w mojej firmie).

    Tak wiec to co napisal Pawel ma duzo sensu i jest zblizone do tego co ja
    widzialem jeszcze rok temu w polskich bankach (nie pracowalem dla BRE!).

    Dlatego wypowiedzi Amry zalatuja mi mlodziencza pochopnoscia oraz zachwytem,
    ze sie umie przeczytac rachunek wyników, a do tego czyta wiadomosci na 10
    sekund po publikacji.

    Wydaje mi sie, ze sa to dwie zupelnie rozne rzeczy i nie nalezy ich mieszac.

    Pozdrawiam,

  • 9. Data: 2004-02-24 14:23:18
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    amico_pl <a...@g...pl> wrote:
    > Wydaje mi sie, ze sa to dwie zupelnie rozne rzeczy i nie nalezy ich
    > mieszac.

    Dalej nie rozumiem. Co ma sens? Ocena stanu biezacego czy przyszle
    przewidywania? I czego nie nalezy mieszac?
    Czy w tym co pisalem, a co tyczylo ostatnich dwoch lat sa gdzies bledy?
    Dalej czekam na wyjasnienia wzgledem tego _w czym sie_ mylilem, oraz jakie
    sa przeslanki na pisanie, ze sa nienajlepsze perspektywy.
    Oraz najbardziej mnie interesuje ten upadek Commerzbanku.
    Jak do tej pory wszyscy przychalaja sie do zdania anonima, ktory nie podal
    zadnego konkretu. dla mnie jest to co najmniej dziwne.
    Owszem od twierdze ze bedzie fuzja, ze sa zle wyniki (chociaz ja podaje ich
    przyczyny i nie stwierdzam ze od dawna), ze caly rynek bankowosci
    niemieckiej czekaja fuzje i slabo im sie wiedzie - ale mail p. Pawla
    przypomina mi historie z pl.biznes.wgpw. O ile tam, przyznaje moim zaniem
    mial racje - tutaj nie podal zadnego konkretu.
    Ja rozumiem, ze mozesz bazowac na swojej wiedzy zawodowej. Ale nie moge
    zrozumiec na jakich podstawach stwierdzasz ze to co pisze (ale wlasnie CO
    konkretnie) jest prawda?
    Plotka? Straty od dawna? Perspektywy?

    Nie wystarczy napisac to, o czym wiadomo od dawna. Jesli napisze sie, ze sie
    wtopilo mase pieniedzy w internet czy inne spolki - to od razu mam wierzyc
    we wszystko? Pytam sie zatem na jakiej podstawie?
    Znaczy mam nie wierzyc roznym analitykom, bankowi ale za to dac wiare
    anonimowi, ktory jak dota juz sie nie odezwal i zadnych wiecej konkretow nie
    powiedzial.
    Jednym slowem - czekam dalej.

  • 10. Data: 2004-02-24 14:41:09
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

> [...]
    > Znaczy mam nie wierzyc roznym analitykom, bankowi ale za to dac wiare
    > anonimowi, ktory jak dota juz sie nie odezwal i zadnych wiecej konkretow

    Ok rozumiem Ciebie, rzeczywiscie faktow bylo niewiele (no powiedzmy prawde,
    wcale).

    Wg. mnie (niestety bez podawania szczegolow) Commerzbank ma klopoty i sa one
    podobne do klopotow bankow japonskich, czyli zaangazowanie zarowno kredytowe
    jak i equity w firmy niemieckie, co w sytuacji stagnacji oznacza, ze albo
    dalej je kredytujesz i udajesz, ze wszystko jest OK (bez rezerw), albo
    musisz tworzyc rezerwy na kredyty zagrozone (lub gorzej) i na utrate
    wartosci udzialow (a jak wiadomo jak to zrobisz to juz nie ma odwrotu,
    rezerwa bedzie). Niedawny lokalny przyklad to Kredyt Bank, zaangazowany po
    obu stronach i przez dluzszy czas unikajacy problemu (prosze poobserwowac
    ostatnie 8 kwartalow).

    Jezeli zblizonym przykladem, choc duzo mniejszym, moze byc BGB (dawny
    wlasciciel Inteligo) to oni w sytuacji prawie upadku, zostali wyratowani
    przez lokalny rzad, czyli nie upadli. Z drugiej strony musieli sprzedaz
    szybko i bez ceregieli wszystkie swoje dzialalnosci za granica.

    Pozdrawiam,